Är Bayliss störst?

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Är Bayliss världens bästa roadracingförare genom tiderna?
Rossi säger dom flesta! Pga alla titlar!

Men när Bayliss gästspelade på Rossis hemmaplan utklassade han ju hela gänget:yoparty

Alltså jag finner inte min idol i honom, det är den lille japanen!
Nu skulle jag gärna ha sett honom på Japanskt märke, och se om han hade presterat lika bra där!
Men som alla vet slutar han nu, surt som faen :)

Last edited:

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Njaa, han körde ju mot Rossi&Co en hel säsong utan att prestera så värst bra, sen kan man ju alltid diskutera materialet förstås. Sa han inte själv att han gick tillbaka till SBK för att det var roligare att vara i toppen i en "lägre serie" än mitt i fältet i toppserien?

EDIT:
Men visst faen är han grym!

Last edited:

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Han är stor men inte störst, det är Vale!

Men det var riktigt kul att se när han gästspelade i säsongsfinalen MotoGP Valencia 2006 när han piskade skiten ur alla andra.......(kommer direkt från en säsong i WSBK och hoppar tillbaka på Duccen han körde 2005 och körde ifrån alla med hästlängder)

Till inlägget ovan.....han körde Honda RC211V 03+04 och Ducati 2005 alltså 3 säsonger och var på pallen någon eller några gånger. (kan ha varit Honda 03 och Ducce 04+05 minns inte riktigt)

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det är väl bara kolla Rossi's CV för att inse att han är störst utan tvekan. Han är ju så fantastiskt överlägsen att han är i nivå (minst sagt) med Woods, Schumacher, Jordan, Maradona, Ali, Lewis, Gretzky, Armstrong m.fl. Rossi ÄR kung :mattias

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Det är väl bara kolla Rossi's CV för att inse att han är störst utan tvekan. Han är ju så fantastiskt överlägsen att han är i nivå (minst sagt) med Woods, Schumacher, Jordan, Maradona, Ali, Lewis, Gretzky, Armstrong m.fl. Rossi ÄR kung :mattias

Ja jag håller med, men Bayliss har varit fruktansvärt vass dom här 2 säsongerna!

Jag vet att det är omöjligt men jag skulle gärna ha sett vad han hade presterat nu en säsong i GP! På Ducati!
Förövrigt kommer jag inte titta på GP pga byte av kanal :huvet
Men jag håller ju ändå Superbike högre så det får väl kvitta!

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Bayliss är stor, och har ett otroligt CV han också. Men jag tycker ändå Rossi är den största! Både på och utanför banan! :) En riktigt entertainer och en RR-förare utan dess like! han har ju regerat alla klasser från 125cc-500/MotoGp! :tummenupp

Men tvivlar på att han (om han någonsin börjar köra i WSBK) kommer kunna prestera som Bayliss gjort. :yoparty

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Bayliss var/är bra men att jämföra han med rossi??? Själv är jag mer nyfiken på vad Kato kunde utfört om inte olyckan på suzuka hade inträffat.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bayliss impar en del med tanke på att han började med RR när han var 23 år. Körde lite cross innan mellan han var 9-14 år, tror jag det var. Hade nån idag startat köra RR som 23-åring hade man inte trott det skulle vara möjligt att bli 3-faldig Världsmästare..

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Hur gammal är Bayliss drar väl sig mot 40 bast eller?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Bayliss impar en del med tanke på att han började med RR när han var 23 år. Körde lite cross innan mellan han var 9-14 år, tror jag det var. Hade nån idag startat köra RR som 23-åring hade man inte trott det skulle vara möjligt att bli 3-faldig Världsmästare..

Biaggi började väl också köra ganska sent, typ som 17-åring eller så?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Inte helt lätt detta, men jag har stor respekt för T. Corser som 1996 vann vm och kom tbx 2005 och vann vm igen efter nästan 10år. BMW/Corser 2009!!??

Foggy med sina sbk titlar och underhållande körning gav många supportrar under -90 talet.

Men visst är Bayliss en av dom största men "världens bästa roadracingförare genom tiderna?" nej, dom bästa finns itoppskicket hos MGP och dom presterar stadigt topp 5 placeringar race efter race dom e bäst.

Så Historiskt och Nu så kvalar Bayliss iallafall inte in bland mina topp 5 förare.

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
30 mars 1969 stod det på hans hemsida att han föddes. Så 40 om drygt 4 månader. :)
www.troybayliss.com
En otroligt bra årgång -69 (tänk om man inte bara hade födelseåret gemensamt) och jag beundrar Bayliss något enormt, men störst, nej.
Rossi är helt outstanding, han är tidernas vassaste RR förare.

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Tjena !

Rossi, Foggy, Bayliss, Dunlop Osv är ju prinsar allihopa och Rossi Utan tvekan kronprinsen.

Kungen heter Giacomo Agostini. Fortfarande Kung i statistiken men en sak kommer rossi aldrig att upprepa och det är Ago`s Isle of man historia.

En riktig kung i mina ögon ska åtminstone köra Isle of man för seger några ggr.
Tex foggy gjorde detta.

Om rossi tar pall lr vinst i TT:t, ja då är han min kung, lätt och ledigt.
Men tror aldrig det kommer hända. Dagens GP stjärnor är lite för bekväma
och försiktiga för det. Några undantag finns väl tex i BSB men inte på topp
nivå i WSBK lr MOTOGP vad jag vet iaf.

MVH

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
Störst genom tiderna är enligt min mening Mick Doohan!!! Att ta sig tillbaka efter kraschen han gjorde på Assen är stort! Hans höger ben var så illa åtgånget att det, för att undvika amputation, fick syresättas av blodet från hans vänstra ben.

Några säsonger senare kunde Doohan säga att han missat 75 poäng när han inte tog sig i mål på tre tävlingar och alla visste att det var sant!

Idag är det väl Rossi som är kronprinsen eller kanske kungen för många! Han tog ju över tronen och är värd stor respekt!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nej inte ens nära.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Ago, Doohan och Rossi är kungar, var och en i sin tid.

Utklassningen i Valencia var inte så upphetsande,
Duccarna kom iväg bra och tar täten,
Rossi vurpar och sen är racet slut.
Capirossi tycker det är kul att Bayliss får vinna och attackerar aldrig för försteplatsen. Hayden släpps upp till 3:e och har ett tåg Hondor bakom sig som inte får köra om.
De katalanska smatterbanden efter målgång var det mest upphetsande med det loppet.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping