Äntligen! Deppipe!

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
bossjan skrev:
Det som är polerat är höger motorkåpa, locket för avgasventilsvirarna och skyddet för framdrevet samt växelspaken.
Först 240 papper sen 400 papper sedan en massa autosol på en polertrissa från biltema...det gör mkt kan man säga...

fan va trevligt. jag såg inte att du hade gjort så över drevet innan, men det var ju grymt det med. jag kan tänka mig att det där kan vara en schysst utväg om man har slitit ut färgen där när man växlar och så. det kan se lite skabbigt ut om det är repigt, om man slipar bort det så syns det ju inte och blir dessutom snyggare :D
det blir väl inte repor i det polerade?

snyggt! :tummenupp

Tobbe_88

ram,silver metallic.kåpor,svart metallic
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Yamaha DT125R-89
bossjan skrev:
Det är ju fränt med blått!!!

mitt DEP har blivit guldaktigt....asså ja tycker de e konstigt oxå....ditt rör e ju mer matt blankt...e de krom?...tycker inte mitt ser likadant ut...kan de va för att ditt e nybeställt från engalnd o mitt låg på lager tro...eller e ja helt blind :tungan ...hehe/Tobbe :)

Bifogat

• Kopia av PICT1177.JPG
    Kopia av PICT1177.JPG
    42.9 KB · Visningar: 217
  • Kopia (2) av PICT1066.JPG
    Kopia (2) av PICT1066.JPG
    45.3 KB · Visningar: 70
  • Kopia av PICT1186.JPG
    Kopia av PICT1186.JPG
    66.2 KB · Visningar: 62
Last edited:

coffe

Christoffer Johansson
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
XR600R -96
Tobbe_88 skrev:
mitt DEP har blivit guldaktigt....asså ja tycker de e konstigt oxå....ditt rör e ju mer matt blankt...e de krom?...tycker inte mitt ser likadant ut...kan de va för att ditt e nybeställt från engalnd o mitt låg på lager tro...eller e ja helt blind :tungan ...hehe/Tobbe :)

Inte för att jag vet om det är bra, men det var snyggare med guld! :tummenupp
Tycker jag (måste man väl lägga till så man inte får en moppekomentar av NSR_Martin)

Har du lagt till underdelen på framskärmen själv?
Väldigt smart, så det inte stänker lika mycket på blingbling-kröken. :tungan

Tobbe_88

ram,silver metallic.kåpor,svart metallic
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Yamaha DT125R-89
coffe skrev:
Inte för att jag vet om det är bra, men det var snyggare med guld! :tummenupp
Tycker jag (måste man väl lägga till så man inte får en moppekomentar av NSR_Martin)

Har du lagt till underdelen på framskärmen själv?
Väldigt smart, så det inte stänker lika mycket på blingbling-kröken. :tungan

jepp de e snyggt!....mm...hehe...underdelen på framskärmen satt på när ja köpte den...annars tror ja ja hade tagit bort den faktiskt :tungan

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Grabbar, trådlyft! Har mitt deppipe hemma nu, men de två delarna (ljuddämpare o körk) passar inte riktigt ihop. Pressade ni bara på eller? Bör jag värme/slipa? Fy satan, vill ju se det på.. Nu!!! :näsblod :hihi

/mvh Johan

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Extreem_ skrev:
Grabbar, trådlyft! Har mitt deppipe hemma nu, men de två delarna (ljuddämpare o körk) passar inte riktigt ihop. Pressade ni bara på eller? Bör jag värme/slipa? Fy satan, vill ju se det på.. Nu!!! :näsblod :hihi

/mvh Johan
Det är inte så att du ska ha en gummisgrej mellan rören...

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Joo... Den är också där.. Men rören går "i" varandra, de är för långa så att säga. Och det ser ut som de ska träs ihop, för extra tätning mm.. Undrar hur detta ska sluta, ska prova och fila lite längst ut. Tobbe, Bossjan? Var är ni?! :tungan

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Extreem_ skrev:
Joo... Den är också där.. Men rören går "i" varandra, de är för långa så att säga. Och det ser ut som de ska träs ihop, för extra tätning mm.. Undrar hur detta ska sluta, ska prova och fila lite längst ut. Tobbe, Bossjan? Var är ni?! :tungan

Hade inga problem med mitt...det satt som smäck!

Men jag hade ingen gummitätning mellan rören...prova utan den.

Mvh erik.

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Hmm.. Jasså, mina går inte ihop. Fast jag har denna gummislang borttagen, men va satan... Bör jag fila ner lite eller? Gah... :tomten
/mvh Johan

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Alltså sätt på gummigrejen på ena röret sen trycker du bara i de andra röret i gummigrejen.....så är de på lillebrossans cross iallafall...

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
zpeppy skrev:
Alltså sätt på gummigrejen på ena röret sen trycker du bara i de andra röret i gummigrejen.....så är de på lillebrossans cross iallafall...

Men då passar inte fästerna till dämparen, håller nu på att fila upp röret. Ska införskaffa en gasbrännare, så jag kan hetta upp det "större" röret (dämparen) och trä på! Knepigt att de inte passa i varann, men men... Länge leve Deppipes! :fyllisar :hihi

/mvh Johan

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Fila.

Extreem_ skrev:
Men då passar inte fästerna till dämparen, håller nu på att fila upp röret. Ska införskaffa en gasbrännare, så jag kan hetta upp det "större" röret (dämparen) och trä på! Knepigt att de inte passa i varann, men men... Länge leve Deppipes! :fyllisar :hihi

/mvh Johan

Som mamman säger till Randall Rains i "gone in sixty seconds" :

Do what it takes!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
bossjan skrev:
Som mamman säger till Randall Rains i "gone in sixty seconds" :

Do what it takes!

Tell me, How deep in is he?

Deep.

Do what it takes Randall.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Tjo.
Vad tuffar era dt 125or me deep pipes på i?
Själv har ja ett giannelli system.

Den gör typ 135 på platt rak sträcka o vindstilla.
Skulle säkert gå o pressa den mer me lite medvind kanske.
Tycker bara den varvar så förbannat i 130+.
Vart uppe i 140 nån gång men då är man lite rädd att motorn ska explodera av alla jävla vibrationer.

Sen så har jag läst på en tysk dt 125a sida där det står i stort sett allt om den och där stog det att avgasporten på cyklarna efter 01 är "felinställd" och inte ska öppna upp helt och hållet och att man skulle vrida den 180 grader.
Själv har jag en 01a och en kompis som har en 03a som både har gått kortare och snällare än min tkr jag faktiskt är lite slöare.
Dom skrev att du skulle få ut ca 2-3 hk mer med porten rätt ställd, så det kanske stämmer även på svenska hojjar?
Någon som provat o pilla på den.
Ska göra det i vinter hade ja tänkt. Fanns bilder och mycket bra beskrivning om man nu kan tyska.

Och till dig som var orolig för att åka dit för polisen kan ja bara säga dig att jag blev stoppad av en polis för ha genat över en cykel väg samnt övergåns ställe med en polare som har exakt samma system.
Han sa bara att sådär får ni inte göra bla bla bla.
Och sen snegla han lite på cyklarna o kolla lite undrandes o fråga vad det var.
Vi sa att det var 125or och då sa han bara, Okey de va intressant oså sen drog dom.
Kan tilläggas att båda va på och dom låter inte direkt orginal.
Sen om dom skulle börja grina är det ju bara o säga att dom är på 11 kw.
Skillnaden i toppfart är ju inte direkt enorm.
Från 110 till 135 på min.
Accet därimot är det ju en rejäl skillnad på :D.

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Min är inte snabb...

Kan du inte länka till den där sidan med avgas porten?
Sugen o pilla lite...min gör bara 120km/h fast den är drevad fram...suck...varför går den inte fortare... :huvet

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Javisst kan ja det.
Men det är inte felet kan ja garantera för min polare som har nyare går bra mycke snabbare än 120 minst 130.

Verkar som giannelli system ger mer effekt än deep pipes.
Det stog även att giannelli skulle lämna mer än orginal, vilket är 25 hk.
Tror nog min ligger nånstans runt 28 =).

En ostrypt dt skulle göra 125-135 oxå enligt sidan.
Så 120 låter redigt klent. Min gjorde 110 orginal 115 en riktigt bra drag me medvind.

http://www.dt125.de/

Powerwalze är avgasport. Enligt dom tror jag att motor äldre än 01 var den felställd på så att man tappa lite topp effekt.
Man skulle vrida den 180 grader tror jag så skulle det ge fullt.

Någon mer som kan ge lite uppgifter va snabb deras dt är med deep pipe.
Alltså på raksträcka utan medvind lr lut.

Försten varför dreva upp den?
Tycker den är klen nog på låga varv och ja kan utan problem köra i 120 längre sträckor med denna.
Tycker nästan felet är att den inte orkar varva ut helt på 6an.
Därav den låga toppfarten? Tror inte min alls skulle gilla att gå upp i drevning.
Skulle få tokvarva den på 5an innan jag petar i 6an för att inte tappa all effekt isåfall.

Vart kmr effekten? Min börjar gå igång vid 7000 varv o vi 8000 ger den fullt till ca 11 000.
Tycker det mesta ligger runt 9 000-10 000.
Jaja verkar nästan som giannelli system är bättre än deep pipes :tungan

Ingen som har en dt med deep pipes som kmr förbi karlstad så kan man kolla lite tester med acc o topp fart?

Någon som klockat sin på 0-100 km/h eller 0-201 meter?
Körde en sträcka på ca 200 meter o kom upp i över 100 tyckte jag iaf innan 200 meter. Nu vet jag inte helt 100% då ja inte mätte någourlunda nogrant men skulle nog sätta en slant på att de gick över 100 km/h.
Fick ca 105-110 varenda gång tyckte ja.

Last edited:
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Bah, jag är nöjd bara jag har en hoj som går bra! :rock
Har fått på deppipes nu, filade ner "klacken" som var. Så nu sitter det hyffsat, ska bara hitta lämpliga verktyg och dra åt alla bultar. Borde också fixa en avgaspackning... :3freak

Ska bli kul, startade den lite snabbt och hörde. Det bluddrade inte som det brukade, de mer smattrade - som en tvåtaktare. :näsblod

Ska se hur detta slutar, ska se över bestyckning också. Men va satan, min har tidigare dragit 0.8 liter/milen. Ska som sagt se över detta.. :rolleyes:

Ser fett ut! :D
/mvh Johan

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
0.8 milen drar min med utan problem vid lite livligare körning.
Helt normalt :).
Brukar komma ca 11-12 mil på en tank innan reserven gör sig påmind.
Någon som lyckats få i 10 liter i tanken btw?
Mitt rekord ligger typ på 9.7 o då körde ja på ångor sista biten =).

Extreem vad toppar din?

Last edited:
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Freddola skrev:
0.8 milen drar min med utan problem vid lite livligare körning.
Helt normalt :).
Brukar komma ca 11-12 mil på en tank innan reserven gör sig påmind.
Någon som lyckats få i 10 liter i tanken btw?
Mitt rekord ligger typ på 9.7 o då körde ja på ångor sista biten =).

Extreem vad toppar din?
Jag kör cirka 13 mil, landsväg. Sen vrider jag om till reserven. Har inte kört med Deppipes, men tidigare har jag varit uppe i 120 vid 10 000 på femman. Enligt mätaren då. Har inte tyckt att den orkar på sexan, men har inte gett mig på det ännu.

Så den drar så pass mycket, tufft! :näsblod
/mvh Johan

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Kör du med plugg?
Tkr det är så jävla jobbigt me pluggen i.
Så fort det började hända nått så sluta den varva vi 7000 rpm pga av den satans pluggen.
Prova o köra en ostrypt o sen en strypt.
Kan knappt ta mig fram på en strypt =).

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...