Ännu en ny!

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
Ville bara ge en liten varning men det är ju upp till dig hur du gör. jag betalar själv ca tusenlappen i månaden för att ha roligt och tycker det är värt det.

För att byta spår lite så tror jag Hondan blir en riktigt bra första hoj, allt som _JR_ sa högre upp stämmer. Sen ett nytt slipon så låter den bra med :D
Hoppas iaf du hittar en hoj du trivs med

Fast jag är kanske lite partisk mot honda

Partisk eller opartisk spelar mig inte någon större roll =) alla får komma med input med vad dom tycker är bra och dåligt med hojjarna... sen kan ni även ge förslag på vad som kan vara värt att titta på, alltså andra typer av hojjar, tack på förhand =)

Last edited:

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Min första hoj var en LC4. Den var inte långvarig i min ägo dock. Efter att man kört 5-6 mil så ville man bara slänga skiten i diket! Obekvämare skrevleksak får man nog leta efter... LC4= jäkligt ball att busa med men om du ska åka nånstans så är den en pina.

Hondan är en riktigt bra, lättkörd och pigg hoj som man kan använda också. Funkar på bana, bakhjul och som transport ;)

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Hoj
Min första hoj var en LC4. Den var inte långvarig i min ägo dock. Efter att man kört 5-6 mil så ville man bara slänga skiten i diket! Obekvämare skrevleksak får man nog leta efter... LC4= jäkligt ball att busa med men om du ska åka nånstans så är den en pina.

Hondan är en riktigt bra, lättkörd och pigg hoj som man kan använda också. Funkar på bana, bakhjul och som transport ;)

Då får det bli en Honda :D

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Om du nu inne på en 600 hornet så finns det även Suzuki GSR600. Lika i många anseende. Men mitt tips är att provköra MINST 2 hojjar innan du köper ngt då vissa hojjar modeller kan kännas tråkiga eller karaktärslösa i motorn osv. Stirra dig inte blind på effekten på pappret.

Kör själv en Kawasaki ER6, billig att köpa, billig att försäkra, billig att serva, långa serviceintervaller och skitkul att köra. Modifierar som många gör är att byta styre, vilket görs på både hondan och sukken som jag talat om innan. Fjädringen kan vara lite för mjuk dock men märks mest av om du ska ha en brutta där bak.

Den stora fördelen med en ER6 som förstahoj är att du om du tröttnar så är det sveriges mest sålda hoj 4 år i rad och är skitlätt att sälja vidare om du vill byta upp dig.

Provkör hos närmaste kawasakihandlare. Om du inte har körkort så ta med en kompis som har, snacka med handlaren, få kompisen att skriva under papprerna för provkörningen och sen kan handlaren "omöjligt" :rolleyes: veta att du provkörde hojjen när ni kommit runt hörnet. Viktigast för handlaren är att de är täckta via försäkring.

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Hoj
Om du nu inne på en 600 hornet så finns det även Suzuki GSR600. Lika i många anseende. Men mitt tips är att provköra MINST 2 hojjar innan du köper ngt då vissa hojjar modeller kan kännas tråkiga eller karaktärslösa i motorn osv. Stirra dig inte blind på effekten på pappret.

Kör själv en Kawasaki ER6, billig att köpa, billig att försäkra, billig att serva, långa serviceintervaller och skitkul att köra. Modifierar som många gör är att byta styre, vilket görs på både hondan och sukken som jag talat om innan. Fjädringen kan vara lite för mjuk dock men märks mest av om du ska ha en brutta där bak.

Den stora fördelen med en ER6 som förstahoj är att du om du tröttnar så är det sveriges mest sålda hoj 4 år i rad och är skitlätt att sälja vidare om du vill byta upp dig.

Provkör hos närmaste kawasakihandlare. Om du inte har körkort så ta med en kompis som har, snacka med handlaren, få kompisen att skriva under papprerna för provkörningen och sen kan handlaren "omöjligt" :rolleyes: veta att du provkörde hojjen när ni kommit runt hörnet. Viktigast för handlaren är att de är täckta via försäkring.

Tack för tipsen! detta skall kollas upp! :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...