Äntligen! Filmen som alla väntat på

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Tyresö
Hoj
On G
Chille skrev:
men jag fick just intrycket att det skulle vara hårt och bränna däck 2 meter utanför dörren.. eftersom att låten "bad to the bone" spelades..
så kom inte o säg att du bara skulle bränna slut på däcket. du ville impa på alla 13 åriga tjejer som satt inne o tugga hubba-bubba och sög på en milkshake! :lol


annars keep up the good work.

Hehe jo du har rätt i att det ger det intrycket, det var liksom en ironisk gest att ha just den låten=) Det är inte jag som kör, jag har bara filmat och redigerat tillsammans med Dnisse.
 

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Tyresö
Hoj
On G
Rammstein skrev:
Fan vad alla ska vara negativa då :fatta!
Tycker iaf att sånt här är ett litet ljus i vintermörkret!!
Misstänker att tanken med filmen inte var att vissa "hur grymma vi är" utan att det var en provfilm eftersom trådstartaren skrev "vår FÖRSTA film" men jag kan ju ha fel...

Tack! Du var en av de få som förstod syftet med filmen, jag var mest ute efter tips angående klippningen, antagligen så har jag vart lite luddig med det.

Jag håller med dig, det är tråkigt att det ska regna så många onödiga och tråkiga kommentarer. Tycker det ofta är på det här viset här på sporthoj, att någon har gjort något som denne vill visa upp och istället för att uppmuntra och hjälpa så klankas det ner på personen. I det här fallet var det just jag och mina kompisar som fick ta på oss den rollen. När man läser massa negativa kommentarer så blir man inte direkt sporrad att fortsätta och utveckla det man håller på med.

Självfallet så råder det alltid delade meningar om saker och ting men kom då isåfall med lite konstruktiv kritik, det uppskattas i varje fall från min sida! Ibland kan man tycka att tillexempel en film är verkligen superkass, men det tror jag inte gagnar den det gäller speciellt mkt så det kanske är lika bra att hålla inne med de tankarna.

Jag tycker det är tråkigt med den här negativa trenden som blivit på senaste här på sporthoj. Alla är vi ju här av en och samma anledning, "moppefuckon", "125dårar", "sporthojare" och "smatteråkare" och det är att vi älskar att åka hoj! Så jag tycker att vi vänder den här trenden och peppar varandra istället. Det tror jag kommer göra det mycket roligare att vara här på sporthoj och dela med sig av sina prestationer!

Tack för alla positiva kommentarer och den kritik som vi har fått!
 
Last edited:

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
:(
FolkE skrev:
Tack! Du var en av de få som förstod syftet med filmen, jag var mest ute efter tips angående klippningen, antagligen så har jag vart lite luddig med det.

Jag håller med dig, det är tråkigt att det ska regna så många onödiga och tråkiga kommentarer. Tycker det ofta är på det här viset här på sporthoj, att någon har gjort något som denne vill visa upp och istället för att uppmuntra och hjälpa så klankas det ner på personen. I det här fallet var det just jag och mina kompisar som fick ta på oss den rollen. När man läser massa negativa kommentarer så blir man inte direkt sporrad att fortsätta och utveckla det man håller på med.

Självfallet så råder det alltid delade meningar om saker och ting men kom då isåfall med lite konstruktiv kritik, det uppskattas i varje fall från min sida! Ibland kan man tycka att tillexempel en film är verkligen superkass, men det jag tror inte att man tycker det gagnar den det gäller speciellt mkt så det kanske är lika bra att hålla inne med de tankarna.

Jag tycker det är tråkigt med den här negativa trenden som blivit på senaste här på sporthoj. Alla är vi ju här av en och samma anledning, "moppefuckon", "125dårar", "sporthojare" och "smatteråkare" och det är att vi älskar att åka hoj! Så jag tycker att vi vänder den här trenden och peppar varandra istället. Det tror jag kommer göra det mycket roligare att vara här på sporthoj och dela med sig av sina prestationer!

Tack för alla positiva kommentarer och den kritik som vi har fått!

