Äntligen - nya försäkringsbrevet!

Robz

Guest
Så damp den nya försäkringen ned idag...

Det första jag i princip såg var texten:
"Premie för tung motorcykel måste höjas på grund av ökade skadekostnader för trafikförsäkringen"

Svettig letar jag efter premien (hade 9000:- hel/hel förra året).... de KAN ju inte dubblat den väl??
6583:- ....WTF??!! är detta halvår? - NOPE!!! Hel/Hel :yoparty

Jag är långt under 40år, kör alltid försiktigt och omdömmesfullt, har ingen licens - detta i kombination med den trötta gamla hojjen har väl äntligen gett utdelning :D

Folksam :yoparty

FreddieFreak

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
*Avställd*Suzuki GSX-R 1100W -98,a
Så damp den nya försäkringen ned idag...

Det första jag i princip såg var texten:
"Premie för tung motorcykel måste höjas på grund av ökade skadekostnader för trafikförsäkringen"

Svettig letar jag efter premien (hade 9000:- hel/hel förra året).... de KAN ju inte dubblat den väl??
6583:- ....WTF??!! är detta halvår? - NOPE!!! Hel/Hel :yoparty

Jag är långt under 40år, kör alltid försiktigt och omdömmesfullt, har ingen licens - detta i kombination med den trötta gamla hojjen har väl äntligen gett utdelning :D

Folksam :yoparty

Hmmm... låter ju som det går åt rätt håll för dig....
Undrar hur min kommer se ut:gnissla
Betalar 8079 för hel/hel som de e nu..!
Du har kanske gjort Kurv/broms kursen med SMC på Knutstorp eller?

FreddieFreak

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
*Avställd*Suzuki GSX-R 1100W -98,a
Jo, men den nyttjar jag inte för då sticker självrisken till 25% av total skada (har jag för mig och TROR det var :D )
Där kan man annars spara en hel del till....

JA jo... de e ju så... :näsblod
Såg ju nu att du ÄR instruktör förhelvete....
Klart som fan du skall ha låg premier annser jag..:) :tummenupp

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Fiii Satan vad de kommer ta extra för er under 30 :arsele

Förstår knappt hur dem kan höja mer än vad den är...ligger redan på 17800/året ju i halvförsäkring. Höjer dem nu när man precis tagit en så måste man få lov att säga upp väll? Om inte så lär d bli ett ägarbyte :tungan

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Förstår knappt hur dem kan höja mer än vad den är...ligger redan på 17800/året ju i halvförsäkring. Höjer dem nu när man precis tagit en så måste man få lov att säga upp väll? Om inte så lär d bli ett ägarbyte :tungan

Det brukar ju vara så att man inte får byta säga upp för än huvudförfalludatumet eller vad dom kallar det. Men precis som du säger, ett litet ägarbyte fixar den saken ganska lätt :)

Gjorde själv så när jag ville bli av med Trygg Hansa :)

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Det brukar ju vara så att man inte får byta säga upp för än huvudförfalludatumet eller vad dom kallar det. Men precis som du säger, ett litet ägarbyte fixar den saken ganska lätt :)

Gjorde själv så när jag ville bli av med Trygg Hansa :)

Nä d e sant,men därimot så bryter ju dem avtalet om dem skulle höja innan förfallodagen...o det är ju inte d vi kommut överrens om. Så då tycker jag att d skulle vara giltigt skäl för mig att bryta hela försäkringen...kan ju inte ändra priset mitt i avtalet. Eller? Men som sagt ja blir d ägarbyte annars

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Nä d e sant,men därimot så bryter ju dem avtalet om dem skulle höja innan förfallodagen...o det är ju inte d vi kommut överrens om. Så då tycker jag att d skulle vara giltigt skäl för mig att bryta hela försäkringen...kan ju inte ändra priset mitt i avtalet. Eller? Men som sagt ja blir d ägarbyte annars

Har du läst det finstilta :va

"Om planeten Jupiter exploderar och splittret träffar din hoj höjer vi premien med 900 % klausulen :huvet . "

Finns säkert nåt undantag som dom garderar sig mot som t ex höjningar p g a statlig påverkan av premien eller nåt typ :gnissla

Robz

Guest

Har du tagit helår, så kan DE inte ändra premien mitt under perioden. Gör DE det, så kan du anmäla DEM. :)tungan )
Har du rätt att ställa av, så kan de ändra när de vill...

Pissigt att vara ung i kortet och bo i Zon 1 - tvärtom är det vi lantisar som inte kan köra ordentligt och har hojjarna olåsta med nyckeln i, här finns ju inga tjuvar! (Dock ej jag som har den inlåst, 3 lås, 5 stora råttfällor runt och larm :fakta :D )

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Har du tagit helår, så kan DE inte ändra premien mitt under perioden. Gör DE det, så kan du anmäla DEM. :)tungan )
Har du rätt att ställa av, så kan de ändra när de vill...

men nu handlar det ju om en pålagd skatt så var inte så säker på det

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Jag, gammal o slö + hoj, gammal o slö = 5365kr hel/hel :D

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet