Äntligen en ledig onsdag Killer & co

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Killer skrev:
Det är inte säkert , förra onsdagen körde en R1:a på 6,8s o det e bra med tanke på att den är inställd i fjädring för roadracing samt lite förhöjd därbak.

Vi ses på banan!

mvh //

Killer

Kan det ha varit John ¨johno¨ Tjelander kanske...!?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Killer skrev:
Det är inte säkert , förra onsdagen körde en R1:a på 6,8s o det e bra med tanke på att den är inställd i fjädring för roadracing samt lite förhöjd därbak.

Vi ses på banan!

mvh //

Killer
6,8 är bra på en R1:a :tummenupp

Killer

RR´s styrlåsracer No1
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX1100R
oscar skrev:
Kan det ha varit John ¨johno¨ Tjelander kanske...!?

Japp det var det men jag ville inte måla ut hans namn här , men nu e det gjort.

Ses ikväll o blir vi tillräckligt många så kan vi ha en egen liten tävling oss mcförare emellan , typ kvalkörning tre gånger sedan fixar vi stegen o kör elimineringen efter den , sugna eller? Startavgift 50:- eller mer? Vinnaren tar 50% av insatsen och tvåan får 35 % o trean får 15%

Vinna eller försvinna , det e frågan?

//

Killer

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Killer skrev:

Han har ju inte direkt gjort något olagligt + att han kan gott behöva lite press på sig! :D

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Killer skrev:

Ses ikväll o blir vi tillräckligt många så kan vi ha en egen liten tävling oss mcförare emellan , typ kvalkörning tre gånger sedan fixar vi stegen o kör elimineringen efter den , sugna eller? Startavgift 50:- eller mer? Vinnaren tar 50% av insatsen och tvåan får 35 % o trean får 15%

Vinna eller försvinna , det e frågan?

//

Killer
Tro inte att jag vill ge bort pengar till dig, jag har aldrig kört på riktig stripp & du har bott där hela sommaren med en hoj som inte ens går att svänga med.

Denna runda är en testrunda, dessutom så är det väl olagligt att spela på hojar.

:tungan

Killer

RR´s styrlåsracer No1
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX1100R
GSXR1100R skrev:
Tro inte att jag vill ge bort pengar till dig, jag har aldrig kört på riktig stripp & du har bott där hela sommaren med en hoj som inte ens går att svänga med.

Denna runda är en testrunda, dessutom så är det väl olagligt att spela på hojar.

Vi spelar inte på hojar utan på hästar (läs hk) :tummenupp

Vi ses ikväll!

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
GSXR1100R skrev:

Bra kört ikväll!
Ett par starter till så sitter det. :tummenupp
/Micke

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Rattlåsrejsing va svårare än jag trodde, 2 timmars väntan på oljesanering gjorde inte saken lättare, första repan och det va redan mörkt, min varvtalsbelysning funkade inte, 0.312 i reaktion, 2.149 60 fot, 161 km/h gav 7,7 sek.

Andra repan så värmde jag däcket ordentligt, detta gav ett supergrepp som resulterade i att jag höll på att sätta skrotet i räcket, 0.141 i reaktion är bra, men sen fick jag slå av och fick en dålig 60 fotare på 2,167...

Killer har fuldrevat & tjuvtränat hela sommaren :gnissla

Men det va kul som fan, synd att så få hojar vågade sig ut, Anol drog till med 7,1 :tummenupp

Last edited:

anol

MBGIRL bild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
r1
GSXR1100R skrev:
Rattlåsrejsing va svårare än jag trodde, 2 timmars väntan på oljesanering gjorde inte saken lättare, första repan och det va redan mörkt, min varvtalsbelysning funkade inte, 0.312 i reaktion, 2.149 60 fot, 161 km/h gav 7,7 sek.

Andra repan så värmde jag däcket ordentligt, detta gav ett supergrepp som resulterade i att jag höll på att sätta skrotet i räcket, 0.141 i reaktion är bra, men sen fick jag slå av och fick en dålig 60 fotare på 2,167...

Men det va kul som fan, synd att så få hojar vågade sig ut, Anol drog till med 7,1 :tummenupp

Första gången för mig oxå, riktig andrenalinkick, skön känsla att ladda fullt från ljusen och försöka hålla styr på bågen och utan framhjulslyft, allt medan 1000 tals personer kollar :)

Såg att det greppade lite väl mycket där på slutet, tur du redde ut det. :skrämd

Känns som Killer lirar i en annan division.

Förutom väntan på oljesaneringen får jag säga att det var över förväntan :tummenupp

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
anol skrev:
Första gången för mig oxå, riktig andrenalinkick, skön känsla att ladda fullt från ljusen och försöka hålla styr på bågen och utan framhjulslyft, allt medan 1000 tals personer kollar :)

Såg att det greppade lite väl mycket där på slutet, tur du redde ut det. :skrämd

Känns som Killer lirar i en annan division.

Förutom väntan på oljesaneringen får jag säga att det var över förväntan :tummenupp
Du körde jäkligt bra, hade jag kommit iväg rakare så hade jag nog gett dig en match, men vi får prova flera gånger :tummenupp

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos
Hmmm jag får nog ta o prova det där eller vad säger du Anol

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
McRae skrev:
Bra kört ikväll!
Ett par starter till så sitter det. :tummenupp
/Micke
Ny lampa i varvräknaren och mera träning på att komma iväg utan att köra in i räcket :D

Jäkligt kul att ha 3000 pers på läktaren som gör vågen :tummenupp

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
GSXR1100R skrev:
Ny lampa i varvräknaren och mera träning på att komma iväg utan att köra in i räcket :D

Jäkligt kul att ha 3000 pers på läktaren som gör vågen :tummenupp
Kul och träffas i verkligheten också!
Din gammelgixxer såg jävligt fräsch ut! :tummenupp

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
McRae skrev:
Kul och träffas i verkligheten också!
Din gammelgixxer såg jävligt fräsch ut! :tummenupp
13.000 mil på 14 år har satt sina spår, men gamla bettan rullar och går, trots banåkning, street race och vansinneskörningar på Ringen så håller hon ihop, jag kommer aldrig att sälja min veteranhoj.

:lol

Bifogat

• GSXR110_0911.jpg
    GSXR110_0911.jpg
    66.3 KB · Visningar: 33

Killer

RR´s styrlåsracer No1
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX1100R
GSXR1100R skrev:
13.000 mil på 14 år har satt sina spår, men gamla bettan rullar och går, trots banåkning, street race och vansinneskörningar på Ringen så håller hon ihop, jag kommer aldrig att sälja min veteranhoj.

:lol

Då e den ju knappt inkörd ju :yoparty , dom jäkla motorna e skottsäkra kanske därför man har behållt det gamla järnloket :banana

Killer

RR´s styrlåsracer No1
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX1100R
GSXR1100R skrev:

Fuldrevat ja det har jag 14 fram o 52 bak (original 15 - 48) vilket egentligen skulle innebära att den skulle gå lättare o få upp på slangen men man kan ju reglera det med kopplingen istället , övning ger färdighet men ibland händer det att man har gjort en one a clock o då e det mindre roligt.

Hoppas att fler härifrån forumet kommer nästa onsdag för lite gas o fina priser , och tänk på det att det är inte alltid den snabbaste hojen som kommer först över mållinjen för e man som en cobra i granen o kommer snabbt iväg så e man oftast först över mållinjen också.

Väl mött nästa onsdag! //

Killer

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE