Ännu en nykomling

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Hej!

Har kikat runt här under en längre tid men varit för slö med att registrera mig. Nu är det i alla fall gjort. Är en återfallsknutta. Tog hojkort -82 och körde några få år. Efter ett uppehåll på över 20 år av olika skäl (3 barn bl.a.) införskaffades en hoj förra våren. Efter lite uppfräschningslektioner på körskola så var jag redo för vägarna igen. Förra året gick åt till att lära sig hantera Stockholmstrafiken (pendlar dagligen till jobbet). I år har det hittills blivit en vända till Gelleråsen, 2 till Rörken och en till Tuvängen och mer är det tänkt att bli:).

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
välkommen tillbaka til mcvärlden:) snygg hoj du har! avis jag blir;) tog mitt mckort för 6 dagar sen :p

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Tack alla för välkomnandet. Det är skönt att vara tillbaka i MCvärlden. Det är först nu jag insett hur mycket jag saknat det även om det fanns ett visst sug varje år när man hörde de första motorcyklarna på våren.:tummenupp:D

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Maud: Är också helt ny här. Ser att du kör en Er6f, är du nöjd med din? Provat Er6n?

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Maud: Är också helt ny här. Ser att du kör en Er6f, är du nöjd med din? Provat Er6n?

Jag är jättenöjd med min er6f och nej, jag har inte kört den nakna varianten för när jag tittade efter en hoj så hade jag redan bestämt att den skulle ha kåpa. Jag ville kunna ha den för lite touring också och då är det skönt om vinden leds bort. Min första hoj (för länge sedan) var kåplös.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...