Ännu en heldag på anderstorp den 21 augusti!

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
bandags rookie

Froven skrev:
Lite tydligare info angående den sista delen av dagen, den så kallade s***t-t******n, vilka den var till för och vilka som fick vara med.

Hej som helt ny banåkare undrar jag nu vad s***t-t******n betyder.

Jag måste erkänna att jag hade skitkul på min första bandag men har lite kommentarer att komma med.

Jag saknar en genomgång före körningen för oss som körde för första gången.

Sen var det tufft att som långsamgående förare kastas in direkt i mellangruppen eftersom detta gjorde att jag blev lite mer försiktigt än jag tror jag varit om jag fått köra igenom ett eller två pass tillsammans med andra som valt långsam grupp.

Nu kände man sig mest i vägen i början men valde att försöka bli både tuffare och snabbare, men jag blev bättre efterhand som dagen gick. Sen fick ju alla långsamma och snabba köra fler pass tack vare att grupperna slogs samman.

Nu hade jag tur som hade med en person som kört tidigare som kunde förklara en del av vad som gällde för mig men hade jag kommit ensam vete tusan om jag hade fått till det.

Jag kan dock berätta att jag förbättrade min tillit till min MC och däcken rejält och kommer definitivt att åka på fler bandagar framöver.

När vi körde hem märkte jag att jag blivit en betydligt bättre förare.

Så till alla som inte provat på att köra en bandag kan jag definitivt rekommendera det även om ni inte är en jätteracerförare. Jag hoppas vi blir fler som kör långsam grupp framöver.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping