Ännu en idiot...

Marsipulami

Guest
Re: Re: Re: Ännu en idiot...

K-Micke skrev:
Det var en bra bit innan avtagsvägen som han skulle in på till vänster, så det var absolut ingen klantig omkörning. Förmodligen är gubben, som kanske bor där, trött på hojåkare som gasar på "hans" väg, och jag fick sota för det. Det är en populär väg bland hojåkare. Hursomhelst är det ett idiotiskt beteende att preja på det där sättet. Undrar om han gör det när bilar kör om också?

Okej, då var det missuppfattning från min sida :eek:

Kör lugnt i sommar i alla fall :squid

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Är det på det viset så är det ju en helt annan sak...

fortfarande fel dock att önska någon annan död innan man försökt prata vett med dem. :whip

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
gulsvartkawwa skrev:
Vad är det för jävla förslag? Ring, pajja bil, polisanmäl osv. Min fråga kvarstår: Varför så feg? Du var ju vid kåken varför inte snacka och reda ut saken på en gång.
Sett liknande inlägg förr "Gubben höll på och preja så ja slog av backspegeln och sen drog jag fort som fan därifrån" istället för att konfrontera öga mot öga vid lämpligt stopp.

:whip

wörd!!!

:D

sen en annan sak... skulle vilja se nån undersøkning på vilket fordon som oftast bryter mot trafikregler i førhållande till antalet fordon som finns av varje sort... gissar att vi mc-folk ligger illa till då.. :whip

dock aldrig befogat att ta lagen i egna hænder och prejjas och nørda sig... goes both ways..

kram på er

Last edited:

Rally_KAlle

kör så det ryker!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
En snabb jävel
Re: Re: Ännu en idiot...

Ravetrancer skrev:
om det var en grusig gårdsplan så hade jag ställt mitt bakhjul mot han bilsida och spunnit upp så mycket grus så hela sidan hade blivit blästrad.....annars går det bra med knogskydden genom, rutan oxo......

NEj ... det hade du inte gjort" ---! :fakta

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Skulle du anmäla honom och han blir fälld så blir det troligen inte mer än böter..

så du kan lika gärna som flera sagt tidigare dra backspeglen, blir en liten engångssumma för honom men ni slipper blanda in farbror blå :p :rolleyes:

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Mattias skrev:
Eller så är den här gubben hjärtligt trött på att alla motorcyklister i stockholmstrakten använder vägen som sin privata racerbana. Du råkade vara droppen som fick bägaren att rinna över denna gång. Ingenting hände som tur var, släpp det och gå vidare i livet.

Håller nog med Mattias i det här fallet. Dom där vägarna är hårt trafikerade av folk som kör på tok för fort med hojar som låter på tok för mycket. Av mig själv bland annat...

Jag tror gubben var less på hojar och gjorde nåt dumt i ren ilska. Visst... det va dumt. Men jag skulle nog svurit lite och släppt det.

Det man kan göra är ju försöka få stopp på honom och skälla ut honom. det förtjanar han. Men mycket mer än så tycker jag nog inte att man kan göra...

/Lucky9

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Kom med bilen igår när jag såg hur en kille på ducce med passagerare nästan bli prejad av en 740 inne i centrala Malmö (Mobilia). Kändes jävligt skumt för man kunde tydligt se på bilistens beteende att han såg hojen och att han förväntade sig att killen på duccen skulle flytta sig självmant.
Som tur var hände inget men man får sig en tankeställare...

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
Re: Re: Ännu en idiot...

Ravetrancer skrev:
om det var en grusig gårdsplan så hade jag ställt mitt bakhjul mot han bilsida och spunnit upp så mycket grus så hela sidan hade blivit blästrad.....

håller med Ravetrancer!!!

själv hade jag nog antingen sparkar sönder backspeglarna eller åkt toklugnt till närmaste affär och köpt en burk surströmming , åkt tillbaks till gubbjävelns 740, hällt ner spadet i luftintaget.......för att sen lugnt fortsätta västerut =)

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Hmm......jag vet inte vad man ska säga?
ALLA och då menar jag ALLA ska väl visa omdömme, hänsyn och sunt hederligt bondförnuft i trafiken?
Jag för min del råkar själv allt för ofta ut för folk som svänger ut framför min EU-moped på 145hästar, tvingar mig att avbryta den helt onödiga omkörningen jag vill göra bara för att jag tycker det är roligt.
Men det jag tycker är än värre, inte för att det är farligar utan för att ett beteende håller på att bli accepterat och det är att folk svänger ut framför allt som rullar på vägarna.
Det är helt klart vanligare att råka ut för omdömeslösa människor i trafiken oavsett vad du sitter i/på.
Att sparka bort en backspegel eller knöla till en dörr, det gör nog inte folk mer uppmärksamma på att det finns trafikanter som syns lite på vägarna.
Jag personligen skulle bli så in i helvete förbannad på den jävla idiot som sparkade bort min backspegel.
Jag tror inte heller att ngn av dom hojåkarna som sparkar bort speglar och hittar på annat korkat för att hämnas på folk, skulle bli nöjda om det kom ngn och sparkade bort spegeln på bilen bara för att han inte såg hojen i döda vinkeln?
Hur gör ni andra när ni kör om?
Blinkar ni med ljustutan och ger signal i god tid innan ni kör om?
Enligt körskolan skulle man juh det, jag har alltid förvissat mig om att göra så gott jag kan för att bli sedd av bilen framför innan jag dammar om, för ingen här skrämmer väl skiten ur en bilist genom att göra en omkörning 0,5 meter från bilen i 200 knutar?

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Idag är jag på provokationshumör..

Citat ur körkortsbok från år 1920

"De som vållar bilisten de största bekymren, äro dock lekande barn och nervösa fruntimmer. De förra äro under lek både blinda och döva. Att signalera åt dem hjälper i regel ej, och ofta komma de framrusande så nära vagnen att signalen icke blir av betydelse.

Där man väntar sig lekande barn såsom vid skolor, lekplaner etc, bör man endast köra fram med yttersta varsamhet, ty man kan sällan hjälpa sig med annan manöver än att stoppa vagnen.

Damer är ofta lika svåra som barnen, ty vid en hornsignal tappar de ej helt sällan koncepterna. Att de efter att ha passerat tre fjärdedelar av gatan utan vidare vända för att nå den gångbana de nyss lämnat är intet sällsynt. Ja två, tre gånger kunna de springa fram och tillbaka framför bilen. Stanna och låt dem komma upp på gångbanan! Handla i övrigt som vid möte med spårvagnar."

:rodnar

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...