Äntligen har jag hittat hit.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Åå sant. Vintertid + Hojforum. Drabbas man inte av enorm abstinens dock genom att hänga här på vintern? Men å andra sidan om man vänder på det, hur fan ska man lyckas att inte hänga här om det enda man gör är att sakna torr skinande asfalt som aldrig förr.

Tjenare morsan. Jag hälsar konstant, tycker det är underbart då folk hälsar tillbaks. Känner lukten av en viss tillhörighet på något vis. Skön känsla. (nej jag varken överdriver eller är ironsk). Jag mår verkligen bra av det =)

På vintern är alla som hänger här extremt känsliga, som hormonstinna höggravida kärringar som inte vill annat än att få plocka ur sina älskade bebisar på vägen igen. Det brukar vara väldigt känsligt, gnälligt, en himla massa trollande, skällande till ren ilska. En del blir så arga att de stänger av sitt konto... men de kommer tillbaka. Som biker på vintern är man inte helt bra på att ta det sociala helt enkelt så man får ta sig en stor whisky innan man går in på forumet och sen får man se det som underhållning.

Bra att du hälsar! Jag hälsar också på allt och alla som kör hoj. Ibland åker en o annan moppefucko på en hälsning med men de brukar bli så förvånade att de inte hinner hälsa tillbaka. På slutet och början av hojsäsongen är folk som mest glada i att hälsa så bli inte ledsen om någon inte hälsar tillbaka. Ibland hinner man inte heller för man sitter i sånt fokus o kör.Bikerstillhörigheten innebär att man ser efter varandra på vägen och hjälper till när man kan. Hälsandet är ett sätt att känna att det är en gemenskap så jag håller fullt med dig. I början när jag började köra så blev jag alldeles rörd och tänkte att "tänk att alla dom där vill hälsa på mig, att vi hör ihop". Najs känsla det där. Ibland hejar jag på bilar när jag kör bil, men det är faan ingen som hejar tillbaka :va

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2

Ibland när jag kör bil med nedvevad ruta så vinkar jag till hojåkare. Det är aldrig någon som vinkar tillbaka. Ibland stannar de och kollar sina hojar, men inte tusan vinkar de. Jag kanske måste börja köra med handskarna och hjälmen på så att de förstår att jag bara vill vara en i gänget... :gråta

JensD

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2013
Hoj
2013, Kawasaki, Z1000
Rockmorsan: Helt underbart, jag känner samma sak. Jag tillhör något annat än bara en lek-farbror på jobbet bland barnen, samt en datanörd då jag kommer hem. Dock hälsar inte alla, 7/10 hälsar. Jag stör mig på att jag blir ledsen då de inte orkar hälsa.

Peter1: Haha! Lätt man ska köra bil med hjälm, veva ner rutan och sticka ut huvudet och hälsa. Då vet man att man är en ordentligt inbiten biker ^_~

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Hoj
Orange.
Dock hälsar inte alla, 7/10 hälsar. Jag stör mig på att jag blir ledsen då de inte orkar hälsa.
Äh tagga ner. Kör du sporthoj så hälsar ganska sällan customåkare (och vice versa?). Kör du adventure hälsar de allra flesta. Kör du cross finns ingen att hälsa på.

Som allas vår morsa skrev så hinner man inte alltid, man tänker på annat eller koncentrerar sig på vilken växel man ska lägga i - svåra grejer! Ta't lugnt. Alla utom customåkarna hälsar oftast. Något mer sällan i Stockholm än övriga världen, men fortfarande så är 7 av 10 ganska bra. Hade 7 av 10 hälsat på mig när jag var på Åhlens hade det varit skitjobbigt!!

JensD

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2013
Hoj
2013, Kawasaki, Z1000
Äh tagga ner. Kör du sporthoj så hälsar ganska sällan customåkare (och vice versa?). Kör du adventure hälsar de allra flesta. Kör du cross finns ingen att hälsa på.

Som allas vår morsa skrev så hinner man inte alltid, man tänker på annat eller koncentrerar sig på vilken växel man ska lägga i - svåra grejer! Ta't lugnt. Alla utom customåkarna hälsar oftast. Något mer sällan i Stockholm än övriga världen, men fortfarande så är 7 av 10 ganska bra. Hade 7 av 10 hälsat på mig när jag var på Åhlens hade det varit skitjobbigt!!

Hehe sant. Tycker coustom-åkarna att vi med sporthoj är töntig och fjantig? Och vad är det sm är "värst" med de stackars crossåkarna ^_^
Luktar jag en hiearki här? (stavning)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...