Ännu en fråga ang kraschpuckar

b3tr3

Guest
Kanske är jag ofantligt trög, men på min ktm 625 -06 så är säkerligen axlarna ihåliga, men längst ut är de ju "helgjutna" Hur gör jag lättast då? Borrar hål i dem?? Känns inte helt ok..

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Kanske är jag ofantligt trög, men på min ktm 625 -06 så är säkerligen axlarna ihåliga, men längst ut är de ju "helgjutna" Hur gör jag lättast då? Borrar hål i dem?? Känns inte helt ok..

på ena sidan är det bara en plastplugg och på andra sidan går det att borra i skruven.

b3tr3

Guest
ursäkta min ofantliga lathet/okunnighet men var hittar man dem?:3freak

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Hmm sitter med mina funderingar och en uppsättning orginal puckar fram och bak till min duke -03 och fan det blir ju inte ett rätt..ibak är det ju annat kedjespänning hmm får ju skära till puckarna lite..surt men jaja..

Ifram är min fråga däremot...måste ja borra upp axel då för röret går ju inte igenom.. Är detta standard procedur?? Låter lite semi irriterande då man ändå har köpt orginal pryttlar.. men annars är d bara o handla lagom långt borr...

tacksam för allehanda svar!!!

MVh

//mattias

this_is_me

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
yamaha wr450f motard
Hmm sitter med mina funderingar och en uppsättning orginal puckar fram och bak till min duke -03 och fan det blir ju inte ett rätt..ibak är det ju annat kedjespänning hmm får ju skära till puckarna lite..surt men jaja..

Ifram är min fråga däremot...måste ja borra upp axel då för röret går ju inte igenom.. Är detta standard procedur?? Låter lite semi irriterande då man ändå har köpt orginal pryttlar.. men annars är d bara o handla lagom långt borr...

tacksam för allehanda svar!!!

MVh

//mattias

blir det inte billigare om du köper ett nytt smalare rör, eller smalar av det nuvarande, känns lite onödigt att borra större hål på orginala grejerna, kan ju bli lite små dyrt om du råkar göra fel. :tummenupp

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Jo självklart finns ju den möjligheten o göra fel.. :gnissla

Men att hitta ett liknande rör känns tokigt men är väl kanske inte så dum ide när allt kommer omkring..=) Värt en titt absolut.. Men läste i en tråd att lc4 98-04 så behövde man visst borra upp framaxeln för just orginal puckarna..vilket är jävligt märkligt om man frågar mig... för varför inte då slänga med ett rör som passar...?? Nått är det som man har missat...

flera goda svar nån..?

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Så plastpluggen i främre hjulaxeln behöver man inte ha i eller?
KTM har ju även en skruv i vänstra delen av axeln (främre hjulen)... det är alltså bara att borra hål i den?

Känns ju lite riskabelt...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...