Meh! Hallå! Päron och äpplen. Nya CBR100RR SP2. Dyr Satan men knappast att jämföra med M1 eller ZX10 eller sina syskon.
Hojen är till för race. Den görs i 500 exemplar, bara för att! Nya M1 har väl sålts i fler exemplar än det, bara i Sverige.
Till det redan höga priset ska du lägga till lika mycket till i valet mellan 2 olika kit som kostar lika mycket som hojen, för att köras i WSBK eller liknande.
Honda har gjort det förr, de släpper en "mellanmjölk" för gata som egentligen inte är till för oss vanliga "dödliga" och så jämförs den med sina gatkusiner.
D.v.s, vad du och jag sitter på standard är långt mer än vad vi "vanliga" människor kommer att kunna nyttja ur våra "literklubbor" potential. Materialet är inte det som sätter begränsningen i detta fallet.
Hondas framtid? Ganska god tror jag. Det närmaste vi vanliga "dödliga" piloter kommer att jämföra våra standarhojar i urban miljö med är väl IoM rejs. Ändå lååångt ifrån våra redan potenta standard 1000cc förmår.
Hondas statistik på vinster i IoM, Ulsters500 m.f i de flesta klasser är hög. Inget dåligt märke att välja.
Jag kan också åka till korvmojen med en 8000Hk nitoladdad V8 och överleva.
KUL...är det inte. Korven försvinner på vägen hem. Kvar sitter med med senapen i ansiktet och endast med brödet kvar i handen.