Äntligen mckörkort!!!

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Tänkte bara dela med mig av nyheten att jag, genom ett års slit, klarat uppkörningen och därmed fått ett A på körkortet! :banana

Uppkörningen skedde i torsdags, den 9 juni kl 8 på morgonen. (Jag vet, är lite sen med att skriva detta men har haft fullt upp och en dum förkylning i halsen.)

Började med att förkylningen kom krypandes på tisdagen och bröt ut under onsdagen. Underbart. Hur som var jag fast besluten vid att köra upp dagen efter, hur dåligt jag än mådde. Har ju kämpat i ett år nu! Orkar inte mer.

På torsdagmorgonen var det nästan så dåligt det kunde bli. Har dock haft liknande huvudvärk + illamående tidigare och vet att den går över efter 2 timmar. Men det är svårt att intala sig det 6 på morgonen när man bara vill sova bort det onda.
Hur som helst satte jag mig på hojen (fick skjuts till körskolan av pojkvännen), då jag passade på att halvsova. :rolleyes:

Väl framme på skolan, 15 minuter sen (planerade att vara där före 7, kom dit 7.15) hade jag piggnat till och såg fram emot dagen. :) Vi bytte hoj och körde mot Barkaby. Då min lärare inte kunde följa med till uppkörningen fick pojkvännen agera vikarierande körskolelärare. Vi kom dit, aningens förvirrande över vad vi skulle göra/samlas/värma upp etc. Då dök min förra lärare upp som var där med ett gäng elever och tog hand om mig med. Det visade sig att jag var först ut på listan så det var bara att följa efter uppkörningskontrollanten ner till banan.

Så vips, utan att ha värmt upp alls (förutom raksträckan till banan) fick jag börja säkerhetskontrollen. Fick lagerna. Blev aningens chockad då han bad mig tala om vad jag gjorde och vad allt hette. Jag som bara hört att man endast behöver utföra kontrollen. Haha det blev kul. Hostade lite för att få betänketid, blev verkligen helt ställd. Men men, jag blev godkänd genom den iaf. Fast jag mest lullade över framlagerna. :hihi

Sedan ledde jag cykeln i "korridoren" på krypkörningsbanan och därefter skulle jag köra den. Slalombanan med 4 koner på rad. Tänkte bara: shit. Var ju inte ett dugg uppvärmd. Men körde på, råkade sätta ner foten i första svängen. Tänkte "fan". Körde vidare och fick upp balansen och klarade resten med galans. (Har fått fina kommentarer om min krypkörning på Er 5:an, så måste få skryta lite, hehe :))

Dags för manöverbanan, den med ansats. Där manövern är i början av banan. Har inte alltid lyckats få till den men lyckades nu, blev så glad! Däremot blev jag nog för glad och råkade låsa bakhjulet med besked på inbromsningen :rodnar
Kontrollanten sa inget. Bad mig bromsa från 70 och 90 en gång. Klarade dessa fint. Så hans kommentar var: Du är godkänd!

Leende satt jag och väntade på att resten av gänget skulle bli klara. Därefter körde jag först ut i trafiken. Där skedde inga missöden förutom när jag inte visste hur vida jag skulle köra på en bit nertjärad asfalt. Har aldrig stött på det förut nämligen. Såg att han körde vid sidan om det så då flyttade jag också mig dit. Hehe. Han sa inget om det sedan. Vi körde runt lite i Stäket/Upplands Väsby.

När vi parkerat sa han så fint som: Ja, Linda. Grattis till kortet!

Jiiihoo! :banana

Så bifogar en bild på hur den nya trafikanten ser ut på vägarna. På bilden visserligen stillastående men men, har inte blivit fotad än när jag kört.

Tack för mig och syns på vägarna!
:squid

Bifogat

• DSCN1647 (Small).JPG
    DSCN1647 (Small).JPG
    89.7 KB · Visningar: 617

Henken78

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2003
Hoj
F.d Hojar: Yamaha YZ125 -03, GSXR 750 -96, -00
mmm kommer ihåg känslan... Grattis och ha så kul i sommar!

Men kom ihåg, kör försiktigt...

Henrik

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Det fanns ett slut på eländet, grattis!

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
grattis! då är det en till cbr 600 ute i hooden o härjar :)

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
jävligt snabb hynda
Åh, faan va häftigt med körkort! Jag har aldrig haft, har inga planer på att ta det heller men jag kör sämre än de flesta losers som harvat runt på körskola o pyntat dyra pengar. Körde oförsäkrat ett tag också och det funkade inte alls. Gäller bara att ha minst halvfullt i tanken så man alltid kan dra snuten, för att sen vakna med tummen i röven, badandes i svett. :tummenupp

29Racing

SST600 2010
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
YZF-R6 2007
Grattis!

...en av dem bästa dagarna i ens liv var när A kortet va på plats :banana

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
Ååå, det är en underbar känsla! Grattis tjejen!! :yoparty

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
The_FacultyGirl skrev:
Började med att förkylningen kom krypandes på tisdagen och bröt ut under onsdagen. Underbart. ...

På torsdagmorgonen var det nästan så dåligt det kunde bli.

om du tyckte att en förkylning var illa, pröva köra upp med nackspärr. Fick käka smärtstillande minuterna innan men kunde trots detta inte ens vrida huvudet i korsningar :huvet

Men i-allla-fall, grattis till kortet! :banana

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...