Är det någon som känner igen sig?

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Mr K skrev:
fick svar på mailet ......

"Hej,

Kan du inte ringa så får vi prata om saken. Du når mig säkrast på mobilen.

070-000 00 00.

Oskar"

Jag ringde, kom till mobilsvar och bad han ringa tillbaka.

Haha han skulle bara veta att det sitter ett gäng hojkåta snubbar och följer utvecklingen i detta ärende.

Jag vill veta mer nu! posta ett nytt meddelande när han hör av sig will ya!!

JB

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur gick det när dustin snodde bild från hemmabiobutiken då?
Jag hittar inte den tråden, det var ju i mina ögon ett betydligt värre övertramp.

Jag hade en bild på min gamla hemsida som en kompis som är fotograf tog på mig och min bil (Land Rover) när vi vadade genom en vattensamling med vatten över huven.
Eftersom han är Landrover entusiast så snubblade han över bilden på diverse hemsidor sedan, vad han fick för det är okänt, men den slutade användas i reklamen sen.
(jag sket i vilket, bilen och jag var ungefär lika snygga, så jag undrar hur dom såg något reklamvärde alls i den bilden)

Lycka till!

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Jas-95 skrev:
Haha han skulle bara veta att det sitter ett gäng hojkåta snubbar och följer utvecklingen i detta ärende.

Jag vill veta mer nu! posta ett nytt meddelande när han hör av sig will ya!!

JB
jag lämnade meddelande på mobilsvaret att han kunde ringa mig mellan 2030-2300 ikväll ... eller imorron .... han har inte ringt än .....

sjunger
-"money money money .........."

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Mr K skrev:
jag lämnade meddelande på mobilsvaret att han kunde ringa mig mellan 2030-2300 ikväll ... eller imorron .... han har inte ringt än .....

sjunger
-"money money money .........."

Posta uppföljningen! Man vill ju veta allt!

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Min lärare i webdesign predikad lite i detta ämne, han hade fått pröjsa 30.000:- för att han tog en bild utan tillåtelse till en hemsida som han sen skulle sälja...

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
Mr K... har du hört något... annars får du ligga på lite hårdare :tummenupp

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Är det bara jag som tycker att Mr.K's mail (för visst var det ett mail du skickade?) KAN låta som utpressning. Jag tycker inte det själv, men det går att tolka som det, och det är väl olagligt? :p

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
scud skrev:
Är det bara jag som tycker att Mr.K's mail (för visst var det ett mail du skickade?) KAN låta som utpressning. Jag tycker inte det själv, men det går att tolka som det, och det är väl olagligt? :p

Håller inte med. Det är ju Mr.K som har upphovsrätten till bilden, och om han vill vidta rättsliga åtgärder så är det hans fulla rätt att göra så.

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
savage skrev:
Håller inte med. Det är ju Mr.K som har upphovsrätten till bilden, och om han vill vidta rättsliga åtgärder så är det hans fulla rätt att göra så.

Precis, men att vidta rättsliga åtgärder är ju att anmäla dem, men nu försöker han med lite utpressning innan, det är så jag menar. Och nej, jag tycker inte det är fel gjort av Mr.K, jag skulle säkert ha gjort likadant, men man måste passa sig så man inte själv gör nått galet och torskar.

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
scud skrev:
Precis, men att vidta rättsliga åtgärder är ju att anmäla dem, men nu försöker han med lite utpressning innan, det är så jag menar. Och nej, jag tycker inte det är fel gjort av Mr.K, jag skulle säkert ha gjort likadant, men man måste passa sig så man inte själv gör nått galet och torskar.

Han ger dom ju bara ett erbjudande och frågar hur dom ska gå vidare....klockrent!

Mvh Stephenj

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
möjligt att det ses som erbjudande, ja tycker iaf att det skulle kunna tolkas som utpressning. Nåja, nu kan vi bara fortsätta denna del av diskussionen med JA/NEJ, kommer nog inte leda nånstans.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Nobody skrev:
Mr K... har du hört något... annars får du ligga på lite hårdare :tummenupp
Har inte hört något än...... Eftersom jag lämnade mess på hans mobilsvar så tycker jag att bollen ligger hos han. Kommer att maila igen ikväll om han inte hört av sig.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Nu så har jag pratat med den ansvariga personen ang publikationen av bilden.

Efter många om och men att de är ett forskningsinstitut som inte tjänar pengar ... så sa han att han var villiga att ersätta oss med 500-1000kr. Då sa jag att vi minst ville ha 1500kr annars kan det vara.

Så nu har de köpt rättigheterna att använda bilden hur mycket de vill om de anger mig som fotograf och hemsidan för 1500kr. Hade jag stått på mig hade jag säket kunnat få mera pengar men att lösa det snabbt med 2 st mail och 2min telefonsamtal för 1500kr så är det ok.

Vem äger den andra bilden? Jag tippar på PotatoesMC eller SidekicksMC. PMa för telenummer till ansvarig person så kan ni oxå få 1500kr i betalning kanske.

Bifogat

• balle.jpg
    balle.jpg
    108 KB · Visningar: 102

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Mr K skrev:

Efter många om och men att de är ett forskningsinstitut som inte tjänar pengar ... så sa han att han var villiga att ersätta oss med 500-1000kr. Då sa jag att vi minst ville ha 1500kr annars kan det vara.

Så nu har de köpt rättigheterna att använda bilden hur mycket de vill om de anger mig som fotograf och hemsidan för 1500kr. Hade jag stått på mig hade jag säket kunnat få mera pengar men att lösa det snabbt med 2 st mail och 2min telefonsamtal för 1500kr så är det ok.

Vem äger den andra bilden? Jag tippar på PotatoesMC eller SidekicksMC. PMa för telenummer till ansvarig person så kan ni oxå få 1500kr i betalning kanske.

Nice Mr K, tycker det var schysst, som sagt ingen big deal för dig egentligen men ändå ett erkännande! Tycker du skötte det bra, en fylla blir det ju iallafall :)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mr K skrev:

Vad får jag & Nobody i hittelön då?

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Nobody skrev:
Hittade dessa bilder i ett "info" häfte... tänkte om någon härifrån kännde igen sig där :)

Bilden kommer så fort jag fixat den i lågupplöst format.... verkar som man måste ha mini bilder....

//Nobody
Tackar för tipset. PMa kontonummer så ska du få 10% i "hittelön"

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
GSXR1100R skrev:

Det var mitt bidrag till hans digitalkamera :tummenupp 1500:- är inte helt fy skam! Vilken snäll kille man igentligen är ... och ödmjuk :rolleyes:
:hihi

//Nobody

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
GSXR1100R skrev:
Ska du oxå ha hittelön? För att du skickade ett PM att jag skulle olla i tråden. Du får ju min :arsele när du vill. Räcker inte det?

Pussiss ..... maten e klar på bordet när du kommer hem. :pannkyss

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
Mr K skrev:
Ska du oxå ha hittelön? För att du skickade ett PM att jag skulle olla i tråden. Du får ju min :arsele när du vill. Räcker inte det?

Pussiss ..... maten e klar på bordet när du kommer hem. :pannkyss

Hmm, när du erbjuder honom :arsele så får du ta mig f-n ge mig det också :7peta :4skrika :rofl

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning