Ännu ett blåbär

fommo

Kalv på grönbete
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Bonneville 2008
Tjenare

Eftersom så många andra är duktiga och presenterar sig så får jag väl göra detsamma. Har äntligen kommit igång på allvar med kortet nu. Tog teorin 1/7, överlevde första körlektionen 2/7 (fast jag fullständigt dröp av svett och hade värsta träningsverken efteråt) och nu imorrn ska jag iväg och hämta min Bonnie.
Det råder säkert delade meningar om huruvida min Triumph Bonneville är en sporthoj, men i mina ögon är det en grym hoj som jag spanat in ett bra tag.
Har dock funnit mycket kloka visdomar på Sporthoj.com så här lär jag stanna :wiggle

Ska till Sviestad (Linköpings motorstadion) på onsdag och bränna runt på den. Fick nämligen svar från dem att man får köra där på vardagar 08-16 utan handledare för endast 200:-/dag. Det är det ju klart värt. Dumt att riskera indraget tillstånd om farbror blåbär skulle dyka upp annars.
Då kan man dessutom se till att träna rejält på fordonsvana och balans och även manöverbanorna. Så nästa körlektion 28/7 kanske de vågar låta mig köra ut till träningsplatsen från körskolan. :yoparty

Det enda jag ångrar är ju att man inte började med MC-kort tidigare. Känns som jag sumpat halva mitt liv, men det är väl bara att njuta av resterande liv på hojen och inte kolla alltför mycket i backspegeln (i livet alltså... :) )
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Välkommen! Glöm inte öva in manövreringsbanan, (dvs, balans, kontroll i låg hastighet, samt inbromsningar).

Lycka till!
 

fommo

Kalv på grönbete
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Bonneville 2008
Välkommen! Glöm inte öva in manövreringsbanan, (dvs, balans, kontroll i låg hastighet, samt inbromsningar).

Lycka till!

Tack! Var ju iväg i hämtade hojen idag så nu står den och glänser i mitt garage. :yoparty
Jag frågade förresten MC-firman angående inkörning av hojen och då sa de att jag varken ska rusa motorn på för högt varvtal och inte heller segköra den så här i början, i övrigt kan man köra helt normalt med bonniens motor. Det känns ju som att övning på krypkörning faller inom ramen för det sistnämnda ajabaja, segkörning alltså. :confused:
Är det nån här på forumet som vet vad som gäller? Vad behöver jag tänka på så jag inte pajar motorn det första jag gör?
Det är ju en Triumph Bonneville 2008.

SH är grymt för övrigt. Härligt att såna här forum finns! :)
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Hej och välkommen till SH :). Hur gammal är du? (du säger att du sumpat halva hojlivet). Det är aldrig försent iaf :tummenupp

Lycka till med allt!

EDIT: Såg att du var 28! Det är absolut inte så sent :pannkyss
 

fommo

Kalv på grönbete
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Bonneville 2008
Hej och välkommen till SH :). Hur gammal är du? (du säger att du sumpat halva hojlivet). Det är aldrig försent iaf :tummenupp

Lycka till med allt!

EDIT: Såg att du var 28! Det är absolut inte så sent :pannkyss

Tack för det... Ja, de säger ju att livet börjar vid 30 så då har ju livet nätt och jämnt börjat. Känner mig som nyförälskad, och jag fattar bara inte varför jag inte skaffat hoj tidigare. Det är livskvalitet det... :yoparty
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Tack! Var ju iväg i hämtade hojen idag så nu står den och glänser i mitt garage. :yoparty
Jag frågade förresten MC-firman angående inkörning av hojen och då sa de att jag varken ska rusa motorn på för högt varvtal och inte heller segköra den så här i början, i övrigt kan man köra helt normalt med bonniens motor. Det känns ju som att övning på krypkörning faller inom ramen för det sistnämnda ajabaja, segkörning alltså. :confused:
Är det nån här på forumet som vet vad som gäller? Vad behöver jag tänka på så jag inte pajar motorn det första jag gör?
Det är ju en Triumph Bonneville 2008.

SH är grymt för övrigt. Härligt att såna här forum finns! :)

Det finns 100 teorier om detta, (du kommer märka när du läser runt ett tag på forumet) Vissa säger att man ska bomba från start, det har dom visst alltid gjort och det funkar utmärkt. Andra säger att man ska starta hojen några minuter innan man sticker iväg så den blir varm, sen gasa försiktigt.

Jag säger:
Kör som du vill. Rasar motorn beror det knappast på att du kört in den fel. Jag skulle inte oroa mig för att segköra heller. Själv skulle jag väl inte ligga på varvstoppet med kall motor precis. Utan tare lite cool :)

Grattis till en snygg hoj förresten, och välkommen :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top