Hazel skrev:
Är det lättare att stå upp kanske? Har hört en del som står och t ex har vänster fot på passagerarpinnen...
Jag skulle nog försöka få ordning på hjulandet sittande först.
Är säkert lättare att få upp hojen ståendes, men min uppfattning är att man har fel teknik om man inte får upp den sittandes.
Jag lovar NÄSTAN alla hojar går att wheela med, tekniken är det som brister om man inte får upp hojen.
Som sagt kunde jag få min trötta 400F att gå en bra bit på bakan så....
Silwer: du hade inte 400 E då?
Den var ju tvåcylindrig och betydligt tröttare, om ngt nu kan vara tröttare
Stackars min 400 den fick slita den, levde på den tiden efter devisen "varvar det inte rött är motorn avslagen eller trasig".
Man fick sitta halvvägs ut på ankröven för att den skulle lyfta och som sagt riktigt elak fick man vara med den med.
Min toppade som bäst med nysynkade förgasare hemlängtan, en halvmil nedförslut och solen i ryggen 185 på mätaren, men det gjorde den bara den gången med. Slät väg gjorde den 170 på mätaren om man pinande den ordentligt
Edit: Hur vore det om man läste hela meningar när man läser inlägg, såg nu att du kört en GSX och ägt en LIKNANDE....silly me
//Tobbe