ÄNTLIGEN idag kom den: tidningen SPORTHOJ

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Jag vart faktiskt aningen besviken då jag tyckte det mesta av innehållet redan betats av tidigare. Det kanske är så att jag trivs bäst med vanliga Motrorrad då jag är allätare?!

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Masterbike-DVD,n har ju hittills varit pinsam. De måste vara obegripligt ironiska med hela produktionen, och dessutom har de ju fått massvis med kritik tidigare år, då på Bikes forum.
Men, då har jag ju inte missat något iallafall. :)

Dark_Messenger

Guest
Masterbike är alltid intressanta men varför känns alltid..

..den Svenska speakern riktigt dålig,
..filmkvalitén tveksam,
..översättningen illa översatt?

Innehållet är bra men varför kan de inte snäppa upp genomförandet för en gång skull???

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Hyffsad dvd antar jag "men jag kan va lite jävig med tanke på R6an på andra plats totalt" men så öppnar jag tidningen och vad ser jag där? SIST? R6an är på SISTA platsen i testet i tidningen....... för extrem för gatan, är dom mesiga eller....

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
läst tidningen, den kom idag. kanon tidning.
har dock ej hunnit med dvd´n ännu. den får bli som motorporr som jag och tjejen kollar på i helgen.

Gick med
21 Oct 2007
Hoj
Yamaha MT-09 SP och KTM 1290 Super Duke R
Jag vart faktiskt aningen besviken då jag tyckte det mesta av innehållet redan betats av tidigare. Det kanske är så att jag trivs bäst med vanliga Motrorrad då jag är allätare?!

Tack för era synpunkter :) DVD-produktionen har vi tyvärr ingen riktig kontroll över, vi tycker själva att den går att göra bättre, hoppas ni ser den som en liten bonus till tidningen. Vi tar till oss kritiken.

Vi var noga med att inte repetera något material i tidningen (något som annars är vanligt när så kallade "one shots" produceras). Allt text är nyskriven. Ett tiotal artilkar är helt nya, och årets sporthojar gås igenom med nyskriven text mot bakgrund av de tester de figurerat i tidigare under året.

Lite tidigt att ha med 09:eek:rna i test nu :)

Du som förbeställt Sporthojen kommer inom kort att få ett frågeformulär där du kan hjälpa tlll att förbättra tidningen. Då är du med i en tävling och kan vinna en av tre helt nya Arai RX-7 GP, (som sponsras av Arai-importören).

Tack för att ni läser Sporthojen!

Hälsning

Gerry Nordström

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
tidningen va ok.. dvd:n kan ni få tebax..

Blir BIKE härdanefter för min del dock..

Vaporize

#111 Supermoto
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
CRF450-09 SM edition XR600R -86 Triumph Tiger 955i
Jag tycker tidningen var bra.
Underbart att slippa betala för tester av kromslädar :tummenupp
Ser väl dvd´n som en bonus, det var tidningen jag var ute efter och förväntade mig ingen superdvd.
Tycker inte att man kan begära mkt mer för 49 spänn.

CH

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2005
Hoj
Ducati 749
Vad säger man? Om man som jag köpt senast numret av tyska motorrad så känns det ju som man läst allt redan och , kanske är jag gnällig, men har dom ingen korrekturläsare på den blaskan för det var ju direkt larvigt vad mycket feltryck det var.
Initiativet är dock gott så med lite övning blir det nog bra.

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Jag tycker tidningen var bra.
Underbart att slippa betala för tester av kromslädar :tummenupp
Ser väl dvd´n som en bonus, det var tidningen jag var ute efter och förväntade mig ingen superdvd.
Tycker inte att man kan begära mkt mer för 49 spänn.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tack för era synpunkter :) DVD-produktionen har vi tyvärr ingen riktig kontroll över, vi tycker själva att den går att göra bättre, hoppas ni ser den som en liten bonus till tidningen. Vi tar till oss kritiken.

Vi var noga med att inte repetera något material i tidningen (något som annars är vanligt när så kallade "one shots" produceras). Allt text är nyskriven. Ett tiotal artilkar är helt nya, och årets sporthojar gås igenom med nyskriven text mot bakgrund av de tester de figurerat i tidigare under året.

Lite tidigt att ha med 09:eek:rna i test nu :)

Du som förbeställt Sporthojen kommer inom kort att få ett frågeformulär där du kan hjälpa tlll att förbättra tidningen. Då är du med i en tävling och kan vinna en av tre helt nya Arai RX-7 GP, (som sponsras av Arai-importören).

Tack för att ni läser Sporthojen!

Hälsning

Gerry Nordström

allting har sin inkörningsperiod, om det nu skulle bli en fortsättning så undrar jag om ni har diskuterat ett upplägg för sporthojen jag menar motorrad testar ju i princip alla nya sporthojar över ett helt utgivningsår, känns lite som om att det blir svårt att ha en tidning med bara sporthojar utan att konkurrera med huvudtidningen!

Last edited:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Varför har man låtit killen som designade Pacman att välja font till rubrikerna?
Tidningen var ok men sticker inte ut på något sätt tycker jag. Lite halvrörig layout också. Men med lite jobba så kan den bli bra då man som sagt slipper se alla gynstolar.

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Blitz-liter
Just läst igenom tidningen. (Får väll se om man tittar på DVD:n efter vad som sagts här)

Jag undar mest hur kommer det sig att Sturup inte var med bland banor i Sverige? Det tävlas där och annordnas bandagar så den borde ju vara mer där lika mycket som vilken bana som helst. Annars var den väll ok, men jag fortsätter nog att lägga mina pengar på Fast Bikes.

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
tidningen var bra! dvd:n ska man nog inte lägga så stor vikt på... de är ju testförare o inte tv reportrar... vill jag se proffsigare produktioner så kan jag se de hos varje märkes egna reklamfilmer...budgeten är nog "lite" större då... de har ju inte samma syfte..... har vi lagt ut 300 spänn så hade det nog kunna se annorlunda ut... men det är jag inte intreserad av... jag tycker de var bra för 49kr... jag vill se en till av sporthojen!!!!

Gick med
21 Oct 2007
Hoj
Yamaha MT-09 SP och KTM 1290 Super Duke R
tidningen var bra! dvd:n ska man nog inte lägga så stor vikt på... de är ju testförare o inte tv reportrar... vill jag se proffsigare produktioner så kan jag se de hos varje märkes egna reklamfilmer...budgeten är nog "lite" större då... de har ju inte samma syfte..... har vi lagt ut 300 spänn så hade det nog kunna se annorlunda ut... men det är jag inte intreserad av... jag tycker de var bra för 49kr... jag vill se en till av sporthojen!!!!

Observera att det finns två reklamfilmer med bland extramaterialet - Honda CBR 1000 RR Fireblade och Honda CB 1000 R - riktigt proffsiga produktioner. Vi har också med McRF:s bromsfilm "Tvärnit" bland extramaterialet, också en snygg produktion.

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Tidningen var helt OK, 49 kr är ju inte mycket! Ser gärna fler nummer! :tummenupp

Ska jag nu vara kritisk så var materialet väldigt testinriktat, det hade varit kul med lite andra typer av material också. Lite mer reportage, kanske mek/körtips, ja allt vad som nu finns i en tidning (dock såklart sporthojsinriktat). För variationens skull helt enkelt.

DVD'n kunde nog göras bättre, men jag hade trots allt en liten stunds behållning av den också.

Dark_Messenger

Guest
Observera att det finns två reklamfilmer med bland extramaterialet - Honda CBR 1000 RR Fireblade och Honda CB 1000 R - riktigt proffsiga produktioner. Vi har också med McRF:s bromsfilm "Tvärnit" bland extramaterialet, också en snygg produktion.

Själv tyckte jag mest de var pinsamma. Jag menar cb1000r-reklamen, fick du ihop den? Nån slags konstvernissage och en massa folk som dansar på ett diskotek och plötsligt dyker hojen upp och alla blir jätteglada och dansar runt den i minst 2 min samtidigt som nån lönfet gubbe i skinnställ syns i några åksekvenser. Ehh....

Fireblejdreklamen var snyggt gjord men guuud så seg och intetsägande. Inte lyckades honda med att förmedla själva köp-mig-känslan heller utan reklamen var mest en uppvisning i eld- och slowmotioneffekter.

Tvärnit var väl lite kul men vad var budskapet? Att det är bättre att bromsa med båda bak- och frambroms? Att en bil bromsar fortare en vad en mc gör?

Filmen är ett hafsverk som känns halvfärdig men tidningen är helt ok tycker jag.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Läste tidningen i sängen igår kväll. Ger tummen upp för initiativet, kommer det fler nummer skulle jag nog köpa dem också. Har inte sett DVD:n ännu, men förra masterbike-filmen var ju ingen höjdare..

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Tycker tidningen var bra, men jag hade velat ha med mer roadracing : D kan ni inte göra en intervju med Stiggy Motorsports och besöka deras verkstad i anderstorp + bilder därifrån : D då köper jag den tidningen direkt..men 49 kr och få en film på köpet tycker jag var riktit billigt.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka