Äntligen lite nyheter om Banan

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
RJ skrev:
Lyfter den här tråden!
Tycker intresset för att åka till Finland och gasa är skrämmande lågt. :va
Det verkar som många storfräsare har anmält sig. Kul tycker jag men det kanske är avskräckande för en del, vad vet jag. Banan i Virtasalmi är hur kul som helst, har inte hört någon annan säga emot. Banlängden är 3700 m och räknas som Finlands bästa. Så kom igen nu! :tummenupp
Kenneth, var är du när vi behöver dig! :hördu

Jag skulle självklart ha hängt på, men för mig blir det istället att köra på GPbanan Brno i Tjeckien nästa månad så stålarna läggs där istället.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67419
Sedan får det nog bli körning på Svenska banor under resten av året.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Hur gör ni andra med försäkringen?

Har ringt runt till flera bolag under dagen och dom som har billigast premie för mig är IF, däremot tillåter dom inte bankörning.

Jag vill ha möjlighet att köra både licensträning och vanliga bandagar, är det möjligt med enbart licensen? Eller måste jag ha gällande trafikförsäkring också om man ska hårddra det?

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
KennethN skrev:
Jag skulle självklart ha hängt på, men för mig blir det istället att köra på GPbanan Brno i Tjeckien nästa månad så stålarna läggs där istället.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67419
Sedan får det nog bli körning på Svenska banor under resten av året.
Ja det var klart att du skulle dra upp det där om Brno, nu är man ju ännu mera sugen. :6surkart Försten var det väl min ide att åka utomlands och köra, jag hade lätt hängt med om det inte vore för den fördömda licensen. :3freak Stålar säger du, jag har pratat med en högt uppsatt källa inom Kennethklubben. Han påstod att de sponsrade alla som valde att åka hoj på bana och hette Kenneth, förutom direkt sponsring utdelades ett utlandstraktamente om man valde att åka bana inom norden. Dessa pengar söks i efterskott, nu ville min källa inte avslöja några belopp men han kunde säga så mycket att det rörde sig om en ansenlig summa pengar och att man dessutom dubblerade beloppet om det visade sig att vederbörande var riktigt snabb på hemmabanan. Definition på riktigt snabb lyder som följer, under 1 minut på Midlanda=riktigt snabb. :tummenupp Kom igen nu Kenneth, ställ upp för dina banåkningsbröder.:jäs Inte behöver det bli så dyrt, du har ju för det första någon att samåka med från Sundsvall sedan kliver jag på i Umeå och vips så är vi tre. :banana

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
RJ skrev:
jag har pratat med en högt uppsatt källa inom Kennethklubben. Han påstod att de sponsrade alla som valde att åka hoj på bana och hette Kenneth, förutom direkt sponsring utdelades ett utlandstraktamente om man valde att åka bana inom norden. Dessa pengar söks i efterskott, nu ville min källa inte avslöja några belopp men han kunde säga så mycket att det rörde sig om en ansenlig summa pengar och att man dessutom dubblerade beloppet om det visade sig att vederbörande var riktigt snabb på hemmabanan. Definition på riktigt snabb lyder som följer, under 1 minut på Midlanda=riktigt snabb. :tummenupp
Ja Kennethklubben rular megafett. www.kenneth.se Vi har namnbytesformulär färdiga så jag ordnar in dig i klubben om du också är sugen på alla sponsringspengarna :)

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Annsan R1 skrev:
Ni glömmer väl inte att svara på NRS frågor i utskicket??? Där kan vi ju påverka själva nu ang.dagar osv..
Jag tror personligen att förboka alla Tisdagkvällar 17-21 hela sommaren skulle vara det bästa så att alla vet att träningstiden är då. Sedan betalar man ett säsongskort för att få köra hela säsongen, så att NRS slipper riska med ALLA stålarna. De som sedan kommer och kör enstaka gånger kan då betala lite mer. ( Det blir liknade som liftkort och säsongskort i skidbacken )

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Mötet på söndag 27/3 13.30

Dyk upp och säg din mening om det hela, tror att hela säsongens träningar med NRS kommer att klubbas då. BE THERE :4skrika

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
750-R skrev:
Dyk upp och säg din mening om det hela, tror att hela säsongens träningar med NRS kommer att klubbas då. BE THERE :4skrika
Jag är i alla fall redan där då och går besiktningskursen.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Banåkning Finland

Lyfter denna tråd! :tummenupp

Har räknat lite priser för en eventuell Finlandsbankörning.

Banåkning 13-16 maj: 1800:-
Färja från Holmsund 14 maj, hem 16 maj, någon ansågs sig för otränad för 4 dgr (kan nog vara klokt, dessutom behöver man inte ta ledigt från jobbet).
Räknat på 2 pers: 3840:-, 3 pers: 4560:-
Bilkörning, lite högt räknat, 90 mil, bensinförb. 1,5 l/mil, bensinpris 12 kr/l: 1620:-.
Villket ger följande formel: 1800+(3840/2)+(1620/2)=4530 kr/pers vid 2 som åker eller 1800+(4560/3)+(1620/3)=3860 kr/pers vid 3 som åker.
Till detta kommer frukost, lunch och middag.

Kommentarer!

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Funkis kursen

Va på funktonärs kurs i helgen, fick höra att det smids stora planer för banan.
Tunel för publiken ,ombyggd chikan korta raksträckan bättre av åkningzon,ev en till vänster kurva :Bugar . Så det är mycke på g.

Vi va sju tappra som grillades lö-sö så nu är vi redo att vifta med flaggorna. :)

( Kakan du måste lungna ner bilkörningen lite så du inte blir av med kortet :D det är bra att ha om du ska åka hoj i sommar)
Det va kul att höra lite om fjolträsk :fyllisar

Tequila Wanabes

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Kul att höra att det händer lite kring banan!!
Jag kommer med ganska stor sannolikhet att köra åtminstone någon måndag i maj/juni.
Vad är det som gäller med försäkringarna? Allt på egen risk eller?

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Vee-twn skrev:
Vad är det som gäller med försäkringarna? Allt på egen risk eller?

Brukar vara både rena racehojar och oregade supermotarder blandat med trafikförsäkrade gatcyklar, så gilltig trafikförsäkring har inte alla som åker. De som åker brukar dock visa god hänsyn mot andra på banan. Jag tror att alla som gick av förra året gjorde det p.g.a. egna misstag.

En olycka händer dock lätt så en bra olycksfallsförsäkring är nog på sin plats. Christer som står för banhyra dessa dagar kan du nå på 073-084 77 64 om du vill veta exakt vad som gäller.

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Jo jag körde lite där i fjol och året innan och då var det ju en salig blandning med hojar. För mig spelar det inte så stor roll. Ville bara veta vad som är sagt.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping