Är denna annons bluff och båg måntro?

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Ja, och alla säljs av tjejer. Eftersom de är överpriser då så klart.

Hopplöst överprisade sa jag...
Ni (brewdar/cheyer) är bara hopplösa i största allmänhet.:glömdet

edit; och ja - på att sätta priser på hojar i synnerhet.:hej

Last edited:

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag håller med om att det är konstigt att hojen annonseras på sidor i utlandet. Men vad består bluffen i och hur skulle den gå till?
Att sätta in en annons och sen inte svara på svar på annonsen är ju knappast bluff, bara urbota dumt.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
hmm, ser ut till att vara som klippt och skuren för mojja, endast 30% handpenning och hojen är reserverat :D
(jaja, slag under bältet ;) )

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
HAHA detta är så mycket bluff så det inte finns... - Hojen verkar ju säljas i flera andra länder också...

http://www.moto-gratuite.com/annonce-occasion-38414-yamaha-yzf-r6.html

Alla dessa annonser och sidor hade identiskt matchande bilder med den andra bilden på sporthoj.com den vid garaget. :fyllisar

NU så kan jag inte franska men IPnr finns i FR :rolleyes: tror jag :rofl ^^

Les annonces diffusées sur notre site internet sont éditées et mises en ligne sous la seule responsabilité de leur auteur respectif. Moto-gratuite.com ne se porte en aucune façon garant de l'exactitude des informations données ci-dessus. Vous comprenez que vous traitez ici directement avec l'annonceur (94.125.162.113 le 31.05.2010 à 17:07

http://www.projecthoneypot.org/ip_94.125.162.113

PS det är bara torsdag i dag :D

//Robin

Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Men herregud hur svårt ska det va... När nån stackare väl får tag i säljaren kommer han att be om handpenning mot ett bindande kontrakt och BLA BLA BLA o sen ser stackars idioten som lämnat handpenningen aldrig vare sig hoj eller säljare den är bluffen har ju funnits i 10år snart.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
NU så kan jag inte franska men IPnr finns i FR :rolleyes: tror jag :rofl ^^

Les annonces diffusées sur notre site internet sont éditées et mises en ligne sous la seule responsabilité de leur auteur respectif. Moto-gratuite.com ne se porte en aucune façon garant de l'exactitude des informations données ci-dessus. Vous comprenez que vous traitez ici directement avec l'annonceur (94.125.162.113 le 31.05.2010 à 17:07

http://www.projecthoneypot.org/ip_94.125.162.113

PS det är bara torsdag i dag :D

//Robin

Nu vet vi var han bor också :)
http://whatismyipaddress.com/ip/94.125.162.113

ISP: Ikoula Net SAS

Ska vi ringa hans ISP och berätta att han håller på med bedrägeri?
De borde väl polisanmäla honom då.

Notera att hans IP är blacklistad på vissa mailservrar :p

Hehe

//Thomas :)

Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
hmm, ser ut till att vara som klippt och skuren för mojja, endast 30% handpenning och hojen är reserverat :D
(jaja, slag under bältet ;) )

vem fan lägger handpenning för att nån ska "hålla" en vara åt en ??!! trodde inte ens det existerade ... fan antingen köper man skiten och betalar 100% och tar med sig skiten eller så struntar man i dealen.

enda gången jag som säljare accepterat handpenning (då 50%,mest bara för jag behöde cashen) var vid vapenaffärer då handläggning av licens kan dra på tiden utavhelvete , och som köpare i dylika affärer så har jag sett till att ha en öppen licens "klar" på vapentypen ifråga ... iofs så är beg handel mellan privatpersoner i den sfären väldigt öppen och ärlig , så ingen egentlig risk att bli "scammad"

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
så dessa lurendrejeriförsök går ut på att nån blir så till sig i trasorna att nån lättlurad stackare går på "men jag har många andra intresserade,men om du sätter in 10 lax på konto XXXX XX X så håller jag den till dig tills du kan komma och provköra" :va :confused:

finns uppenbaligen sånna...anars hadde dom inte hållt på

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Ok, jag får väl be om ursäkt för att jag inte fattade, men ärligt talat trodde jag inte att folk var så urbota dumma.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln