Adrian_J skrev:
Nej, det stämmer inte riktigt. Husaberg ägs till dominerande del av KTM och produktionen flyttades för inte så länge till österrike. Utveckling och marknadsföring styrs fortfarande från sverige. Så helt och hållet själv, nej. Husaberg är en fristående del, att cyklarna har väldigt många likheter är dock inte så konstigt. Däremot har större delen av Husas folk fått sluta. Idag har väl Husaberg 7 stycken anställda, jämfört med runt 50 när det begav sig...
Än så länge ser jag dock bara fördelar med att KTM tagit över. Produktionen blir bättre och proffsigare, priserna på delar har till viss del sjunkit också. Nackdelen är väl att mycket utav Husabergs anda gått förlorad...Att det ska bli en ren mainstream cykel är det nog inte risk för, än.
Ok, men har Husaberg kvar utvändingt seénde och i motorn kvar som det var innan de begav sig?, jag vet att kvalité är bättre antar jag. Husa och KTM har likheter som jag vet innan.
Men frågan är varför dom begav sig ner dit? Jag tycker det är för en viss del lite synd för att det var en svensk cykel som var iaf nästan bäst i supermotard då det gäller prestanda ( hm säger man så?) men du vet, Hk i hög klass! ( räjs klar, om man säger så) snabb, snygg, smidig, lätt och inte nog med det SVENSK!
Och det saknar jag så j*vla mycket!!!
Synd också var att det var så många som fick sluta!
Men det kanske var för Husabergs bästa att flytta ner dit, och då går det bra för mig!