Ännu en återfallsförbrytare på Sveriges framsida.

dukka

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Hoj
2011 Aprilia RSV4-R APRC, 2006 Ducati S2R 1000
Jaha, så var man där igen. Körde mycket racehoj för så där ca 15år sen, efter en rejäl vurpa så vart det slut med det spännande, barn på gång och man insåg att saker kan ta väldigt snabbt slut. Hur som helst, så har man blivit 42 och känner varje vår att det rycker i kroppen. Sagt och gjort nu skulle det ske, kände att en racehoj inte var aktuellt då jag har en väldigt digital hjärna, typ ettor och nollor, eller kort och gott on/off. Har en hel del polare som skaffat HD som dom glider runt på och tänkte att detta blir nog fint en glidare får det bli. Så, provade detta och kunde konstatera att detta är ju inte jag alls, var helt enkelt för långt bort från den känsla som jag förknippar med hojkörning. Vad blev det istället? Ja, 90 plattor öl och en Ducati S2R 1000 hämtades hem från Tyskland förra helgen.. och alltså. Nu snackar vi ju känsla :). Detta har allt, ljudet, vridet, looken samtidigt som den är jävligt jobbig att sitta att blåsa snabbt på. Så jag kan ju säga att ett monster passar mig alldeles utmärkt, den har allt en medelålders man kan önska sig. Att regga sig på sporthoj är ju för att kunna dryfta allt som har med detta att göra, samt hitta likasinnande på Sveriges framsida som självklart är Halmstad.
Hade det inte varit för att jag haft nicket duKKa på nätet sedan 94'a så hade det kännts jävligt töntigt :).

Simma lungt och ha det så gott i den analkande våren!

/G

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Grattis till köpet och välkommen :)

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Välkommen!

Bra val, få saker slår en luftkyld ducce. Bara ljudet ger en gåshud.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Bra val av hoj. Den är vad du vill att den ska vara, glidare eller sporthoj, det beror på hur du kör :tummenupp

Välkommen!

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Välkommen hit o grattis till en grym hoj :tummenupp

Kommer nog ses på vägarna i sommar.

Finns en Halmstadtråd som en del körningar kommer upp.

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Välkommen åter till hojägandet då! Möts på vägarna runt Halmstad!!

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
välkommen Göran :)
Kör försiktigt, återfallsförbrytare löper störst risk att "åka fast" fick vi lära oss på riskutbildningen.

dukka

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Hoj
2011 Aprilia RSV4-R APRC, 2006 Ducati S2R 1000
Välkommen hit o grattis till en grym hoj :tummenupp

Kommer nog ses på vägarna i sommar.

Finns en Halmstadtråd som en del körningar kommer upp.

Trevligt! Vi är två "gubbar" här i holm som tänkte äta lite asfalt i sommar. Polarn har en VTR 1000 Firestorm. Jag ska kolla in sidan.

/Göran

välkommen Göran :)
Kör försiktigt, återfallsförbrytare löper störst risk att "åka fast" fick vi lära oss på riskutbildningen.

Ja, tanken har ju slagit mig. Men har stor respekt för hastighet. Har man gjort en highside och kastat macka med kroppen på asfalten där man vaknar upp 30 meter ute i en åker så. Nu är det "känslan" och inte bara topspeed. Man är ju trots allt 40+. Tysken jag köpte hojen av sa det på ett bra sätt. -"När du kör hojen så kommer du upptäcka att du hela tiden letar efter kurvor". :),
Har tänkt ändå att jag ska se om det inte kommer någon "avrostningsutbildning" i närtiden, man har ju legat av sig.
Detta blev ju ett långt svar på ett kort påpekande :)

Ha det!

/G

Jo, men hej igen.
Jag tänke fråga lite om kläder. Vad kör ni med? Helställ, eller typ allväders grejor, givetvis med skydd då. Vart har dom ett stort utbud av kläder?

Detta är ju lite en praktisk fråga då jag kommer att även använda bågen i jobbet, jobbar inom IT, och vill ju även att det ska vara lite praktiskt.

-mvh
Göran

Last edited:

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Mc delen i Halmstad har stort utbud av kläder:tummenupp

Finns både skinn o textil.

För dig e det kanske bäst med något 2 delat.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Brukar säga att skinn är bäst, delat ställ för komfortens skull. Men även allväder har sina fördelar så jag äger faktiskt bägge delar.

Köp inget skräp bara, speciellt på tygställ så flödar marknaden med ställ av sämre snitt. Halvarsson, Lindstrands och Rukka är märken jag provat och går i god för :).
Skinn är lite mer noga att prova ut vad som sitter bra då passformen är mer avgörande.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...