Är bara glad för mitt klipp (hoppas jag) på hoj!! Gixxer 89 för 23000:-

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Jag lägger upp några bilder på bågen!... jag var lite besviken på skicket i början.. men nu känns det riktigt bra!!! 23000:- för en 1100 89´a är ju inte så dumt trots att det är några fel på den... el-fel, kassa blinkersar, måste byta ljuddämpare, ställa in förgasarna och lacka om den.. pga att den är lackad mattsvart med sprejburk...... :va

bi01.jpg

bi02.jpg

bi03.jpg

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Varför måste du byta ljuddämpare? Den där R1-burken gör det väl tyst och skönt?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Du har inte funderat på att göra något åt backspeglarna också? :D

Ser jävligt fin ut annars, verkar som om du gjort dig ett bra deal :tummenupp

Hoss

Nu tämjs asfalten med T-ACE
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
T-ACE
Jag tycker den var lite rå!! Jag skulle lätt ha haft den så.. Men vad säger barbie om hon inte får tebax sina backspeglar? :tungan

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag måste säga att jag tycker den är brutalsnygg som mattsvart :yoparty

edit: bra pris föresten.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
andersbrink skrev:
Vafandå, klart en gammal luft/olje ska vara mattsvart! Hädare där! :D

Jag trodde det var självklart att den var oljeindränkt, därigenom blankt svart. Hade jag fel alltså? Åh fan...... .;)

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
andersbrink skrev:
Vafandå, klart en gammal luft/olje ska vara mattsvart! Hädare där! :D
Jo mattsvart är rått!! men inte när det är lackat med SPRAYBURK!! va faan!! Tror den ska bli blanksvart, eller blanksvart metallic, eller titangrå metallic... finns mycket att välja på.. (har kompis som är duktig lackerare :tummenupp )

Hehe!!! javisst ser det förjävligt ut med de där röda backspeglarna!! :tomten hehe!! Förra ägaren hade inte backspeglarna på hojen... så då sprayade han inte på någon färg på dem heller!!.. men det får nog jag göra... snabbt!! innan jag blir utskrattad!! :rofl

Och ljuddämparen... jo .. det känns som att den stryper ner hojen... och anledningen till att jag tror det.. .är att hojen inte "känns" så där mycket starkare än min gamla gixxer750 85´a.... ingen stor skillnad som jag trodde att det skulle vara!!??
Sen vill man ju att det ska låta lite häfftigt med!!!!!!!! 105db är lagom!!! :yoparty hehe bara den går igenom besiktningen!! :gnissla

Ingen som har ett kolfiber slipon liggandes som jag kan trycka på denna hojen!??? Det gör inget om det inte är gjort för just denna hojen!! Vi har en bra TIG svets på jobbet som jag gillar att leka med!! haha! :cool:

Last edited:

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Dez skrev:
Jag har (kanske) ett!

http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=6822

Ligger hemma hos mej i GBG, hör av dej om du är intresserad!

Självklart är jag (kanske) intresserad!! om inte priset är för högt såklart!! :) Vilken båge har det suttit på innan?

Vad är det för dimensioner på dämparen? längd bredd (& höjd eftersom den är oval). Diameter på avgasröret, utblåsrör.!? :tummenupp

Last edited:

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Nisse977 skrev:
Självklart är jag (kanske) intresserad!! om inte priset är för högt såklart!! :) Vilken båge har det suttit på innan?

Vad är det för dimensioner på dämparen? längd bredd (& höjd eftersom den är oval). Diameter på avgasröret, utblåsrör.!? :tummenupp

Du har PM (snart iaf :tungan )

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
fan 23000 kr, det är väl mer än OK. Ligger inte en Sukka GSX750EF -84 på samma prisbild ungefär. Köpte en sån som första hoj i början av 90 talet nångång för 24000, sålde den för samma pris nått år efter, och jag tror fan det priset står än eller.........

Last edited:

P-E

Guest
Vem har sagt att sporthoj ska vara dyrt? Vad får du ge i försäkring? :)

Grattis föresten!

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Dez skrev:
Hoppas du blir nöjd med sliponet :yoparty

Vill gärna se en bild när det väl sitter på!
Ja tack ska du ha!! det blir säkert bra!!! :yoparty Ska bara fixa ett passande avgasrör å lite sånt... sen så!

P-E skrev:
Vem har sagt att sporthoj ska vara dyrt? Vad får du ge i försäkring? :)

Grattis föresten!
Jo tackar!! får ge 4900:- spänn om året i halvförsäkring på TH... Helt ok men tanke på att jag bara har haft kort i 2 år och bor i dyraste försäkringszonen!!!

R1 Uffe skrev:
fan 23000 kr, det är väl mer än OK. Ligger inte en Sukka GSX750EF på samma prisbild ungefär. Köpte en sån som första hoj i början av 90 talet nångång för 24000, sålde den för samma pris nått år efter, och jag tror fan det priset står än eller.........
Jo det känns som att om man köper en hoj för runt 20000:- så kommer den inte dala så mycket... särskilt inte om man renoverar upp den lite! :D

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...