Är det någon som kör GSX-R600 -2011 ?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Finns inte så mycket info om den här, och den modell specifika tråden stod det inte mycket i.

Varför är det så få som kör denna hojj? Var inne hos en handlare igår och var bra sugen på att dra visa kortet ett par gånger i terminalen.
Men han hade väll inte direkt något alls att säga om den, pratade mer om äldre modeller (vilka man kan få helt nya billigt fast inte hos den handlaren).
Men är mer inne på 11´an eftersom den är ap-snygg!

Visst finns det nya 750 för en 10-15k till, men sen så kan man få en ny 1000 för ett halvt slip-on. Så någonstans får man väll dra gränsen.

Men ni som kör dom här hojjarna, hur upplever ni dom? Kör ni ens gata med dom eller får dom hålla sig till banan? Ska ju vara en helt ny hojj jämfört mot 10´orna

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Varför få? För att det är en 600. Alla är effektkåta i Sverige, sen kostar en 600 ungefär lika mkt som en literhoj att äga, försäkringskostnader osv...

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Mja angående försäkringen så verkar gsx-r 600 vara ett specialfall på mig iaf. Skulle betala 1600/2200 halv/hel. Valfri annan hojj kostar minst 50% mer. Så i försäkringssynpunkt så är den billig på mig iaf. Gixxer 1000 kostar uppåt 4k.

Ja varför alla är så effektkåta kan man ju andra sig. Kört ifrån en hel del literhojjar härifrån på en husaberg. Så effekt är inte allt. Långt ifrån!

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Mja angående försäkringen så verkar gsx-r 600 vara ett specialfall på mig iaf. Skulle betala 1600/2200 halv/hel. Valfri annan hojj kostar minst 50% mer. Så i försäkringssynpunkt så är den billig på mig iaf. Gixxer 1000 kostar uppåt 4k.
!

Vänta, va? Det är i månaden du menar va? Eller är du 75+?:tungan

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99

Ja varför alla är så effektkåta kan man ju andra sig. Kört ifrån en hel del literhojjar härifrån på en husaberg. Så effekt är inte allt. Långt ifrån!

Betalar Suzuki vagnskadedelen eller? Sist jag kollade så kostade en ny 1000cc sporthoj minst 3x det du skriver och då är jag ändå 30-taggare.

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
dom flesta suzuki hojar säljs nya med 1 års vagnskadegaranti så första året åker man på halv, andra året lite dyrare på hel, just gsx-r600 krönades till den bästa 600cc 2011, den är framförallt jävligt snygg oxå i blå/vit, TJÖÖP!

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Haha klart jag menade i månaden på summan. 27år stockholm Zon 1 A-kk i två eller tre år.
Jo dom har vagnskada ett år. Så premierna jag skrev är hel och halv - månad.
Blir oftast duktigt våldtagen över telefon när jag ringer försäkringsbolagen, men nu så var dom faktiskt humana. Var även helt ok att ha den ståendes på gatan med två godkända lås.

Lutar starkt åt en vit/blå 600´a iaf, sneglar lite mot 750´n men känner inte att den är värd 15k extra + en hunka i månaden för försäkringen. Så sjukt fin med sina fejkade kolfiberdetaljer.

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Haha klart jag menade i månaden på summan. 27år stockholm Zon 1 A-kk i två eller tre år.
Jo dom har vagnskada ett år. Så premierna jag skrev är hel och halv - månad.
Blir oftast duktigt våldtagen över telefon när jag ringer försäkringsbolagen, men nu så var dom faktiskt humana. Var även helt ok att ha den ståendes på gatan med två godkända lås.

Lutar starkt åt en vit/blå 600´a iaf, sneglar lite mot 750´n men känner inte att den är värd 15k extra + en hunka i månaden för försäkringen. Så sjukt fin med sina fejkade kolfiberdetaljer.

Fördelen med 750n är ju att du inte måste varva 12000 RPM för att det ska hända nåt :)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Vi hade två st GSX-R600 2011 förra säsongen, en är såld till en kille i Göteborg och en har vi kvar fortfarande.
Vi hade även en 750 från KGK för provkörning förra året och för gata enbart så tycker jag 750n kan ha en liten fördel men inte mycket, prisskillnaden som gällde förra året motiverade inte den skillnande.

För bana enbart finns ingen anledning till en 750, den kommer bara tappa i värde och är inte intressant på begmarknaden för många eftersom den inte platsar i någon tävlingsklass.

2011 var rena ödersåret för 600a och sporthojar i allmänhet i Sverige. Honda sålde inga 600or knapp, int eheller Yamaha eller Kawasaki liksom Suzuki. Därav valde några importörer att inte ta in 600an i år.
Försäkringsmässigt är den lika dyr som en 1000 för de flesta i storstad och ska man åka gata och busa så står en 1000 i högre kurs med den effekten som gör att en idiot kan powerwheela.

Jag har även haft den tidigare modellen av GSX-R600an och det är stor skillnad i chassie och motorkarraktär.
Kan bara säga gott om den hojen, grymt chassie, grym motor. Ska man enbart köra väg så är det dock svårt att motivera köpet, skulle nog överväga en GSX-R1000 som har grymt bra pris nu 2012.

/Nitrous

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Tack för bra svar. Håller på att deala med några åf om hojjen. Liter klubborna går bort för mig, 125-130hk duger och speciellt till halva försäkringspremien :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring