Precis, detaljer schmetaljer.Ah...
Detaljer
Kanske nåt enligt bilden nedan?
Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com
Precis, detaljer schmetaljer.Ah...
Detaljer
2 saker slår mig:
1. Den där V8 pickisen med jättemycket cylindervolym som dessutom verkar vara trimmad. Den ger 178 hk, dvs betydligt mindre än min gamla 2,5 liters raka bmw-sexa.
Hur gör jänkarna för att få ut så usel litereffekt????
Enkelt. genom att konsekvent förneka all utveckling inom motorteknik sedan 1937 och hävda att allt annat skulle var djävulens påfund.
Ändå gör en Lincoln Mark III från -75 noll till hundra på 6,8 sek. Och den har inte ens 300 hästar och väger 2,4 ton.
Min bil har 260 hästar & 1600 kilo och är dessutom fyrhjulsdriven och har marginellt lägre 0-100 siffror.
Jänkestål går satan helt enkelt.
Sorry, missade en detalj där jag var inne på "PSB" som Pro Street Bike i dragracing.
Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com
Alltså behövs en NY foromdel " turbo & ROADRACING "
Jänkemotorers omedelbara svar från tomgång är värt bränsleräkningen.
Är nog inte omöjligt.
Men varför man skulle ta omvägen runt elomvandling, när man har möjligheten till direktdrift förstår jag inte.
Behövs styrning och en rejäl drivmotor.
Effektivast är att ta vara på förlorad effekt - Avgasdriven kompressor.
Är inte förtjust i turbo.
Men det är andra.
Nackdelen med turbo är att kompressionsförhållandet måste hållas lågt för att kunna ladda mer.
Utan laddtryck blir motorn kastrerad.
Inget stort problem.
Men jag gillar det inte!
Direktdriven kompressor stoppar i lika mycket luft i cylindern oavsett varv och belastning.
Bättre.
Elektrisk kompressor ger möjlighet att variera laddtrycket efter behov.
Borde vara intressant främst på terräng och lastbilar.
Tror dock inte på idén.
Föredrar lågvarviga motorer med mycket volym.
Seghet FTW!
[YOUTUBE-ID]EWu45VSdQo8&eurl[/YOUTUBE-ID]
Ännu en OT-film jag gillar! Gosh vad nice! Den antika dieseltraktorn tuffar på... vikten kryper uppåt på släden....traktorn tuffar lite mörkare, däcken börjar skrynkla sig... vikten kryper lite högre på släden....traktorn tuffar lite bestämdare...
...sedan är banan slut
Det hördes ju att den gick olastad hela första halvan av banan, den började trivas först på slutet...
Med nog många växlar borde man kunna få den motorn i en personbil att göra 200km/h, med det motorljudet
Nja, det där med "allt förbjudet som inte är tillåtet" är helt orealistiskt om man inte har en 100% fulländad regelbok och det kommer aldrig att ske i nån motorsport innan solen expoderar......
Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |