ÄNTLIGEN!!! Har jag oxå en hoj!!

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Själv fantiserar jag om dessa cool-fiber-sköningar:yoparty . Men det stannar nog vid fantasier tyvärr:tungan .

Bifogat

• Carbon_Fibre_Wheels.jpg
    Carbon_Fibre_Wheels.jpg
    126.3 KB · Visningar: 79

ple

Entreprenör
Gick med
17 May 2007
Hoj
Aprilia RXV 550 -07
550

Nu så kom den efterlängtade "donnan"
tyvärr har jag bara kört den strypt..... men imorrn åker vi till jobbet MYCKET tidigare så vi kan släppa lös alla hästarna!!:D

Håll till godo med mobilkamerabilder!!:yoparty :yoparty

Hej. Ja men välkommen in i gänget, jag har haft min RXV i två veckor.
Inkörningen börjar bli klar och ska väl till att plocka strypet.Om du hinner före får du gärna berätta exact vart konorna i avgassystemet satt. Och hur man kommer åt gasstrypningen enklast.Sen skall ju axone kopplas in.Har haft lite problem med oljetrycksgivaren men jag kommer att få en ny sån.Jag är otroligt nöjd annars.

Mvh Peter

Bifogat

• aprilia+dennis 018_redigerad-1.jpg
    aprilia+dennis 018_redigerad-1.jpg
    128.7 KB · Visningar: 80
  • aprilia+dennis 023.jpg
    aprilia+dennis 023.jpg
    127.4 KB · Visningar: 87

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Har beställt vita kåpor till hojen nu!!:yoparty

Vart hittar du dem? Är de verkligen vita vill jag med ha men om det är från reservdelslistan så betyder white att det är 07 rxv färgsättningen.

Hej. Ja men välkommen in i gänget, jag har haft min RXV i två veckor.
Inkörningen börjar bli klar och ska väl till att plocka strypet.Om du hinner före får du gärna berätta exact vart konorna i avgassystemet satt. Och hur man kommer åt gasstrypningen enklast.Sen skall ju axone kopplas in.Har haft lite problem med oljetrycksgivaren men jag kommer att få en ny sån.Jag är otroligt nöjd annars.

Mvh Peter

Konorna sitter precis framför ljuddämparen så om tar bort den så ser du, en vinkelslip så man kan slipa bort svetsarna så är det fixat sen. Jag har sett att amerikanska hojar har gnistgaller i utblåsen, kanske de nya svenska har också? Jag har en tidig så jag hade inte men om du har det vill du ta bort det, isf ser du skruvar inne i tratten bredvid utblåset om du tittar in där bak.

Lyft på tanken och öppna luftburken så hittar du strypningen på gasen. Luftburken kan förresten åka upp så en rem runt den är klart bra att ha, man kan sätta skruv också men inte alls lika smidigt att öppna den då. När du ändå har luftburkslocket borta kan du passa på att ta bort plasten som sitter innanför snorklarna också, du vill ju att hojen ska få luft. :)

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Vadå färgsättning? Rxv´n har väl bara vita dekaler och röd plast??

Jo men eftersom plasten levereras med dekaler på så.. det ser du på att det står ett D under Version. Det finns förresten förklaringar om du kollar längst bak i listan. Men i vilket fall som helst är vita dekalerna snyggare så det är ju inte så illa ändå. :)

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jo men eftersom plasten levereras med dekaler på så.. det ser du på att det står ett D under Version. Det finns förresten förklaringar om du kollar längst bak i listan. Men i vilket fall som helst är vita dekalerna snyggare så det är ju inte så illa ändå. :)

skit oxå.......:huvet Är du helt säker?
jaja vi får se vad jag får:)

ple

Entreprenör
Gick med
17 May 2007
Hoj
Aprilia RXV 550 -07
550

Vart hittar du dem? Är de verkligen vita vill jag med ha men om det är från reservdelslistan så betyder white att det är 07 rxv färgsättningen.

Konorna sitter precis framför ljuddämparen så om tar bort den så ser du, en vinkelslip så man kan slipa bort svetsarna så är det fixat sen. Jag har sett att amerikanska hojar har gnistgaller i utblåsen, kanske de nya svenska har också? Jag har en tidig så jag hade inte men om du har det vill du ta bort det, isf ser du skruvar inne i tratten bredvid utblåset om du tittar in där bak.

Lyft på tanken och öppna luftburken så hittar du strypningen på gasen. Luftburken kan förresten åka upp så en rem runt den är klart bra att ha, man kan sätta skruv också men inte alls lika smidigt att öppna den då. När du ändå har luftburkslocket borta kan du passa på att ta bort plasten som sitter innanför snorklarna också, du vill ju att hojen ska få luft. :)

Hej!!
Tack för hjälpen.
mvh P:)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Man ska även borra två hål i locket så den andas bättre.
Kolla inunder så ser man två ovala "hål"

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
JAG VILL OCKSÅ HA!*så var det sagt...*:näsblod

Här e en bild på ett lite stylad Aprilia. Ser jädrigt rå ut tycker jag. Men helt orginal är faktist Aprilian jäädrigt snygg jämfört med andra märken.

Bifogat

• finshed002dw3.jpg
    finshed002dw3.jpg
    117.8 KB · Visningar: 101
  • finshed004ch0.jpg
    finshed004ch0.jpg
    140 KB · Visningar: 104
  • finshed011mediumuw9.jpg
    finshed011mediumuw9.jpg
    134.5 KB · Visningar: 106
  • finshed012mediumwa9.jpg
    finshed012mediumwa9.jpg