Ändring av skinnställ på västkusten?

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Är det någon som känner till någon firma eller person som kan göra ändringar på skinnställ? Fördelaktigtvis inom området Göteborg - Trollhättan - Borås. Har frågat lite på Göteborgs MC-affärer, men alla som kunde skinn verkar ha pensionerats eller dött.

Vill gärna behålla mitt måttsydda Halvarsson, men fanskapet har krympt :hihi under mitt 13-åriga uppehåll. Skulle gärna använda ett nytt fint ryggskydd, men just nu är det problem att få in plånboken....

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Jernbergs i Malung syr nya måttbeställda ställ så dom är ju ett tips. Åtminstone tidigare kunde Lindstrands/Halvarsson/Jofama göra ändringar och reparationer av sina ställ åt enskilda kunder, även om nyproduktionen flyttats till låglöneland. Tror dock att även denna ändringsateljé ligger i Malung faktiskt! Torde väl knappast finnas någon som syr MC-ställ på västkusten, men konfektionstillverkning kanske fortfarande bedrivs där och sen finns ju alltid tapetserare, skomakare och körsnärer om du vågar anförtro stället till någon sådan. Att lägga UT ett skinnställ och få till alla specialsömmar torde ju dock inte vara någon okvalificerad uppgift.

Du kan ju ringa Jernbergs och fråga om hur måtten ska tas, eventuellt ta hjälp av en lokal skräddare för måttagning och sedan skicka stället med måtten till Jernbergs?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Men halvarsson själva ställer ju upp o ändrar??..eller om man måste gå genom Jofama...kolla det.
Jupp. Jofama har en ändringsateljé.

Annars brukar många skomakare kunna fixa ändringar och reparationer av skinnställ. Kanske då inte de som har ett litet hörn i det lokala köpcentret där de limmar trasiga skor och kopierar nycklar. Utan den lilla källarlokalen i den mörka gränden där det har funnits en skomakare de senaste århundradena och där skomakaren arbetar med verktyg som har trähandtag.

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Hoj
Honda CBR 1000F -97
Jag kan varmt rekommendera Jofamas ändringsatelje! Dom kortade mina Halvarssonskinnbyxor ovanför knäna inkl. membran för 400 + moms samt att jag fick ditsytt kardborre till knäpuckar, det var faktiskt dyrare! 600 + moms...

Ser ut precis som original! Fast den präglade Halvarssonloggan på låret är nästan halverad...
Tror man kan skicka grejorna till dom i Malung, men då blir det ju svårare att komma överens om vad som ska göras.

Josefine*

.....
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
R6 -00
Jag förlängde mitt ställ hos Skinnskräddaren i Gbg (Magasinsgatan om jag inte minns fel) Kanske de kan hjälpa dig....

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Tack alla för era svar, nu har jag lite att gå på!:krama

Ha en fin påsk och håll er borta från rullgruset. :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...