Äntligen! TV-licens

Betalar du TV-licens?

• Antal röstningar
    0

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Han menar väl att genom att betala så stöttar man "diktläsare med haschpsykos som anser sig själva vara Sveriges kulturarv."

Vilket förvisso är alldelens för sant för att skämta om.

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
jag vägrar att betala tv-licensen,finns ingen räkning man kan bli så förbannad på som radiotjänst som dimper ner i brevlådan varje kvartal:gnissla
när jag gick i sär med kärringa så var det första jag gjorde att säga upp licensen.
jag sa som det var att jag har flyttat men lämnade kvar tv,n i huset,(vilket var en stor lögn)men ska höra av mig till er när jag skaffar tv,och det köpte dom.
jag kan gärna betala licensen om alla gör det,undrar hur många % av sveriges befolkning som betalar licensen.
undrar hur många i rosengård som betalar sin licens,men dit vågar väl inte sig pejlarna:mad:

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
jag vägrar att betala tv-licensen,finns ingen räkning man kan bli så förbannad på som radiotjänst som dimper ner i brevlådan varje kvartal:gnissla
när jag gick i sär med kärringa så var det första jag gjorde att säga upp licensen.
jag sa som det var att jag har flyttat men lämnade kvar tv,n i huset,(vilket var en stor lögn)men ska höra av mig till er när jag skaffar tv,och det köpte dom.
jag kan gärna betala licensen om alla gör det,undrar hur många % av sveriges befolkning som betalar licensen.
undrar hur många i rosengård som betalar sin licens,men dit vågar väl inte sig pejlarna:mad:

Det är ju majoriteten! Om man lever på soc så betalar de ju till alla nödvändigheter ikl TV avgift, så tack vare dem som SVT går runt! :yoparty

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
de värsta är väl att inför dom den obligatoriskt el som skatt blir de lika dyrt fast alla betalar :mad:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Det är den för tillfället sittande regeringen som har makten över SVT, dvs borgarna just nu, så ska du klaga så är det på dom.

Antingen för att dom är för sossiga, eller för att dom inte sköter sitt jobb och styr SVT

Nej, så är det inte, och det är anledningen att vi har TV-licens och inte TV-skatt. Skattemedels fördelning bestäms av regeringen, TV-licensen är helt frikopplad från skattesystemet.

Anledningen är just att SVT/SR ska vara opolitiskt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nej, så är det inte, och det är anledningen att vi har TV-licens och inte TV-skatt. Skattemedels fördelning bestäms av regeringen, TV-licensen är helt frikopplad från skattesystemet.

Men det sjuka är att kanalerna är ju så jävla kristna de kan bli, är det inte lite KD över dem då?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tittar en hel del, lyssnar massor. Kommer aldrig, och har aldrig, betala. Skulle dock kunna göra det om det var frivilligt.

En produkt som man måste tvinga folk att köpa med lagstiftning är per definition dålig, hur bra den än upplevs av användaren.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Fast varför byttes då SVT's högst ledning ut vid regimskiftet, till en bunt borgare som inte hade betalat sina licensavgifter, det tog ju ett tag och några personer innan dom hittade någon som inte hade fuskat på den punkten :D

Merovingian

Guest
Jag minns inte ens vad det kostar. Hur mycket ligger avgiften på?

Äger ingen TV och har ingen uppkoppling hemma(Ja, faktiskt).
Kommer aldrig betala så länge jag inte använder det.

Det är generalisering på hög nivå att tro att alla tittar på TV. När folk kommer hem till mig utan att finna vare sig TV eller internet brukar jag få konstiga blickar. TV'n slängde jag ut för mer än tre år sedan, och nätet gjorde jag mig av med relativt nyligen.
Sanningen är den att jag har tillgång till internet per automatik minst fem dagar i veckan då jag jobbar inom IT. Det räcker.
När jag är hemma vill jag stimulera hjärnan, inte döva den. Det gjordes en studie som visade att man använde mindre energi när man såg på TV än när man gjorde, håll i er nu, ingenting alls.
Sitter man och gör "ingenting" roar man i regel sig själv med att fippla med händerna, skaka på benen eller dylikt. Det gör man inte när man ser på TV.

Serier och filmer som visas på TV är en sak, medan TV som medium är ett annat. För mig är det ett komplett värdelöst medium, och min spontana reaktion till folk när de tittar på TV är att tycka synd om dem, vilket låter bittert. Det går dock inte helt obefogat. Förstå hur mycket tid man lagt på att titta på reklam, till exempel.

Det finns bättre värda saker att lägga livets korta tid på.
Saker som spelar roll och är värt något på slutet.

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har ingen antenn förutom woken,på den förra mottagaren kunde jag välja vilka kanaler jag ville lägga in men på min nya ligger skiten förproggat i kortet så nu finns dom i listan.

Förvisso missar man ju filmer som kan heta sådant som "2 om en traktor,ett bulgariskt äventyr i svartvitt" om man står över svt men jag tror faktiskt jag klarar mig ändå.

Har svårt att se att något av intresse skulle gå mig förbi med tanke på alla nischkanaler det finns så jag skulle inte sakna en nedläggning av svt om det skulle ske,dock blir väl en del svenska programmakare arbetslösa om någon kommersiell kanal skulle behöva köpa deras crap för deras fortsatta självförverkligande i tvvärlden.

Henrik

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Vilket pucko som skrivit den artikeln - OM nu inslaget "tack för att du betalat tv-licensen" vållade idiotförfattaren så mycket smärta så borde han väl bytt kanal istället!?
Uppenbarligen så tycker han att det är okej med reklam 4 gånger per timme med samma jävla pissdåliga reklamsnuttar om-och-om igen som de dessutom smart nog visar i alla reklamkanaler samtidigt - Ingen risk att vi kommer undan om vi byter till annan kanal (förutom svt förståss)

Det skit som reklamkanaler visar är av så låg kvalitét så man undrar om det är någon högre makt som utför experiment på tv-tittarna!?

Att moderata politiker inte betalar för sig betyder bara att det är okej för mej också att skita i det framöver.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...