Ännu en färsking!

PeterC

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Haninge
Hoj
Cbr 600F 98
Tjena allihopa!

Är en glad grabb på 21 år som nu på riktig allvar har börjat fundera på att skaffa en mc nu till våren:) ! Har tidigare kört motocross, men det var 3 år sedan sist, och nu har det återigen börjat suga i kistan efter något roligt att sitta och brumma på.

Har de senaste dagarna suttit och dregglat över i princip allt man kan hitta om MC, vilket självklart nu har resulterat i en jävla massa frågor om allt från skruvar till försäkringar som jag bara måste ta reda på! KOm då på att det bästa MC forumet på hela nätet fanns just här, så här är jag :yoparty !

FÅr hoppas på att ni har överseende med alla idiotiska frågor jag säkert kommer slänga ur mig de närmaste dagarna.

Hare gött!
 

J.Olsson

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Ronneby
Hoj
Yamaha R6
Tjenare!
Är med ny här och kan bara hålla med om att man kan få reda på allt här.. Har du kortet än, annanrs önskar jag dig lycka till med det.
Ha det gött!

JO
 

PeterC

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Haninge
Hoj
Cbr 600F 98
J.Olsson skrev:
2567136 Tjenare!
Är med ny här och kan bara hålla med om att man kan få reda på allt här.. Har du kortet än, annanrs önskar jag dig lycka till med det.
Ha det gött!

JO

Hejsan! Nej jag har tyvärr inte tagit kortet ännu. Planerar att ta även det till våren. Har du själv tagit kortet? HUr är uppkörningen här i sthlm om man jämför med bilkörkortet? Har hört att de ska vara ganska tuffa mot de i vår ålder..?

Ha det bra
 

Josefine*

.....
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -00
Välkommen! :hej (appropå dumma frågor; tror de flesta här är rätt härdade, :D , så då får du dra t m nån extremt korkad fråga i s f)
 
Last edited:

PeterC

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Haninge
Hoj
Cbr 600F 98
Josefine* skrev:
2568886 Välkommen! :hej (appropå dumma frågor; tror de flesta här är rätt härdade, :D , så då får du dra t m nån extremt korkad fråga i s f)

Haha, ja vi får väl se hur lång tid det tar innan man blir dumförklarad :D .
Har redan börjat lite lugnt med frågor. Täntke vara lite passiv i början så ni inte tröttnar för fort, haha.
Tack och hare bra!
 

J.Olsson

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Ronneby
Hoj
Yamaha R6
PeterC skrev:
2568607 Hejsan! Nej jag har tyvärr inte tagit kortet ännu. Planerar att ta även det till våren. Har du själv tagit kortet? HUr är uppkörningen här i sthlm om man jämför med bilkörkortet? Har hört att de ska vara ganska tuffa mot de i vår ålder..?

Ha det bra

Jag har haft det sen början på augusti. Jag har ingen aning om hur de är i Sthlm. Här nere va vi 4 stycken som körde upp samtidigt. Två blev kuggade direkt på banan. Vet inte hur den andre killen klarade sig på trafikdelen då han körde efter mig o jag redan va ute i ösregnet med min egna hoj.. :tummenupp Jag va ensam 80-talare där men kan väl inte påstå att han va hårdare mot mig än de andra. Men visst är det hårdare än för B-kortet. Men det går nog bra ska du se.. Lycka till!

JO
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Alla är vi nybörjare någon gång och jag kan lova att detta är det rätta forumet för vilken fråga som helst rörande de underbara 2hjulingarna!

Kör hårt så ses vi kanske på vägarna under sommaren :)
 

PeterC

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Haninge
Hoj
Cbr 600F 98
Tack, jag ska fixa kortet snart. Senast April har jag planerat =). Blir väl ändå inte så mycket åkandes i vinter kan jag tänka mig eller?? :va .
Har ett annat, nog ganska så vanligt nybörjarproblem med som jag har börjat fundera på!! Vadfan ska jag ha för hoj?? Haha det där har ni säkert hört minst 2000 ggr men men, lite tips vill man ju ha.

Jag är ganska inne på en gixxer faktiskt, men vet inte riktigt hur försäkringen ser ut på dem? Annars skulle ju inte en Motard sitta helt fel heller, men de tröttnar man ganska fort på har jag hört.? Nej, riktigt svårt att veta det där tycker jag:huvet . Har en budget på båge upp till 35-40 000..
Förresten, hur mycket dyrare brukar en båge generellt vara om man köper den på våren istället för hösten?

Ha det bra!
 

Nathalie

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Den kommer.
Hej jag är också ny :p
Och jag har funderat på en fiddy till mig och lillebrorsan, det är mest han som vill ha en, men jag får ju sponsra ongen lite ^^. Vet ni någon site, förutom blocket.se som har sådana billiga medn prisvärda fiddys?
Han har alltid kört mycket, men han vet lika lite som mig dessvärre. Så help please :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top