Äntligen!!! ny hoj i garaget

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Goodstuff skrev:
Det är säkert en grym hoj men reklamen de kör för den på Eurosport är så ruskigt dålig, den där en 750 står och börnar så att jorden rasar.
Äh, av de två är det nog reklamen som är bäst.

Eklund

Ny medlem
Gick med
16 May 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -04
K-Man skrev:
Måste nya hojar köras in fortfarande? Enda flång nya hojen jag köpt var en CBR6 '93 och då var det 160 mil under 5-7000 rpm, dessutom med strypbrickor i (åkte ur vid första servicen). Grattis till en hoj med lagom storlek. Snyggaste 750'n är dock fortfarande '00an. För mycket vitt på '04an (men jag skulle inte tacka nej om jag fick en) Spring och köp Yoshimura helsystem nu!

Ahh se ja lyckades få in en sån där quote-ruta ja också, inte illa för en nybörjare som jag =)

Jo den ska köras in 80 mil med varierande varvtal under 7000 varv,
sedan efter det så ska den köras 80 mil till med varierande varvtal under 10500 varv.
Sen ska de bara vara å gasa =)

Jag har dock en bra bit dit, har bara hunnit köra den från försäljaren till ett garage 1 kilometer bort.
Men ska köra hem den nu på onsdag, längtar så otroligt =)

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
ååååååååååå vad avis jag är!!!! skulle också vilja ha en sån!!!!!!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Bingo skrev:
Äh, av de två är det nog reklamen som är bäst.
Läste en test i en engelsk mc-tidning, gsxr750, gsxr600, R1 och Mille R alla nya 04orna.

750 var bästa hojen, det enda de tyckte var dåligt var att den var slätstruken och såg ut som alla de andra suckorna.
R1an hade för mycket motor för att funka utan att vrålåka med, den var givetvis en 30 hk starkare men de visste väl inet vad man skulle ha det till riktigt.

Millen verkade rätt sur, jag vet inte om de har nån specialstrypning på twinnar där?, men den gav lägre effekt än 750n och gick just inget bättre heller, snarare sämre, mer vrid förstås.

600an var bra men ingen ville ha den när de kört 750n.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Nå Felix! Har du snålat runt de 160 milen som krävs för att få rulla rullen snart? Vi vill ju ha en recension!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
OlleR6 skrev:
Nå Felix! Har du snålat runt de 160 milen som krävs för att få rulla rullen snart? Vi vill ju ha en recension!
Tja, vad vill "vi" veta? Efter ca 70 mil på min Virago GSX-R 750 har jag kunnat konstatera följande:
Den är otroligt lätt och smidig. Otroligt! Min förra 600 (01) är stor och klumpig vid jämförelse.
Den svänger äckligt lätt. Min förra 600 är trög vid jämförelse.
Motorn är som... Tja, som att surfa på en våg av grädde. Så mjukt och fint kommer kraften.
Den går fort!
Den accar "bra" :rolleyes:
Man sitter bättre än på förra generationens GSX-R (törs inte skriva gixxer för då hoppar McB på mig), det är lite åt R1-hållet men ändå rejsigare.
Chassiet inger förtroende.
Den är inget för nybörjare för den har inte R1:ans bottenvrid. Den drar bra från låga varv men för att passa en nybörjare bör den turbokonverteras.
Den rijerar!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...