Äntligen så har man investerat en banhoj

gixxer64

Guest
Tjenare! Äntligen så har man varit iväg och investerat en ny banhoj. Men det är bara syn att hoj säsongen snart är slut.

Det blev en suzuki gsxr 1000 k5 med en störtskön motorkaraktär och växellåda tycker jag så är bara nöjd än så länge. Ja vad mer ska man säga låter bilderna tala för sig själva :tummenupp

Bifogat

• visabild (1).jpg
    visabild (1).jpg
    93.5 KB · Visningar: 385
  • visabild (2).jpg
    visabild (2).jpg
    78.5 KB · Visningar: 343
  • kmfs.jpg
    kmfs.jpg
    85.2 KB · Visningar: 407

Smagatusk

Guest
Cool! Men den hänger ju inte med 330´n i bakgrunden. :D

Kör du med SSEMSE?

mojja83

Guest
Grattis och fan vad roligt, Som sagt synd att säsongen är på väg att ta slut men än finns det några dagar att åka på :)
Fiver har körning på Anderstorp den 7 okt och smc har väl fortfarande någon knix dag att köra på:

Stort lycka till och dom däringa tyyyyyysen kubikarna kan skrämma slag på den lugnaste av dom alla :fakta

mojja83

Guest

Kör du med SSEMSE?

App app du får lära dig din bmw läxa Bmw E36 hade inte 330 motorn att tillgå om det inte är eftermeck men det tvivlar jag på,

Förhoppningsvis står där en 325/328 som blivit turbokonventerad :)

gixxer64

Guest

Kör du med SSEMSE?

tackar haha där ska bli turbo bygge på bmw så vi får se hur det går med den saken. Nä jag har aldrig kört med dom det är min första riktiga banhoj det är väll lite därför kanske men nu måste man ju bli medlem ut och bomba litta på banan:yoparty

Last edited:

gixxer64

Guest
Grattis och fan vad roligt, Som sagt synd att säsongen är på väg att ta slut men än finns det några dagar att åka på :)
Fiver har körning på Anderstorp den 7 okt och smc har väl fortfarande någon knix dag att köra på:

Stort lycka till och dom däringa tyyyyyysen kubikarna kan skrämma slag på den lugnaste av dom alla :fakta

ja det var nog mitt bästa beslut på länge:) jag va ut prova den igår en liten snabb runda på gatan den går som fan :tummenupp är det den licenskursen dom har då på anderstorp 7 okt?

gixxer64

Guest
Förhoppningsvis står där en 325/328 som blivit turbokonventerad :)[/QUOTE]

yes den gröne till höger är en 325 och den andra som motorn är urplockad på är en 328

mojja83

Guest
ja det var nog mitt bästa beslut på länge:) jag va ut prova den igår en liten snabb runda på gatan den går som fan :tummenupp är det den licenskursen dom har då på anderstorp 7 okt?

Det är kombinerat. Den 6 okt är det teori inför licens och 7 okt körning licens + gatgrupp så alla är välkomna :tummenupp

Men det ska ju helst vara snöfritt och torrt för att det ska vara roligt enligt mig:yoparty

mojja83

Guest
Förhoppningsvis står där en 325/328 som blivit turbokonventerad :)

yes den gröne till höger är en 325 och den andra som motorn är urplockad på är en 328[/QUOTE]

Ganska roligt maskiner att stoppa en turbo i sedan kan man köra på 5 med hjulspinn. Hysteriskt är minst sagt ett svagt ord att använda :crash

gixxer64

Guest
Det är kombinerat. Den 6 okt är det teori inför licens och 7 okt körning licens + gatgrupp så alla är välkomna :tummenupp

Men det ska ju helst vara snöfritt och torrt för att det ska vara roligt enligt mig:yoparty

okok jo det skulle ju inte förvåna mig om det är skit väder det regnar ju för fan varje dag nu:huvet
Men dår får man hoppas man belönas med lite sol så drar jag nog upp

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Det är ju min gamla hoj, sålde den förra hösten :)

Bifogat

• SANY0065.JPG
    SANY0065.JPG
    127 KB · Visningar: 221
Last edited:

gixxer64

Guest
yes den gröne till höger är en 325 och den andra som motorn är urplockad på är en 328

Ganska roligt maskiner att stoppa en turbo i sedan kan man köra på 5 med hjulspinn. Hysteriskt är minst sagt ett svagt ord att använda :crash[/QUOTE]

ja det ska också upplevas :)

gixxer64

Guest
Det är ju min gamla hoj, sålde den förra hösten:)

åfan roligt ju :yoparty

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Grattis till en grym hoj :yoparty:yoparty:yoparty

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
K5an är riktigt schysst hoj men hade jag varit dig så hade jag slagit till på denna istället

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=66359

Men gjort är gjort! Hoppas du är nöjd med hojen :) Vad jag har fattat så får man vara rätt så försiktigt på gasen i kurvorna tackvare klippet i motorn på k5an. Kör själv en k7a och den är rätt slö på låga varv så man vågar gasa i kurvorna :)

Last edited:

mojja83

Guest
K5an är riktigt schysst hoj men hade jag varit dig så hade jag slagit till på denna istället

Men gjort är gjort! Hoppas du är nöjd med hojen :) Vad jag har fattat så får man vara rätt så försiktigt på gasen i kurvorna tackvare klippet i motorn på k5an. Kör själv en k7a och den är rätt slö på låga varv så man vågar gasa i kurvorna :)

Läs denna tråd. Du är näst intill lika fanatisk. Visst för att R1 99-01 är en fin maskin men den är numera ganska passé och föråldrad.:krama

http://www.zatzy.com/allmaent/367551-hojar-tappar-allt-200km-h.html

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc

Jag har förstått att du har en viss förkärlek till gammelrettor, och det får ju var och en ha som man vill.

Men jag skulle nog påstå att nyare hojar är betydligt bättre på det mesta.

TS, alldeles utmärkt köp och kör så ögonen blöder till nästa år.

gixxer64

Guest
Jag har förstått att du har en viss förkärlek till gammelrettor, och det får ju var och en ha som man vill.

Men jag skulle nog påstå att nyare hojar är betydligt bättre på det mesta.

TS, alldeles utmärkt köp och kör så ögonen blöder till nästa år.

ja för satan det ska användas man kan ju knappt bärga sig tills nästa säsong :yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati