Video Äntligen lite snö!

Fopo

Najtrajder
Gick med
18 Mar 2011
Hoj
-10 KTM 690 SMC
Nääee fy fan dö jävla snöjävel! Snön förpestar mitt liv, mitt jobb.. ja det mesta.
Haha det är ju nu man tjänar stor kovan med att skotta snön :D

De är grymt roliga tycker jag. Ha ha, bandvagnen ja… Fy sjutton vad åksjuk jag blev, jag klev av mitt i skogen och filmade istället. På slutet är det jag som kör den tillbaka. Det är lite blandat filmat från Älvdalen, jag trivs toppen där uppe och det bästa om dagarna är ju förstås hojkörningen.

Apropå Älvdalen, den där militärhojen har sparkat av mig hälen (kicken slog tillbaka) så jag var rätt trasig i foten där uppe, därav be alla om hjälp att kicka igång hojen men köra hoj skulle jag i alla fall. Sen har den kastat av mig så jag spräckte en hjälm på isen men det är bara att hoppa upp och tragla vidare med annan hjälm på skallen. Sömnen uteblev den veckan för jag hade rätt så ont i kroppen efter flygturen…
Ah man får akta sig! Lätt att skada sig tyvärr :/

Str3 R

Guest
Ah man får akta sig! Lätt att skada sig tyvärr :/

Fast det tar sig, sist blev bara ena skidan tillknycklad som jag fick banka ut. Det spårade som sjutton på vägen och hojen la sig så jag gled på vägen åt fel håll och rätt som det är kom ett vägräcke mot mig i 70 blås. Det gick bra, jag studsade upp på hjulen igen och fortsatte som om ingenting hade hänt förutom att skidan var bucklig. :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Fast det tar sig, sist blev bara ena skidan tillknycklad som jag fick banka ut. Det spårade som sjutton på vägen och hojen la sig så jag gled på vägen åt fel håll och rätt som det är kom ett vägräcke mot mig i 70 blås. Det gick bra, jag studsade upp på hjulen igen och fortsatte som om ingenting hade hänt förutom att skidan var bucklig. :)

Våran ordonnans kallades Vurpan :p

Undrar varför kronan inte kör med fyrhjulingar istället. Inte riktigt lika farligt men ändå lika breda som dom där hojjarna med skidorna på :p

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Tur dom har övergett dom där gamla asen, har dock inte sett några skidor på dom nyare ktmerna fm har.

Fopo

Najtrajder
Gick med
18 Mar 2011
Hoj
-10 KTM 690 SMC
Våran ordonnans kallades Vurpan :p

Undrar varför kronan inte kör med fyrhjulingar istället. Inte riktigt lika farligt men ändå lika breda som dom där hojjarna med skidorna på :p

Kanske svårare att gömma, och motorcykeln behöver ju inte skidor på sommaren! Dvs då är fyrhjulingen större :/ Plus att fyrhjulingar sägs vara mycket enkla att välta, de är sen också större och svårare att gömma, kanske dyrare också?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA