Ännu en ny frågvis..

AndyA

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2008
Hoj
På jakt
Hej på er, jag kanske skulle skriva nyreggad, för jag har varit lite av en lurcher här ett bra tag utan att skriva något.
Tänkte dock ansluta mig till forumet här då MC hysterin har slagit mig på allvar denna gång.

Har inga direkta erfarenheter av sporthojar, men har kört ganska mycket off-road Gas Gas 250, och Husa 400. Även lekt lite med en katana och plockat mil. Har endast testat en R1 och en CBR900.
Men nu tänkte jag skaffa mig en äldre sportstånkare till att börja med.

Då jag är ganska lång (190cm) antar jag att det är lättare att hitta något som passar min längd om jag klättrar upp lite i volym.
Har kikat på GSX 750 och ZX9 av årsmodeller runt -95 och uppåt. Kanske även strypt för att lära känna hojen i början. Hur ligger dessa i försäkringspremier och hur är de som "förstahojar"?

Mvh: Andy

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Strypning känns väl lite onödigt, ta det bara lilla lugna till en början. Du kommer plocka bort strypningen på en gång iaf =)

Leta reda på nåt rg.nr. till något intressant sen går du in på www.insurancefinder.se

AndyA

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2008
Hoj
På jakt
Haha jo det är väl möjligt att man tar bort strypningen. Men jag vill ju inte köra ihjäl mig med en gång heller, vill få ut något av köpet i långa loppet med..

Sen är det även en ren försäkringsfrågs med, om den är strypt till 25kW om jag läst rätt på forumet. Har väntat på att nå en någorlunda mogen ålder innan jag skaffar mig en raket då jag har tunga höger fots-syndromet när det kommer till bilar, och nu anser jag mig vara lämpad för att äga hoj :p

Sitter och blänger på blocket konstant, och väntar på att skatteåterbäringen ska leta sig in på kontot.. Blir ju grymt sugen i detta vädret med.

Funderar även på om det finns några speciella saker man ska leta efter vid ett eventuellt köp. Ska skumma igenom forumet ännu mer, men om någon läser detta får denne även gärna skriva ner lite konkreta punkter att tänka på vid köp, det skulle uppskattas.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!