Ännu en tok(a) bakom ratten

mts

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Ducati Multistada -04
Fy vad jag är irriterad och adrenalinet bara flödar.
Jag var precis på väg att köra in i en rondell i väldigt lugn takt då jag får tvärnita.
En blonderad kvinna i 50-års åldern kom mot mig åt fel håll i rondellen när hon tävlade med sin kompis vem som kunde komma ut genom rondellen snabbast.

Hade inte jag tvärnitat hade jag inte suttit här utan legat under ett par ton "stadsjeep"

Jag körde i fatt henne och hon stannade på en parkering och jag frågade varför hon inte respekterade andras liv och som enda förklarin var att hon skojade med en kompis och det var därför hon inte såg mig :huvet .

Jag undrade varför hon endast tänker på sig själv och inte respekterar andra men hon tävlade ju med sin kompis och det var därför hon inte såg mig, ingen ursäkt.

Sedan drog hon bara iväg men jag ville ha en ursäkt så jag körde efter men la band på mig själv när hon körde hem eller om det var till en kompis.

Inte en enda gång hotade jag henne eller kallade henne för något vilket jag är lite stolt över.

Frågan är, fär man följa efter någon och undra vad de håller på med?

Glömde bort hennes regnummer i ilskan efteråt.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag hade frågat efter hennes namn för polisanmälans skull. Det brukar få de flesta att fatta att man inte tyckte det var speciellt genomtänkt, det som de gjort innan.

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
YZF 1000R
mts skrev:
enda förklarin var att hon skojade med en kompis och det var därför hon inte såg mig

Alltså inte bara grabbar i 16-45 årsåldern som tar sig rätten att leka i trafiken... :lol

mts

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Ducati Multistada -04
steman skrev:
Alltså inte bara grabbar i 16-45 årsåldern som tar sig rätten att leka i trafiken... :lol

Nog har man skojat i trafiken men man får ju ha koll.
Hade det varit lite stake :lol i henne så hade hon ju bett om ursäkt men det hade hon för lite vett att göra.
Jag hade kunna godtagit det men som sagt bara fina och glida vidare i livet tills något riktigt allvarligt händer henne och då är det för sent.

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Hoztic skrev:
Du kanske kan hjälpa henne med det? :D

Nu får ni ge er grabbar hon var ju i 50 års åldern :tungan

Last edited:

mts

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Ducati Multistada -04
Hoztic skrev:
Hon "körde om" i rondellen alltså, på fel sida om mitten i rondellen? Tocken dåre!

Rondellen var en sådan med endast ett körfält, hennes kompis körde vänstervarv och hon körde högervarv (clock wise) när jag höll på att köra in i rondellen, de hon höll väl ca 70 i rondellen i bostadsområdet.

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
YZF 1000R
mts skrev:
Rondellen var en sådan med endast ett körfält, hennes kompis körde vänstervarv och hon körde högervarv (clock wise) när jag höll på att köra in i rondellen, de hon höll väl ca 70 i rondellen i bostadsområdet.

Rondellen utanför jobbet blir det lite trångt i på alla håll ibland...speciellt när nattskiftet går på... :rolleyes:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
spectre skrev:
Nein, nicht, slicht inte en chans. 40 där går gränsen på vad som går att pökas. [ Med reservation för vissa undantagsfall ] :mattias

Jag *host* gick från *host* 46 till *host* 16 *host* vid senaste uppgraderingen... :D Det var för 3 år, 5 månader och 10 dagar sen, nu har vi förlovat oss, jag och hon :)

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Hoztic skrev:
Jag *host* gick från *host* 46 till *host* 16 *host* vid senaste uppgraderingen... :D Det var för 3 år, 5 månader och 10 dagar sen, nu har vi förlovat oss, jag och hon :)

Vad hade du för hoj innan?

//A.

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Hoztic skrev:

Det var den största omväxlingen vad gäller partners jag hört talats om om man bortser från typ Anna Nicole Smith och sånt folk :hihi

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tjejer kör lite halvtaskigt tycker jag nog, överlag sådär. Dom faller in i kategorin tillsammans med taxichaffisar. Gubbar i keps kan också vara lite farliga förstås. För att inte tala om cyklister och fotgängare. Läskigt i trafiken är det.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Forsberg skrev:
Det var den största omväxlingen vad gäller partners jag hört talats om om man bortser från typ Anna Nicole Smith och sånt folk :hihi

Mnjao, den förra hade ungar som va äldre än den nya... :3freak Jag fick en hel del gliringar för mina snabba kast, men det är smällar man får ta... :D

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...