Äpplet faller inte så långt från trädet

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Få både hoj och körkort när man fyller 16. Ja jeklarns. Vissa har det väldigt bra med rika föräldrar minsann.
Fick kämpa hårt för båda delarna.

Cinderella- Hitta en billig 125.a som hon kan börja övningsköra på. Hon får säkert köra på Rörken i den blåa gruppen. Där kör jag :)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Jösses... FICK både kortet å hojen.. Vilken lyx.
Jag fick slita som ett djur för den efterlängtade moppen och sedan visa vad man kunde i skolan, för att mamman å pappan skulle skjuta till en liten slant.
125:an stod ju redan där, fullt klar att låna. Men som sagt. Den försvann ju mitt framför nosen på en så det vart aldrig av sen...

125:eek:r går ju att strypa. Men hon kommer vilja ha ur strypningen, mest hela tiden. Tro mig :rolleyes: :D

Cinderella

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
2010 Ducati 796 ABS
Tinatjejen skrev:
Jösses... FICK både kortet å hojen.. Vilken lyx.
Jag fick slita som ett djur för den efterlängtade moppen och sedan visa vad man kunde i skolan, för att mamman å pappan skulle skjuta till en liten slant.
125:an stod ju redan där, fullt klar att låna. Men som sagt. Den försvann ju mitt framför nosen på en så det vart aldrig av sen...

125:eek:r går ju att strypa. Men hon kommer vilja ha ur strypningen, mest hela tiden. Tro mig :rolleyes: :D

Dottern läser alla inlägg och är heltänd på det här, ska vänta med bilkörningen tillochmed och bara satsa på hojkort 2004 det låter väl smart :tummenupp
Det gäller att ta en sak i taget tror jag om det ska bli nåt hojkort. :hej :hej

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Cinderella skrev:
Dottern läser alla inlägg och är heltänd på det här, ska vänta med bilkörningen tillochmed och bara satsa på hojkort 2004 det låter väl smart :tummenupp
Det gäller att ta en sak i taget tror jag om det ska bli nåt hojkort. :hej :hej

Det var bra:)
Det vart jävligt bökigt att försöka lära sig köra två grejor samtidigt. Satsa på en i taget.
I och med att hon kan få hojkortet tidigare än hon kan få bilkortet så, instämmer jag, satsa på det först. Blir nog lättare att köra bil åxå om man redan känner till väldigt mkt om trafiken :tummenupp
Köp en hoj hon når ner på. Balansen är inte den bästa i början, ska gudarna veta.
Jag köpte en 1 år gammal hoj som gått 28 mil, därför var jag VÄLDIGT rädd om den. Tror de e bättre att man köper en "halvgammal" som det inte gör nått om den drar i backen ett par ggr :D
Lycka till! :hej

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Cinderella skrev:
Det är ju helt rätt prioriterat :tummenupp

Nu vet du ju var hon ska öva för att lära sig snabbare :rock

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Skulle vilja gå mot strömmen!
Är det inte smartare att köra båda samtidigt?
Då har man juh teorin på ett bräde och alla körregler också?

Blir också billigare i längden, men förståts dyrare vid detta tillfälle!
Men den som sattsar ordentligt från börjar brukar ha minst problem i slutändan!
Lycka till som fan btw!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...