:tummenupp Så ska det låta :tummenupp
 

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Ort
Älvsjö, Stockholm
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
fan Folke!!!
är detta din första film`!`!??!?!
måste säga att jag e mycket imponerad av klippningen, speciellt början/introt.
Burnen vid 2:10 i slowmo var oxå skön!!!

som sagt, keep it up, din tyrsöraggare :kär
kan bara bli hur bra som helst.

-vilket program klipper du i?
 

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Tyresö
Hoj
On G
Raggarn skrev:
fan Folke!!!
är detta din första film`!`!??!?!
måste säga att jag e mycket imponerad av klippningen, speciellt början/introt.
Burnen vid 2:10 i slowmo var oxå skön!!!

som sagt, keep it up, din tyrsöraggare :kär
kan bara bli hur bra som helst.

-vilket program klipper du i?


Japp det är min och Dnisses första, iaf seriösa. Jag har gjort några småsnuttar förut men då har det bara vart att slänga ihop klippen, nu har vi koncentrerat oss på att få det snyggt och även blandat in lite enkla "effekter". Filmen är redigerad i Avid.
Tack så mkt, och det var kul att du gillade filmen/klippningen!
 

Tony Tiger

On The Run
Gick med
15 Jul 2003
Ort
GBG
Hoj
VN2000 (KTM 625 SXC/SM -03 såld)
Det var den bästa filmen jag sett, det blir inte bättre än så här......

Jag blir tårögd :D
 
Last edited:

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
:mattias
Ironi är att med ord säga motsatsen till vad man egentligen tycker. Det talade språket säger motsatsen till det man menar, medan ansikte, miner och kroppsspråk avspeglar vad man egentligen menar. Douglas Adams hävdade att ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul. Barn har däremot svårt för de [dubbla budskap]? som ironin innebär.
 

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Tyresö
Hoj
On G
Remus skrev:
:mattias
Ironi är att med ord säga motsatsen till vad man egentligen tycker. Det talade språket säger motsatsen till det man menar, medan ansikte, miner och kroppsspråk avspeglar vad man egentligen menar. Douglas Adams hävdade att ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul. Barn har däremot svårt för de [dubbla budskap]? som ironin innebär.

Vem var det menat till?
 

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
McDonalds har ju ändå oätliga burgare, han kanske har blivit magsjuk nån gång o vill ge igen, SIBYLLA FOREVER
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
FolkE skrev:
Tack! Du var en av de få som förstod syftet med filmen, jag var mest ute efter tips angående klippningen, antagligen så har jag vart lite luddig med det.

Jag håller med dig, det är tråkigt att det ska regna så många onödiga och tråkiga kommentarer. Tycker det ofta är på det här viset här på sporthoj, att någon har gjort något som denne vill visa upp och istället för att uppmuntra och hjälpa så klankas det ner på personen. I det här fallet var det just jag och mina kompisar som fick ta på oss den rollen. När man läser massa negativa kommentarer så blir man inte direkt sporrad att fortsätta och utveckla det man håller på med.

Självfallet så råder det alltid delade meningar om saker och ting men kom då isåfall med lite konstruktiv kritik, det uppskattas i varje fall från min sida! Ibland kan man tycka att tillexempel en film är verkligen superkass, men det tror jag inte gagnar den det gäller speciellt mkt så det kanske är lika bra att hålla inne med de tankarna.

Jag tycker det är tråkigt med den här negativa trenden som blivit på senaste här på sporthoj. Alla är vi ju här av en och samma anledning, "moppefuckon", "125dårar", "sporthojare" och "smatteråkare" och det är att vi älskar att åka hoj! Så jag tycker att vi vänder den här trenden och peppar varandra istället. Det tror jag kommer göra det mycket roligare att vara här på sporthoj och dela med sig av sina prestationer!

Tack för alla positiva kommentarer och den kritik som vi har fått!

Anledningen till att det kommer negativ kritik är väl att många tycker det är omoget att burna med en 125:a 2 meter ifrån dörren till Donken, hade ni velat ha bra respons ang klippning och låtval så skulle ni ha valt ett annat tema.

Klippning & låtval är ju helt ok, fortsätt att göra fler filmer så ska ni se att ni får bättre respons :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top