Jag har varit ute å kört en del...men det går inte så lätt att säppa alla hemskheter. Tänkte lite påväg hem tidigare idag på hojjen, 24,000 medlemmar, varje år verkar 5-6 pers försvinna från oss.. 24000 / 6 = 4000 ... 100 / 4000 = 0,025% chans att dö som medlem på sporthoj. Och hur många fler skadas inte allvarligt?Psychobiker skrev:2257530Just nu är det för mycket, kommer inte att köra i helgen, känns meningslöst...
Tänker på Maalm, vet inte om jag klarat av att vara i samma sits, du har mitt medlidande, hoppas du kan gå vidare....
hoppas folk på detta forum tänker efter både en och två gånger över hur vi beter oss på våra hojar, det är ingen lek att köra hoj, bara för att det är roligt...
/Martin
IronMike skrev:2257532
tyvärr har man en gång börjat känns det som, tyvärr. för det GÅR inte sluta
IronMike skrev:2257532Jag har varit ute å kört en del...men det går inte så lätt att säppa alla hemskheter. Tänkte lite påväg hem tidigare idag på hojjen, 24,000 medlemmar, varje år verkar 5-6 pers försvinna från oss.. 24000 / 6 = 4000 ... 100 / 4000 = 0,025% chans att dö som medlem på sporthoj. Och hur många fler skadas inte allvarligt?
Jag vet inte om man kan räkn så enkelt.. Men det verkar ju så. Skrämmande siffror. Fick även ett sms när jag var ute idag, från mamma (vem annars), "hej michael, lever du.. jag är så orolig, en kille på motorcykel krockade nånstans ikväll. jag gråter här. snälla hör av dig"
kort sagt,, man pysslar med något som är överjävligt kul, men man väger det mot riskerna man utsätter sina nära och kära för.
men man intalar sig själv, hela tiden. när man kör och inte kör. "det känns så tryggt och stabilt"
:S
hur ser inte riskerna ut för en 10-årsperiod? 10x0,025% = 0,25%
då känns det ändå snällt räknat.. när man pratar med gamla rävar som hängt med i 20 år på r-hoj, av gamla gänget på 13 pers, finns ett fåtal 2-3 st kvar, nån är rullstolsbunden etc
fruktansvärt egentligen tyvärr har man en gång börjat känns det som, tyvärr. för det GÅR inte sluta
Maalm skrev:2257454Ta det lungt efter vägarna! Kom precis hem från min bror och det var ingen kul syn att få se han ligga på en britts i sitt suzzi-ställ som han var så glad över, men det klädde honnom bra. Känns helt overkligt att ha stått där bredvid han.
Någon oljefläck syntes inte på platsen, kanske något flög ut från åkern/gräset som fick han att väjja och därav omkull.
Dessutom hade han maximal otur, sista kurvan på vägen och kollisionen kunde tagit var som hällst, men den tog i hjälmen och antagligen tog det slut direkt, det är vad jag hoppas så att min älskade bror slapp lida, hoppas du inte han tänka allt föt mkt. mellan kollsionen och det att du åkte av.
Vila i frid och kör lungt i motorcykelhimlen. //bror din
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |