Ännu en nykomling! =)

Poff

"Ingen rök utan Poff"
Gick med
27 Nov 2004
Ort
Höllviken
Hoj
Yamaha R1
Vill bara säga hej!

Jag är en nykomling som "tjyvläst" lite här från och till när jag körde min gamla "blysläde" Honda Vf1000f-84. Men efter att ha tagit steget upp till en R1:a så kände jag att det var dags att regga sig oxå... :yoparty

Längtar till våren när man får gränsla "monstret" igen, fast det blir kanske en Lucia-tur om vädret tillåter! :tomten

Nåväl, ha det toppen tillsvidare och ses på Mobilia/Stortorget på onsdagar i sommar!

// Poff
 

Poff

"Ingen rök utan Poff"
Gick med
27 Nov 2004
Ort
Höllviken
Hoj
Yamaha R1
Kompletterande uppgifter....

Efter att ha läst runt lite i det här forumet så verkar det som det önskas lite mer info om nyblivna medlemmar. Det kan vi väl stå till tjänst med! :)

Hrmmm... ok, En kille/grabb/man/gubbe, beroende på vad man har för uppfattning, på 29 år. Haft MC-kort sen -99 Sen dess kört en vf1000f -84. Efter ett motorras i somras tog jag förnuftet tillfånga :va och köpte en R1:a, man kan ju undra när man får inbetalningen på försäkringen. Men vill man ligga på topp så...

Förresten så passar inte mitt Svart/orange Dainese skinnställ till R1:an så det är till salu om nån är sugen (bilder kan skickas) Stl. undrar man ju då: stl:58, jag är 187 ca 90kg passar bra. Är på jakt efter nåt liknade som passar den Vit/röda skönheten och även stövlar stl 42-43.

Till vardags jobbar jag som automationsingenjör på ett företag i Malmö.

Sambo i lägenhet i Slottstaden, snart husse till en liten katt (Inte mitt val, men vid närmare eftertanke kan det nog bli skoj...)

Har ett genuint motorintresse sen barnsben, inte någon speciallist på nåt men tycker allt med motorer är skoj, träffas så väl på vallåkraträffen som Swedish Bike Meet (High chaprall), och hoppas komma till Bike meet på Gotland i sommar, hade varit där i somras om inte hojen rasat :huvet

Och naturligtvis längtar jag till sommaren så det gör ont, tror jag måste ut en sväng och "ladda batteriet" så fort det är torrt, man får ju klä sig varmt så man ser ut som michelingubben men det vara värt, inte att jämföra med en tur i Juli men vad gör man när abstinensen är för svår??

Så, det var en lite bättre beskrivning av mig, försökte i alla fall...
 

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Välkommen :tummenupp

De flesta av oss är ok, dock inte alla. Det ger sig nog skall du se.
 

sandstream

Guest
Poff skrev:
...och hoppas komma till Bike meet på Gotland i sommar...
Välkommen!

Se till att hålla koll här på SH i början av december, då kommer info om 2 bandagar på Gotland Ring som borde passa din R1:a. Grymt kul!
 

Poff

"Ingen rök utan Poff"
Gick med
27 Nov 2004
Ort
Höllviken
Hoj
Yamaha R1
Miss_Orchidee skrev:
välkommen välkommen! :hej

Skönt att komma in i värmen va? :)

Trevligt att känna sig så välkommen! Japp skönt att komma in i värmen, fast det var värt en liten köldknäpp att få gasa lite i Lördags! :tummenupp
 
Last edited:

Poff

"Ingen rök utan Poff"
Gick med
27 Nov 2004
Ort
Höllviken
Hoj
Yamaha R1
sandstream skrev:
Välkommen!

Se till att hålla koll här på SH i början av december, då kommer info om 2 bandagar på Gotland Ring som borde passa din R1:a. Grymt kul!

Jag skall hålla ögonen öppna! Hur är det om man aldrig kört bana innan, är man helt ute då och kommer bara uppfattas som bromskloss, eller finns det plats för sånna som mig osså..?
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
välkommen!

ses på vägarna i sommar :yoparty
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top