Äntligen så låter det som en riktig motard!

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
isse skrev:
2090804 Låter bra! :tummenupp Men din skylt lär inte bli kvar länge :hihi

/N

Haha, okejdå, jag erkänner att jag är stånka-noob ... skylten höll sig kvar i 8 kilometer bara :D :D :D :D

Tur att jag handlade två extraskyltar innan jag började åka, så nu sitter en fräsh skylt där, med lite bättre skruvar och låsmuttrar. :yoparty

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Marron skrev:
2092023 Är det ett problem att skylten ramlar av även med orginalutrustningen?

Nope, det skulle jag inte tro, bara jag som använder två små nitar för att fästa skylten mot min hemmabyggda hållare. Nu sitter det två stora M6 där med låsmuttrar.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
På min Duke så var det en plasthållare som man "trädde in" skylten i. Den var fäst på ett metallstag.

Plasthållaren skakade sönder så den fick man ta bort och sätta skylten direkt på metallstaget.

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Ingen som har problem med att skyltbelysningens glödlampa vibrerar sönder HELA tiden? Jag flyttade in skylten i hjulhuset, och den sitter som den ska, inga problem alls men glödlampan till belysningen går paj stup i kvarten... :mad:

Kimmen.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Mr_M5 skrev:
2092134 Ingen som har problem med att skyltbelysningens glödlampa vibrerar sönder HELA tiden? Jag flyttade in skylten i hjulhuset, och den sitter som den ska, inga problem alls men glödlampan till belysningen går paj stup i kvarten... :mad:

Kimmen.

Har oxå min i hjulhuset, men har inte det problemet... :va

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Marron skrev:
2092023 Är det ett problem att skylten ramlar av även med orginalutrustningen?
På 05´or, JA. Sempers ramla av efter några mil och min var på gång också. Den sitter i en liten platshållare som sitter med två skruvar...antingen vibrerar den ur hållaren eller så ger skruvarna upp. Jag fimpade hållaren och skurvade skylten med 4 skruvar stjärtfenan. Ska se om det går att städa upp lite, men orkar inte ha i hjulhuset då snuten är grinig.

/N

Skeebum

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha WRF250 -07
Mr_M5 skrev:
2092134 Ingen som har problem med att skyltbelysningens glödlampa vibrerar sönder HELA tiden? Jag flyttade in skylten i hjulhuset, och den sitter som den ska, inga problem alls men glödlampan till belysningen går paj stup i kvarten... :mad:

Kimmen.

Vet inte om det går, men på min enduro så har jag bytt baklampan mot rn diodlampa. Bara för att den inte ska skaka sönder hela tiden. Eventuellt så kanske du får byta hållare.

Mvh Ola

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...