ReDan
∑√ I L
De flesta olyckorna värkar vara vänstersvängar eller bilar som panikbromsar
utan anledning! Så var varsamma där ute nu! Rip
utan anledning! Så var varsamma där ute nu! Rip
Nej Malmö är värsta staden i landet, jag har aldrig sett sämre trafikmoral, inte ens i Bananrepubliker kör folk så illa som i Malmö, folk ligger för nära varandra och slåss om varje millimeter.bo$ken skrev:2120364Jag har kört hoj i Malmö i 6 år nu, och varje år har jag haft några "nära döden upplevelser". ALLTID bilister som har varit inblandade, blinkar ALDRIG, blinkar höger men svänger vänster, får för sig att byta fil helt plötsligt m.m.m.m.
Numera köra jag alltid men helljuset på samt att jag kör med nästan fritt blås i pipan så jag både syns och hörs överdrivet. Håller även överdrivet avstånd.
Har märkt att det hjälper.
Många blinkar och annat men det skiter jag i, det betyder ju bara att jag syns/hörs.
Säkert likadant i de flesta stora städerna i SE.
GSXR1100R skrev:2120423Nej Malmö är värsta staden i landet, jag har aldrig sett sämre trafikmoral, inte ens i Bananrepubliker kör folk så illa som i Malmö, folk ligger för nära varandra och slåss om varje millimeter.
Så är detGSXR1100R skrev:2120423Nej Malmö är värsta staden i landet, jag har aldrig sett sämre trafikmoral, inte ens i Bananrepubliker kör folk så illa som i Malmö, folk ligger för nära varandra och slåss om varje millimeter.
Jag litar inte på varken blinkers eller högerregeln, det har räddat mig många gånger, folk har ingen trafikempati.
astor skrev:2120598Bilar gör avståndsbedömningar efter gällande hastighetsbegränsning. Att uppskatta hastigheten på en mötande motorcykel är bra mycket svårare än att uppskatta en bils hastighet.
Kontrollerar en bilförare trafiken åt ett håll bara en gång innan dom svänger ut så kan dom knappast se och bedöma vilken hastighet motorcykeln har.
Håll nere farten inne i stan för där kan vad som helst hända
bo$ken skrev:2120364Jag har kört hoj i Malmö i 6 år nu, och varje år har jag haft några "nära döden upplevelser". ALLTID bilister som har varit inblandade, blinkar ALDRIG, blinkar höger men svänger vänster, får för sig att byta fil helt plötsligt m.m.m.m.
Numera köra jag alltid men helljuset på samt att jag kör med nästan fritt blås i pipan så jag både syns och hörs överdrivet. Håller även överdrivet avstånd.
Har märkt att det hjälper.
Många blinkar och annat men det skiter jag i, det betyder ju bara att jag syns/hörs.
Säkert likadant i de flesta stora städerna i SE.
I detta fallet är det en 70 sträcka in mot stan och en krock med ett svängande fordon. Första rapporterna tydde på att MC föraren accelererade kraftigt, dock reviderades detta senare till att det var oklart vad som orsakat olyckan.Avarage skrev:2120605Även om kanske årets statistik visar på annat så har tidigare år påvisat en överepresentation bland dödsolyckor utanför tättbebyggt samhälle. Dvs. 70-sträckor och den enskillt största olyckstypen är singelolyckor!
Vad drar vi för slutsatser av det mån tro?
Har nu inte för avsikt att föringa andra olyckstyper/platser men det kan ju vara på sin plats att ha någorlunda klart för oss VAR och HUR majoriteten av mc-olyckorna sker! Vilket ger oss en chans, om vi "tar det med oss" att kanske undvika att vara "en av dem"!
Mvh!
// Niklas
// Niklas
Jag kör alltid med heljus på dagen. Att man blir bländad av en motorcykelframlykta mitt på dagen är ett jävla påhitt.NoicE skrev:2120833Om jag inte får någon form av respons av föraren i det andra fordonet i en sån
situation, drar jag direkt på heljus, sänker farten och håller mig på andra sidan...
Oftast så ser dom mig då, respekt och moral i att blända folk för att synas finns inte...
HanneZ skrev:2120842Jag kör alltid med heljus på dagen. Att man blir bländad av en motorcykelframlykta mitt på dagen är ett jävla påhitt.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|