Änligen är det dax!

Adrenaliine

THE ROAD IS YOURS
Gick med
4 Apr 2007
Hoj
Yamaha R1
Tjena på er, nu har sporthoj.com och MC världen fått ett nytillskott.

Har i många år alltid velat ta kortet och åka hoj men aldrig har förutsättningarna varit rätt bla för att man varit student i många år och inte haft råd. Polaren (AKA Kreuger på sporthoj.com) som är en inbiten och duktig förare har många gånger sagt åt mig att ta kortet och det var i januari i år som han sa " Till sommaren ska du ta mc-kort så vi kan åka hoj hela sommaren". Sen dess har det varit full fart. Det första jag gjorde var att sätta ut min Audi A4(som jag skaffade för 6mån sedan) till försäljning för att kunna köpa mig en häftig hoj och naturligtvis har råd att köra hela sommaren. Fixade med all byråkrati för att överhuvudtaget kunna börja övningsköra och började plugga teori.

Klarade teoriprovet den 3 april (mission completed :yoparty ). Köpte en övningshoj för 2 veckor sedan, en Yamaha 750 Tenere från 89. Jag var lite emot att köpa en sådan hoj då jag ville hoppa på ett monster direkt ( R1:a). Efter kreugers visdomar kom jag dock på bättre tankar dvs att börja på en lättare hoj och lära mig hantera en motorcykel först, så R1:an får vänta ett tag till..."den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" ( en bra klysha ). Idag den 5 april är det äntligen dags, jag ska få köra hoj för första gången, det kittlar i magen varje gång jag tänker på det:yoparty.

jag vill passa på att officiellt här på sporthoj.com tacka kreuger för att han gör detta möjligt, han ställer verkligen upp med allt och jag kan inte känna mig mer trygg än att ha honom som min Master.

Jag hopps jag kommer få träffa många av er därute när jag fått mina egna vingar och kan flyga fram fritt på smala, krokiga, raka, långa, korta och friktionsstarka vägar:hojcbr ....to be continued :2cool

//Adrenaliine

Last edited:

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Hej & Välkommen :hej

Tellan

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
Aprilia Mille-04

1:Klarade teoriprovet den 3 april (mission completed :yoparty ).
Köpte en övningshoj för 2 veckor sedan, en Yamaha 750 Tenere från 89.
2:Idag den 5 april är det äntligen dags, jag ska få köra hoj för första gången, det kittlar i magen varje gång jag tänker på det:yoparty.

Jag hopps jag kommer få träffa många av er därute när jag fått mina egna vingar och kan flyga fram fritt på smala, krokiga, raka, långa, korta och friktionsstarka vägar:hojcbr ....to be continued :2cool

//Adrenaliine

Grattis till dem första stegen.
Lycka till med fortsättningen, så ses vi ute på vägarna.

Välkommen Hit

Mvh.
Tellan:yoparty

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Grattis till teorin! Och lycka till med resten bra att du har någon att köra med! Och ja det var nog visa ord att börja med en lättare hoj! Jag gjorde fel och byter nu ner mig istället, för att kanske byta upp mig om två år igen!

Kom ihåg det är mycket kraft under dig och vägen samt trafiken kan vara dina värsta fiender om du inte är uppmärksam!

Själv går jag ner till en 600 med ABS! :)

För mig tog det 13 år med bilkort innan jag tog steget som jag pratat om från 15 års ålder. Och du det är värt varenda minut som man får tillbringa på hojen! :yoparty

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Grattis till teorin! Snart brassardax! Klart du ska ha R1:a direKkt!!!!!! Bästa nybörjarhojen, alla nybörjare på MC vill ha den!!

Adrenaliine

THE ROAD IS YOURS
Gick med
4 Apr 2007
Hoj
Yamaha R1
För första gången i hela mitt liv så körde jag motorcykel på min egna hoj och fyyyy faaaaan va kul det var :yoparty. Är riktigt arg på mig själv att det tagit så många år innan jag slog slag i saken och börja åka:huvet ...jag avundas er alla som fått njuta av detta nöje så länge som ni gjort men som man brukar säga "bättre sent än aldrig". Min master (kreuger) tog mig till en grus plan där jag fick känna på hojen, gasa, bromsa, svänga osv osv...Kreuger vart grymt imponerad över hur snabbt jag kunde behärska hojen så han sa " lek här en stund till så går jag och plockar ut min hoj så drar vi ut på landsvägarna utanför Uppsala"...med Adrenliinet pumpades kunde jag testa vad bågen gick för och jag själv naturligtvis...kunde till min förvåning ta svängarna väldigt bra och hela tiden lära känna hur fysikens lagar fungerar och köra därefter. Det största problemet jag hade var att stänga av blinkers efter varje sväng:huvet men om det var det ända jag glömde göra hela tiden ska jag vara ganska nöjd efter min premiär som mc förare...

Tyvärr så var väder förutsättningarna inte det bästa, det blåste grymt mycket och kallt var det så mina händer vart efter en stunds åkning helt stelfrusna. För kreuger så var det den värsta åkturen i år hittills. Han sa till mig " om du tyckte det var kul idag vänta då tills det är en varm sommar dag och helt vindstilla då kommer vi snacka om kul:cool: ". Så det är precis vad jag längtar efter nu dvs en varm schysst sommar dag men också att se och träffa fler av er därute för igår så såg vi inte någon annan köra och det hade ju som sagt sina förklaringar:)

see you out there

//Adrenaliine

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...