Är det någon!!??

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
är det någon som har billigare försäkring än detta för denna hojen eller tips:

har en zx10r 2005, är 23 år, bor i ganska stor stad, haft körkort A i sex månader får betala 2300kr i månaden för helförskring.

Tack på förhand!

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Lät billigt om det är en avställningsbar försäkring... Betalar 2900kr i mån på min blade -05... 28år och a-kort sen 2005 och bor i gällivare...

Har en vanlig (ej hondaförsäkring) på if...

Vad har du för bolag???

Last edited:

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Lät billigt om det är en avställningsbar försäkring... Betalar 2900kr i mån på min blade -05... 28år och a-kort sen 2005...

tyvärr d är året runt...men d va det billigaste ja hitta..... men vi får se va trafikförsäkringshöjningen blir....fan hoppas den aldrig blir av!!

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
tyvärr d är året runt...men d va det billigaste ja hitta..... men vi får se va trafikförsäkringshöjningen blir....fan hoppas den aldrig blir av!!

Surrar dom inte om att den kommer att stiga ca 30%... isåfall så stiger min med ca 250kr/mån... Vill minnas att trafikpremien ligger på just under 700kr...

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Surrar dom inte om att den kommer att stiga ca 30%... isåfall så stiger min med ca 250kr/mån... Vill minnas att trafikpremien ligger på just under 700kr...

de pratar om 34%...men vi får hoppas att det inte blir nått.... ja tror min trafikförsäkring ligger på 15 000kr per år.... därav mitt intresse att de lugnar sig med detta förslag..

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
jag betalar 7400:- halv/helår för min R6 -01, om de hjälper att en riktvisning för dig.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Ja tycker det är bra fegt med helförsäkring..

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
2400/mån folksam helförsäkring.32 år Östergötland/byhåla[Finspång].
Men iår blir det krashkåpor o halvförsäkring. Bettan(gsxr1000 k5) börjar ju bli till åren. OBS ej helår

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
2400/mån folksam helförsäkring.32 år Östergötland/byhåla[Finspång].
Men iår blir det krashkåpor o halvförsäkring. Bettan(gsxr1000 k5) börjar ju bli till åren. OBS ej helår

testa salus ansvar---du lär få d billigare där!!!

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Lät billigt om det är en avställningsbar försäkring... Betalar 2900kr i mån på min blade -05... 28år och a-kort sen 2005 och bor i gällivare...

Har en vanlig (ej hondaförsäkring) på if...

Vad har du för bolag???

Ni är helt seriösa ?? Ni betalar alltså 2900:-/mån i försäkring ???????:va. På 2 år har du betalt din hoj med försäkringspengarna !

Fy fan...Jag tycker det är dyrt om jag får prisuppgift på en helförsäkring/helår som är över 7-8000:-. Dyraste hojen jag haft kostade 9.300:- hel/hel...en 2 år gammal 929:a....

För ktm:en betalar jag idag 2.348:- hel/hel o för vtr:en 5.200:- O nu snackar vi ÅR ! :pannkyss

Picco

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
zx10r -05 (lime)
Själv kör jag på trafik hos folksam för 900Kr/månad... har inte planer på att ställa till problem i trafiken.
Man ska inte betalä för mer än man ska utnyttja.

zx10r -06 25år
Haft kortet i 12mån

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Min andra hoj för 12 år sedan,en fzr 1000 kostade 1500 spänn hel/helår =).
Svar på bankörning -nej det räcker med trafik på lms trafikövningar, måste vara if eller folksam dock.

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Stackars Dej.... byt till en lite mindre tuff hoj :tummenupp en ER6-F då betalar du ca 4000 kr helår helförsäkrad och få dessutom köra bana.. :tummenupp :D :tungan ..... bilsport & mc

man kan ju inte va tuffast o bäst jämt :rolleyes:

joo men man lever bara en gång...lika bra o skaffa drömhojen dirkt!! för d e det jag gjort...så man kanske får skylla sig själv...hehe kommer nog tycka d e värt varenda krona i sommar--- förresten har inte den hojen fri försäkring i ett år.... hade för mej det...

Last edited:

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
är det någon som har billigare försäkring än detta för denna hojen eller tips:

har en zx10r 2005, är 23 år, bor i ganska stor stad, haft körkort A i sex månader får betala 2300kr i månaden för helförskring.

Tack på förhand!

Insplanet Försäkringsförmedling tele 08-51000000 https://www.insplanet.com Aldrig testat själv så jag vet nada om detta! Om du testar får du gärna skriv hur det gick.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning