(Ännu en) Byggtråd - Fireblade Fighter

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Oj, det märkte jag med nu. Men så var inte fallet ^^

vilken tur då :)

Btw.. står rätt stilla nu.. jobbar som en gris på dagarna så de har inte hänt så speciellt mkt nu.. man hinner bara hem så ska man sova :huvet
funderar på att köpa en svets så slipper man leja bort alla svetsjobb som kan bli rätt många är ja rädd.. nån som har erfarenhet av dessa nya "gasfria" svettsarna som man kan köpa rätt billigt, är ju inget avanserat man ska svetsa direkt.. lite avgassystem bara :va
har ingen svetsvana direkt, men ja är nog rätt bra på de bara man får träna lite :tungan :D

Last edited:

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Va o tog några bilder idag iaf, monterade ljuddämparen som ja vill ha den och på ena bilden syns vart avgassystemet ska gå och varför man inte kan stötdämparen "rätt" väg.

undertailen är på en stadig första version.. får se om ja slopar hela iden med undertail erftersom avgas ändå kommer ta upp mesta platsen..

Edit: köpte mig en svetts igår, väntar bara på svetstråden som va slut :huvet men efter de så ska de nog hända lite mer

Bifogat

• 20071027271mindre.jpg
    20071027271mindre.jpg
    64.6 KB · Visningar: 185
  • 20071027272mindre.jpg
    20071027272mindre.jpg
    88.2 KB · Visningar: 258
  • 20071027273mindre.jpg
    20071027273mindre.jpg
    76.1 KB · Visningar: 145
  • 20071027274mindre.jpg
    20071027274mindre.jpg
    70.8 KB · Visningar: 203
Last edited:

ridinlo

Kroniskt fartblind...
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
CBR 1000rr -08
Najs! Bra jobbat där... Ska bli kul att följa ditt arbete... :tummenupp

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Undertailen såg bra ut, skulle enligt mig varit fränare med en kortare/mindre ljuddämpare :)

ja de är inte omöjligt att den blir kortare
menar du att man ska kapa den framtill eller baktill? om du förstår hur ja menar
jag har även funderat på att ha 2 st mindre/smalare bredvid varandra.. eller rentav rektangulärt, men med den lösningen blir det nog svårt att dämpa ljudet :va
nu blev de mkt funderingar:)

Åsberg1

Medlem
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Buss
ja de är inte omöjligt att den blir kortare
menar du att man ska kapa den framtill eller baktill? om du förstår hur ja menar
jag har även funderat på att ha 2 st mindre/smalare bredvid varandra.. eller rentav rektangulärt, men med den lösningen blir det nog svårt att dämpa ljudet :va
nu blev de mkt funderingar:)

Ja två mindre/smalare dämpare hade varit skitsnyggt ;)

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Nu har de verkligen stått still ett tag. väntar fortfarande på att få hem svetstråd så man kan punkta ihop avgasrören.

en kompis ritade dock lite snabbt ihop en ny styrkrona, inget märkvärdigt men man slipper ha styret över gafflarna som de är idag. skickar med nå bild på hur de ser ut i ritningsstadiet.

Bifogat

• jezze2.jpg
    jezze2.jpg
    43 KB · Visningar: 98
  • jezze.jpg
    jezze.jpg
    52.1 KB · Visningar: 87
  • S5099.jpg
    S5099.jpg
    48 KB · Visningar: 97

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
då har man varit i garaget igen.
provmonterat motorburen och svetsat avgasrör.
låter bilderna tala för sig själv :)

Edit: -Nej, jag har inte svetsat förut :D

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    86.4 KB · Visningar: 201
  • 02.jpg
    02.jpg
    89.3 KB · Visningar: 151
  • 03.jpg
    03.jpg
    81 KB · Visningar: 208
  • 04.jpg
    04.jpg
    92 KB · Visningar: 253
  • 05.jpg
    05.jpg
    79.8 KB · Visningar: 261
Last edited:

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Nu har jag kommit till en återvändgränd känns de som.
jag sitter och funderar på vilken lack ja ska ha.

de som ska lackas är: Tank, bakdel, fälgar och ev.framkåpan
ge gärna lite tips och varför inte en liten bild.

kan tillägga att ja köpt guldförgade dekaler och falgstripes som man kan använda sig av, tanken va att lacka allt svart men ja är inte säker på de längre.

hur fäster dekaler på matt lack tro? nån som har erfarenhet av de?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Rött rött rött... go honda red!!!
Intressant bygge, följer med spänning...

//KaliZ

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
kan tillägga att ja köpt guldförgade dekaler och falgstripes som man kan använda sig av, tanken va att lacka allt svart men ja är inte säker på de längre.

hur fäster dekaler på matt lack tro? nån som har erfarenhet av de?

förstår inte vad du menar med matt lack. matt klarlack då eller?
bästa resultatet med klistermärken blir det ju i alla fall om du lägger klarlack, mattar ner, sätter på klistermärket och lägger klarlack. då slipper dom ramla av också

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Kommer bli fräckt det här :tummenupp

Lack ja.....Svart och gult ihop är ALDRIG fel...

Hur ska du göra med batteriet och alla elprylar som normalt ligger i baken :va

gul tank har jag ju redan.. men ja har köpt ny tank och framskärm i blått menn den färgen vill ja inte ha, och eftersom bakdelen eg. är en krashkåpa så måste den lackas.. är ju bara svart yelcoat (eller hur de stavas)

ang. kablarna så lägger ja dom bara på ena sidan som orginal, men flyttar batteri och boxen under tanken, ev. skaffar jag ett mindre batteri.
Kommer även använda avgasbandage så man kommer ifrån lite av värmeutvecklingen.

förstår inte vad du menar med matt lack. matt klarlack då eller?
bästa resultatet med klistermärken blir det ju i alla fall om du lägger klarlack, mattar ner, sätter på klistermärket och lägger klarlack. då slipper dom ramla av också

hade förut tänk använda svart matt lack endast, utan klarlack alltså..för de finns väl inte matt klarlack?
och jag menar alltså att dekaler fäster väl bättre på blank lack än matt lack...:va

Last edited:

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
ska även tillägga att alla planer som va tänkt inte kommer att genomföras, detta pga ändrad ekonomisk tillgång, med andra ord - tjejen drog och lämnade en med en dyr lägenhet..
men nu är man iallafall fri och för göra precis som man vill :D

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
hade förut tänk använda svart matt lack endast, utan klarlack alltså..för de finns väl inte matt klarlack?
och jag menar alltså att dekaler fäster väl bättre på blank lack än matt lack...:va

okej, jag vet inte stor skillnad det är att sätta dekaler på en blank färg mot en matt färg. borde väll inte vara så stor skillnad? det borde väll bero på hur ytan ser ut? :confused: har dock ingen aning egentligen..

jo, det finns matt klarlack som man också kan blanda med vanlig klarlack till önskad matthet eller blankhet

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
...och då tar man självklart in en trevlig inneboende, som gärna är med och delar på dig och hyran...:tummenupp

ja hade de varit så lätt så.. :gnissla

okej, jag vet inte stor skillnad det är att sätta dekaler på en blank färg mot en matt färg. borde väll inte vara så stor skillnad? det borde väll bero på hur ytan ser ut? :confused: har dock ingen aning egentligen..

jo, det finns matt klarlack som man också kan blanda med vanlig klarlack till önskad matthet eller blankhet

jag själv tror att dekaler fäster sämre på matt lack, men kan man lacka över med matt klarlack är de ju ingen fara

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
ja hade de varit så lätt så.. :gnissla

jag själv tror att dekaler fäster sämre på matt lack, men kan man lacka över med matt klarlack är de ju ingen fara

Det ska inte vara något problem att få fäste för dekalerna på den matta lacken.
Innan du får för dig att lacka över dekalerna mer matt lack, så se först på kontrasterna det blir mellan matt och blankt.

Kan se jävligt bra ut.
Polaren lackade sin hoj mattsvart och satt på blanksvarta dekaler.
Blev skitsnyggt!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...