Äntligen VÅR. Eller ?

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
aja skit samma. Jag kunde iaf ta MCn till jobbet idag utan att man behövde hålla igen något. Inte en hal fläck, inte en snökorn på vägarna

+7 ute när jag gick och la mig och +7 ute när jag vaknade.

Några grader till så slipper man ha det brevid vägarna oxå och sen är det bara att vänta på att grusbilen ska komma å hämta upp sitt skit oxå.

Nackdelen är ju att man ska till Svenska Rallyt på fredag och då vill jag ju ha snö.

Kluvet :(

/oXydex

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Obotlig optimist.

Varje år är det samma visa. :fakta Jag tror att våren kommer tidigare i år än någonsinn. Så fort det blir en plusgrad så inbillar jag mig att våren är på gång. :D Tyvärr blir jag lika besviken varje år eftersom det alltid kommer minst en köldknäpp till i februari och mars. :tummenner Dessutom så verkar det som att snön måste falla en gång extra när våren verkligen har kommit. :6surkart
MEN i år är det annorlunda!
Våren kommer att komma tidigare än någonsinn! :) :tummenupp :tungan
Eller är jag en obotlig optimist... :confused:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
våren lär inte komma förrän maj

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Ducatiracer skrev:
Eller är jag en obotlig optimist...

Nejdå. Våren kommer tidigare i år... jorå ...... så är det..... Hallååååå våååååååren....komsi komsi........

Jag tyckte förresten att idén att alla skulle dra sitt strå till stacken genom att gå ut och smälta en snödriva med hårtork inte var så dum.

gladh

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Våren kommer varje år den 17 mars enligt ett gammalt ex till mig. Det var hennes födelsedag, och då var det tamigfan vår. Jag har levt efter det och i samband eller runtikring den 17:e plockat ut hojen.

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + V-Max 1700
Freppa skrev:
Våren kommer varje år den 17 mars enligt ett gammalt ex till mig. Det var hennes födelsedag, och då var det tamigfan vår. Jag har levt efter det och i samband eller runtikring den 17:e plockat ut hojen.

19:e mars enl min 'statistik' :fakta

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
Jorå...det blir nog samma visa i år igen.

Folk som börjar plocka ut hojen i februari, när en liten värmefront visar sig för första gången, blir OOOTROLIGT överaskade när fronten är över och vädret går tillbaka till minusgrader igen = en riktig knäck för humöret...

Sådär brukar det hålla på ända in i april då det välkända aprilbakslaget kommer, (i.a.f. från typ svealand och uppåt), återigen blir folk OOOTROLIGT överaskade och djupt deprimerade (för typ 10:e gången)och börjar genast felcitera texten till "Ja se det snöar" :)

Så är det för oss stackars hojåkare.

MVH Mr. pessimist

Last edited:

hompa

Hompa
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 570 RR
Vissa ser ju iaf börja på våren...här i Luleå så fick vi cirka 15 cm nysnö i natt :huvet

GiXxaH

The Flying Finn
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Gsxr 1000 koppar
Freppa skrev:

Stämmer mycket bra, för jag fyller år den dan åsså. Och det har nog sällan slagit fel.. Jag längtar till 17 mars inte för att man fyller år utan får förhoppningsvis köra en repa me hojen. :hihi

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
baronen skrev:
Hade vi bara fått bort de där ozonskiktet så hade de blivit varmare

Ozonskiktet är ok om det är kvar. Det är bättre att vräka ut koldioxid, varmt och gott med växthuseffekt.

gladh

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Regnat utav bara helvete här (Vasa) inatt å ida... knappt nån snö kvar... :banana

Glad att jag sålde skotern förra året, hade fan inte haft nån meningsfull användning av den hittils denna vinter iaf... :yoparty

SOMMARN E PÅ VÄG...

P.S. Får annars min andra uppsättning av miniblinkers bak till hojen i helgen, så då ska det monteras... :tummenupp Bra som fan att hålla sig sysselsatt med sånt nu i dessa dystra tider... :tungan

Miasen

Skrapar nu båda knäna!! =)
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Ingen just nu tyvärr...
trodde det va vår idag!?! +10 grader ju... ??? :va
Jag ska iaf ut en sväng!! :banana

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
I den tidszon som jag bor i är det fortfarande bara början på Februari vilket brukar betyda att den är massor av vinter kvar.
Som ett bevis på detta så vill jag påpeka att denna lilla gubben finns kvar :tomten , hade det varit vår så skulle han inte ha varit kvar här.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
13e mars kom våren ifjol :fakta
Då hämtade jag knarren :kär

Fan man sitter ju med myspinne nu när det fanimej är 8 grader ute! :hihi

Therudeboy

Guest
Vår är det när det kommer tjejer i korta kjolar även kallade "vårtecken"

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!