Ännu en laptop-tråd.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Fan till och med jag har hunnit skaffa ny sedan du startade tråden.

Jag hade dock inte alls samma krav som dig, så det blev en Acer Aspire TimelineX 3820TG

Heh.

Liiite småseg på att bestämma mig för nåt.
Blir ju inte bättre av att när man bestämt sig för två stycken det står emellan så finns dem sen i 5 olika varianter var med små skillnader så man blir så jävla snurrig o får börja om :gnissla

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Heh.

Liiite småseg på att bestämma mig för nåt.
Blir ju inte bättre av att när man bestämt sig för två stycken det står emellan så finns dem sen i 5 olika varianter var med små skillnader så man blir så jävla snurrig o får börja om :gnissla

Tror i3,i5,i7 kommer rasa i pris snart, kan inte finnas hur många dualcore som helst i lager.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tror i3,i5,i7 kommer rasa i pris snart, kan inte finnas hur många dualcore som helst i lager.

Snacka med en säljare idag o Asus hade lite nytt på ingång, kanske ska ta o vänta lite då.

Då tar vi nästa då.
Vilken 10-13" ska man ha då? :D

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Snacka med en säljare idag o Asus hade lite nytt på ingång, kanske ska ta o vänta lite då.

Då tar vi nästa då.

Har själv en 13" asus och är nästan helnöjd, det som saknas är en SSD-disk, får blir som tillägg snart :yoparty

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Då tar vi nästa då.

Den jag köpte :D

Jag var ett tag inne på en netbook (mest för att jag var snål) men sen tänkte jag ett varv till, jag har aldrig köpt en ny dator, min gamla laptop fick jag när den var för gammal för förste ägaren, och den höll jag liv i flera år.

Så då inventerade jag mina behov i dag, och sedan högg jag till med bra prestanda så att den står sig ett par år.

Jag använder aldrig numeriskt tangentbord, jag behöver sällan en optisk enhet, jag skulle vilja spela upp HD material på tv'n, bra batteritid vore najs och 13" skärm räcker....

Då blev det den här.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Den jag köpte :D

Jag var ett tag inne på en netbook (mest för att jag var snål) men sen tänkte jag ett varv till, jag har aldrig köpt en ny dator, min gamla laptop fick jag när den var för gammal för förste ägaren, och den höll jag liv i flera år.

Så då inventerade jag mina behov i dag, och sedan högg jag till med bra prestanda så att den står sig ett par år.

Jag använder aldrig numeriskt tangentbord, jag behöver sällan en optisk enhet, jag skulle vilja spela upp HD material på tv'n, bra batteritid vore najs och 13" skärm räcker....

Då blev det den här.

Inne på min tredje netbook. Båda har jag köpt för att jag velat ha nått litet men endå varit för snål.. Med facit i hand hade jag nog fått mer valuta av att ha köpt kvalité, men framförallt sluppit störa mig på att de är rätt kassa.. :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Inne på min tredje netbook. Båda har jag köpt för att jag velat ha nått litet men endå varit för snål.. Med facit i hand hade jag nog fått mer valuta av att ha köpt kvalité, men framförallt sluppit störa mig på att de är rätt kassa.. :D

Jo, jag tittade på Eee 1215pen, som ändå här en dubbelkärnig Atom och ska klara av att spela upp full-hd och har hdmi ut...

Den kändes slöare än laptopen jag skrotade.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jo, jag tittade på Eee 1215pen, som ändå här en dubbelkärnig Atom och ska klara av att spela upp full-hd och har hdmi ut...

Den kändes slöare än laptopen jag skrotade.

Kanske ska skippa den tanken då, blir lite för dyrt med en av lite bättre kvalisort.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Då får en 15" duga fint oså funkar ju faktiskt min gamla 17"are fortfarande.

Finns ju mindre datorer än 15" som funkar bra! 13" börjar ju "riktiga" pc på och Mac har ju en på 11,6" som är en riktig dator. Se till att hålla dig borta från atom processorerna bara :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Finns ju mindre datorer än 15" som funkar bra! 13" börjar ju "riktiga" pc på och Mac har ju en på 11,6" som är en riktig dator. Se till att hålla dig borta från atom processorerna bara :)

Jo, minst en Core i3 bör man väl ha om man vill att det ska kännas som en riktig dator.

Atom och Celeron går fetbort direkt.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Ska ju ha en dator för att ersätta min 17" helt, så den får inte vara för liten.
Men är ju lite småsugen på en riktigt liten man kan ha med sig på jobbet o sådär med men då skulle det varit nåt för max 3500:-

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Ska ju ha en dator för att ersätta min 17" helt, så den får inte vara för liten.
Men är ju lite småsugen på en riktigt liten man kan ha med sig på jobbet o sådär med men då skulle det varit nåt för max 3500:-

Jag gick från 17" till 14". Var skeptisk till det, men nu ångrar jag inte det! Beror såklart vad man ska göra med den.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag gick från 17" till 14". Var skeptisk till det, men nu ångrar jag inte det! Beror såklart vad man ska göra med den.

Ja 14" funkar ju, men då ligger den precis över/under de båda segmenten.
Så en 15" får bli bra.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...