Ännu en återfallsförbrytare på Sveriges framsida.

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Hoj
KTM 690 SMC R
Se där ja, ännu en klok man från sveriges framsida, välkommen.
Missa inte SM premiären på Anderstorp 30/4 - 1/5

Bifogat

• liten sm-anderstorp.jpg
    liten sm-anderstorp.jpg
    210.6 KB · Visningar: 56

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jo, men hej igen.
Jag tänke fråga lite om kläder. Vad kör ni med? Helställ, eller typ allväders grejor, givetvis med skydd då. Vart har dom ett stort utbud av kläder?

Detta är ju lite en praktisk fråga då jag kommer att även använda bågen i jobbet, jobbar inom IT, och vill ju även att det ska vara lite praktiskt.

-mvh
Göran

Ett Välkommen in i gänget får man väl börja med att säga.

Allvädersställ är klart bekvämast. Dock till priset av säkerhet.
Jag började min MC-karriär för fem år sedan i att allvädersställ, men har med tiden svängt över till skinn. Jag har sett skitvurpor där allvädersstället knappt skyddat alls. Jag har själv gjort banvurpor i god fart där skinnstället skyddat fantastiskt. Flera vurpor i samma skinnställ faktiskt (med mellanliggande reparationer naturligtvis).

Skydden flyttar på sig alltför lätt i allvädersställ när man vurpar. I ett bra skinnställ sitter de kvar där de skall.

Med det sagt, så skall jag väl erkänna att jag fortfarande transportkör hojen i allvädersställ ibland.

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Mitt X vurpade på manöverbanan i ett Halvarsson Alvädersställ. Det var bara skit kvar av stället där hon tog i backen.

Däremot mitt skinnställ som jag gick i backen med syns det knappt att det är skrapat.

dukka

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Hoj
2011 Aprilia RSV4-R APRC, 2006 Ducati S2R 1000

La(holm) ligger söder om Halmstad, Holm ligger norrut, nästan ute vid E6an.

Du med :)

Mitt X vurpade på manöverbanan i ett Halvarsson Alvädersställ. Det var bara skit kvar av stället där hon tog i backen.

Däremot mitt skinnställ som jag gick i backen med syns det knappt att det är skrapat.

Antar att det ligger rätt mycket i detta. Får väl titta på ett smidigt tvådelat skinnställ.

Last edited:

Jimmy

Guest
Välkommen! Vi kommer nog synas på vägarna härikring!
P.S. Fc-moto har grejer som prismässigt slår det mesta i Sverige...

dukka

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Hoj
2011 Aprilia RSV4-R APRC, 2006 Ducati S2R 1000
Trevligt att landa på ett forum med ett vänligt bemötande. Tack.
Är lite som att bilister pekar finger åt varandra i trafiken, medans hojåkare hälsar, med undantag av 125cc :).

När det gäller info om skyddskläder så blir det nog till att rulla på ett skinn på kroppen. Får ta en rundresa och prova ut lite grejor.

När det gäller frågan vart Holm ligger så kan jag ju säga att vi har ca 2km till det berömda "Ödehuset" som det skrivs om en hel i tidningarna. Känns lite halv lattjo att veta om att det smyger runt sadister i knutarna. Är "spooky" när man kör förbi skiten, alltså, hur fan funkar en del människor. Men det är ju lite offtopic.

Ha det så gott, nu börjar tempen stiga!! :)

Mvh
Göran

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Varför varför varför du höll ju dig borta från drogen i 15 år .. kaos du som var ren är nu i dyngan igen .. erkänn att det har varit svåra 15 år ..

I vilket fall välkommen till paradiset igen

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...