Äntligen här!

Foss

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
DR 800 -91 (till salu)
Så där ja, då har man väl kommit igång med en ny hobby nu då. Det tog ett tag och var lite slitigt och dyrt men det känns ändå ganska så bra nu faktiskt. Tog kort för en vecka sedan(2:a uppkörningen, var nån j-a kona som inte ville stå upp på 1:a!! :huvet ) och nu har jag skaffat mig en Bandit(@115hk). Känns som en bra början på karriären, har väl kört en 50-60 mil på dom här dagarna jag haft hojen och jag kan bara säga att det känns HELT rätt.

Provade en R1:a direkt efter uppkörningen men det var nog inte riktigt min grej tror jag. Iofs ganska så effektfullt när man stämplade på och det kändes som jag skulle gå in i hyper-space :tummenupp men jag är nog mer bandit-kille... den här säsongen iaf! :)

Är det någon mer n00bie från Gävle-trakten så hör gärna av er, skulle vara roligt att åka en sväng med någon som ligger på samma nivå.

Nu ser jag fram emot en maxxad sommar med massa hoj-åkning, damer och fest i det grymma vädret jag beställt.

Peace/Foss

Just det, en sak till, jag kör som en kärring - mamma tycker det är bäst så! :)

Last edited:

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Tjenare på dig! :hej

-Du kan vara lugn för alla pengar man lägger på mc är väl spenderade pengar :yoparty

-Grattis till kortet :tummenupp

-Och kör lugnt :)

Livsan

Egentligen västkustbo ;-)
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Suzuki SV 650 -00
Välkommen!!

Nytaget kort alltså? Härligt! Själv ska jag köra upp på tisdag nästa vecka och jag hoppas att mina koner är på min sida :)

Vi ses där ute!! :banana

Kram!

Foss

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
DR 800 -91 (till salu)
Ja verkligen, äntligen får man bli en av de hejande tuffingarna på 2 hjul.... Men nu sitter jag här med en 1-hjulig mc i några timmar till, typiskt att det ska ta sån tid att lägga om ett däck. Kanske valde fel dag att lägga om nu när man är ledig och vädret är kalas.... ja, ja den som väntar på något gott... men det känns attans långt till fyra, nästan som att jobba! :) Tur att sporthoj.com finns.

Livsan, du får ta ett snack med dom där konerna innan så dom står kvar.... :) När jag kuggade så satt jag mig ner och funderade på vad i h-e som jag gjort fel, på morgonen innan flöt allt fint och likaså dagen innan. Antar att det måste vart nerverna. Andra gången drog jag i mig 6 öl och en rejäl whisky dagen innan :fyllisar , det har som bekant en lugnande inverkan på nerverna dessutom var jag lite bakis dagen efter och då har man ju det att koncentrera sig på. Inget jag rekommenderar andra men för mig fungerade det. Gjorde samma sak på uppskrivningen faktiskt, fast inte avsiktligt men man kan ju inte banga en fest bara för att det är uppskrivning dagen efter! :tummenupp

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
ska det ta sån tid att få på ett sketet däck? Ska bli kul att höra om det där sen.

Förväntade mig att du skulle ringa om bion idag men du svarar ju inte... :huvet

Hör av dig!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...