Är den här bromsskivan bra eller anus?

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
En riktigt billig skiva 320mm icke flytande och säkert ganska sunkig men är den riktigt dålig eller är den värd 55€ ny?

SM%201.JPG

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen som vet något om liknande skivor?
Har för mig att det sitter liknande orginal på en del KTM? eller är jag fel ute..

Givetvis så förstår jag att den inte kan jämföras med en riktig flytande eller semiflytande skiva men den här i kombination med ett Brembo fykolvs ok skulle det kunna gå?

Ska sitta på min Husqvarna TC 610 supermotard (17 tums fälgar med orginal nav alltså 6 håls skiva.)

MotardFighter

Speed don't kill it's the fart...
Gick med
5 May 2005
Hoj
Inte så många längre...
Har inte provat men jag måste nog säga att den "ser" anus ut.... men men som sagt jag har inte provat..

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Kurben skrev:
Ingen som vet något om liknande skivor?
Har för mig att det sitter liknande orginal på en del KTM? eller är jag fel ute..

Givetvis så förstår jag att den inte kan jämföras med en riktig flytande eller semiflytande skiva men den här i kombination med ett Brembo fykolvs ok skulle det kunna gå?

Ska sitta på min Husqvarna TC 610 supermotard (17 tums fälgar med orginal nav alltså 6 håls skiva.)

Den ser väl inte så dum ut? Om den bara är av järn ska den väl funka bra.
Du ska väl ändå inte åka VM med den. Priset var ju hyfsat dessutom.

/Dave

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
David P. skrev:
Den ser väl inte så dum ut? Om den bara är av järn ska den väl funka bra.
Du ska väl ändå inte åka VM med den. Priset var ju hyfsat dessutom.

/Dave

Håller helt med föregående talan. Beror ju på vad manska göra med den. Den duger nog inte att tävla med, har inte sett den på någon av hojarna.

Men borde defenitivt duga till att göra stoppisar och vanliga inbromsningar. Hyfsat pris var det ju iaf.

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Slängde iväg ett mail till NTS. Som sagt så fanns varken Husqvarna eller supermotard skivor på hemsidan men det kanske inte är upplagt ännu..

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
philsson skrev:
bra priser :tummenupp men exempelvis KTM/husaberg skivan. Det står inte dimension. Vet inte om det är till enduforäljar eller om det är en 320mm skiva till motardfäljar om man så säger.

Husaberg har 310mm.

//@

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
philsson skrev:
bra priser :tummenupp men exempelvis KTM/husaberg skivan. Det står inte dimension. Vet inte om det är till enduforäljar eller om det är en 320mm skiva till motardfäljar om man så säger.
Står det inget så är det med största sannolikhet en liten skiva till crosshjul.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
d1ce skrev:
Det är inte så bra alla gånger, någon gång chansar du om fel sak.

//@
Mycket sant.
tanken var att det skulle framgå i mitt inlägg att jag drog ett cirkus men det var inte så värst tydligt :rodnar

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Kurben skrev:
En riktigt billig skiva 320mm icke flytande och säkert ganska sunkig men är den riktigt dålig eller är den värd 55€ ny?

SM%201.JPG
Är du ute efter en motardskiva kan du få köpa min original husaberg FS650-05 skiva. Wave skivan för 1400kr.
Ring mig i så fall på 070-6181459

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Stoffy skrev:
Är du ute efter en motardskiva kan du få köpa min original husaberg FS650-05 skiva. Wave skivan för 1400kr.
Ring mig i så fall på 070-6181459

Jag tror inte den skivan passar på mitt nav. Husaberg och husqvarna skivorna är endast kompatibla mellan årsmodellerna 90-99 så din skiva från en 05 passar endast Husaberg och KTM skulle jag tro.

Men om skivan har 120 mm centrumhål så skulle man kanske kunna borra nya hål som passar för skruvarna...
Vad är det för centrumhål på skivan?

Jag skickade även iväg ett mail till Njurunda teknik service men dom svarade aldrig.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
philsson skrev:

jag köpte en av han men har tyvärr inte kunnat testa..tro mitt nav e lite skevt så de slår lite så jag behöver flyttande..
jag betala 600 spänn för en skiva av han..
han gör på beställn men de kan ta tid om du har otur.
de e bara o skriva att du vill ha en 320 skiva o vilka mått du har på navet för "infästn" av skivan.
han tog i princip min orginalskiva o förstora den i programet men samma infästn o jag tro dom hålen som var i bromsbanan på skivan vart lite stor..men som sagt, har ej kunnat testa...

nån som vill haen billig motardskiva till en xr600? :D
4 hål o 120mm kan man borra om min om man vill ,,tro jag.. :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM