ÄNTLIGEN! Banåka på Anderstorp!

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
:D :D :D

ja för fan...har börjat småprata me skinnstället nu...själv då?

Jo det känns både förväntansfullt och lite pirrigt. Förra hojen hade ju lika många hästar som denna har kW...och dennna väger 20-30 kilo mindre....

Har ju varit ute några ggr i år men det är nog först på bana jag kommer förstå vad det är för ett vilddjur.:skrämd :yoparty Som de skrev i senaste bike, "snabba maskiner trivs bäst i snabba miljöer":tummenupp

Skinnstället luktar så gott, helt nytt.:kär Har provat det, sitter kalas. Nya stövlar och handskar. :) Jag ryser bara av att skriva det här.:dummer

Det kommer infinna sig en magisk känsla ju närmare vi kommer Anderstorp.....
Väl på plats, kommer jag vara helt euforisk.....:drool :galen :hihi

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Undrar som Harrgen!
Är det enda som krävs En hoj samt körkort?
Hur funkar det med försäkringar när man kör på bana?

Om du har körkort och kör i gatgrupp så ska hojen uppfylla reglerna/lagarna som gäller för att få framföra den på gata (utöver blinkers o sånt). Det kommer även att tittas extra på bromsbelägg, och om de är lövtunna så finns det en risk att man blir nekad att köra. Dessutom ska man hålla sig till 95dB.
Kort och gott gäller det att ha en hoj i bra kondition.
Hur det funkar med försäkring är upp till var och en att kontrollera med sitt eget bolag.

I licensgruppen gäller samma regler som vid alla andra licenskörningar, samt att det även här är 95dB som gäller.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Last edited:

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Såld!
Tjena, är rätt ny inom roadracingen, har en R6-06 med accra helsystem på och antar att de inte klarar 95db? Min fråga är, om man kör med de grenröret och sätter på orginal ljuddämparen, funkar de då?

Tacksam för svar!
Mvh Anton

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Tjena, är rätt ny inom roadracingen, har en R6-06 med accra helsystem på och antar att de inte klarar 95db? Min fråga är, om man kör med de grenröret och sätter på orginal ljuddämparen, funkar de då?

Tacksam för svar!
Mvh Anton

Omöjligt att avgöra utan att ha hört den. Montera originalsystem så är du säker på att klara gränsen:tummenupp

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Omöjligt att avgöra utan att ha hört den. Montera originalsystem så är du säker på att klara gränsen:tummenupp

Hur sker mätningen? Vi hade problem på första träningen på falken förra året med r6 06 med orginalsystem.

Är det garanterat ok att man får köra om man har orginal?

MVH Oskar

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Hur sker mätningen? Vi hade problem på första träningen på falken förra året med r6 06 med orginalsystem.

Är det garanterat ok att man får köra om man har orginal?

MVH Oskar

Mätningen sker på samma sätt som vid erf, vid bankanten och förbipassering. Man får köra om det låter max 95 db vid förbipassering, oavsett vilket system man har på hojen.

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Jag säljer min plats på lördagen, hinner inte få ihop hojen...
Har för mig att jag har pröjsat 500 spänn i anmälningsavgift resten ska pröjsas på plats...

Kom o tjöp !

/ Svensken

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras