Är däcket rätt monterat...?

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Hoj
BMW
Är det framdäcket på en Café räcer?
Nej, det är faktiskt bakdäcket på en Honda 50-kubiksskoter. Därför svårare att avgöra rätt från fel jämfört med större motorcyklar, vars bak- och framdäck har tydligare skillnader. Just det här däcket går alltså att montera både bak och fram, enligt tillverkaren, men ska då snurra åt olika håll.GetImage.ashx.jpeg

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Fan, jag trodde JAG var gammal och mossig.
OK, jag glömmer gärna alla gamla tankar om vad som definierar en caféracer.
Men det har inget att göra med att hojar som av okunnighet eller med berått mod modifierats så de funkar sämre än i standardutförande inte på något sätt är kvalificerade att kallas racers.

Visst, en riktig skitsak och kanske inte mycket att tjafsa om. Men någon jävla ordning ska det vara, åtminstone i mc-världen och det kommer jag tycka tills jag tuppar av.

/Riktigt gammal gubbstrutt

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Mer info behövs inte för att besvara frågan, om man har relevant kunskap för att vara till hjälp. Gissar man eller inte vet, tycker jag att man ska avstå från att ”hjälpa”.

Jag har inte mycket tålamod med grötmyndighet, speciellt inte när motsatsen är tillgänglig. Lade du märke till att jag tackade för generösa och hjälpsamma svar?

Alltså, jag vet inte om jag håller med här. Det var visst relevant om det var ett bak- eller framhjul. Dessutom så idiotförklarar du någon som ställer en följdfråga som visar sig vara väldigt relevant.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Tja, tråden har ju redan ballat ur, ämnet är genomtröskat och hotade till och med att härskna lite.

Lika bra att späda ut den med ot!

Det här, mina vänner är en caféracer!

Den är engelsk, i England, den är vass satan och den är minimalistiskt snygg.
Notera gärna framskärmen - som är så snug att man får titta twice, och kolla vad linjeringen av stötdämparvinkeln med det främre ramröret gör med hojens stance.

Jag gillar hojar som når 100 mph redan på stödet.

Filmklippet är fö ett cineastiskt mästerverk över sina få sekunder:

Här finns upptakt, barn som bidrar med goda råd, akrobatiskt beteende, viss risk involverad, upplösning med lyckligt slut och ett härligt soundtrack. Den maskinen är vass!
...och högkompad.
Wow vilken härlig sång i den maskinen! Jag fick lite tårar i ögonen när den hoppade igång :).

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Wow vilken härlig sång i den maskinen! Jag fick lite tårar i ögonen när den hoppade igång :).
Startproceduren påminner om hur man får liv i en Honda XR med 628 HRC-kit. Gör man inte exakt rätt kan man kicka sig blå i trynet utan ens en nysning från motorn. Eller bryta benet om den skulle få för sig att baktända.
Gör man rätt startar den snällt senast på andra kicken.

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Villen fråga var väldigt relevant, menar du?
Om man skall kunna svara ja eller nej på din fråga om däcket är rätt monterat måste du berätta om däcket sitter fram eller bak på din mc. Läs inlägg #1 igen och fundera på hur vi övriga skall kunna förstå om däcket sitter fram eller bak.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin