Är det fler än jag som inte hittat ”rätt” hoj?

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM 990 smt 2011
Efter tio år på hoj med erfarenheter av lite gott och blandat från min veteran på 74cc upp till en GSX1400 så har jag ännu inte hittat någon hoj som jag trivts med mer än en säsong max. Det enda som jag hittills kommit fram till är att nästa hoj nog blir nästan vad som helst utom stånka eller radfyra. :va

Så jag har kommit fram till: Man hittar aldrig den perfekta hojen. Till skillnad mot för en bil som man kan vara nöjd med så länge som den fungerar och man hålls varm och torr så vill man ha ut lite mera känslor än så av en hoj. Och att hitta det perfekta paketet av känslor är omöjligt. Särskilt om man dessutom samtidigt ska väva in såna delar som komfort, tillförlitlighet och så vidare. Då kan man lika gärna försöka ha ägt så många olika hojar som möjligt innan man kastar in handduken.

Visst kan man få en uppfattning om hur en mc är utav en provkörning. Men det är först när man har ägt den ett tag som man lär sig hata den.

Håller helt och hållet med dig.:tummenupp

Perarne

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2009
Hoj
Honda cb 400
Bäst vore om man kunde ha tre hojar, då kunde man täcka upp allt. En vass radfyra (cbr600) när man vill rejsa, en offroad (XT660) och en v-twin glidarhoj (vs1400). Lite dyrt bara, och inte har man plats heller...

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Bäst vore om man kunde ha tre hojar, då kunde man täcka upp allt. En vass radfyra (cbr600) när man vill rejsa, en offroad (XT660) och en v-twin glidarhoj (vs1400). Lite dyrt bara, och inte har man plats heller...

Tyvärr räcker inte det. 10 hojar är det optimala, har jag kommit fram till. :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Bäst vore om man kunde ha tre hojar...
Klart man kan ha tre hojar :tungan Men det blir trångt i garaget :D 750'n kunde gärna ha varit en Haybusa för långkörningarna istället för att ha två R-hojar men det blev inte så.

Min röst går till TDM850 för din del

Bifogat

• Tight-fit-ss.JPG
    Tight-fit-ss.JPG
    82.7 KB · Visningar: 45
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...