Är det någon!!??

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
är det någon som har billigare försäkring än detta för denna hojen eller tips:

har en zx10r 2005, är 23 år, bor i ganska stor stad, haft körkort A i sex månader får betala 2300kr i månaden för helförskring.

Tack på förhand!

Har du jämfört med trafik? Om du inte totalhavererar hojen så kan trafik bli billigast trots allt, se bara till att låsa hojen ordentligt..slår du ut vad din månadskostnad blir så kanske du spar 1000-1500 kr i månaden från hel till trafik =12 000-18 000 kr på ett år! Sen om du kanske har självrisk på 5000 kr, om du smäller, man kan laga en hoj ganska mycket för 17 000-23 000 kr per år...Kör du skadefri i 3 år så har du spart 51 000-69 000 kr enbart på att du valt en trafikförsäkring...visst är det ett vågspel, men du får väl själv räkna ut "din" potentiella olycksrisk i kalkylen.

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Rossi klotar bara för att måste göra lite misstag med flit, annars så skulle många tycka han va en tråkig förare... därför crashar han m.m ibland(Rossi är kung, han skulle kunna köra utan att crasha också om han hade velat det)

:tungan

Folkez9r....erkänn du började din övningskörning till mc kortet på en tramp cykel...väldigt bra första hoj tycker jag.

Till saken killen klagar på hans försäkring är dyr(eller han vill ha biligare helst)...och han vill inte köra med halv eftersom han är rädd att han skickar hojen ut i skogen eller dylikt eller rakt in i korvmojen när han ska försöka burna eller wheela..då köper man antingen en biligare hoj till att börja med som man får bättre ekonomi av eller kör med halsförsäkring och hoppas att allt går bra... Jag har resonerat så här i 6 års tid(kör med halvförsäkring), kvadar jag så är jag antingen glad att jag lever och inte kan köra på ex antal år, annars så kvadar jag så lite så jag kan göra streetfighter av hojen annars sitter man troligen sönderkrossad i något träd/bil eller dylikt.
Life is shit you need to learn to live with it.

Exakt min filosofi med!! Själv Oxå helt skade/olycksfri, och jag skulle kunna tänka mig enbart trafik, för brand är minimal risk och glas är inget att prata om, räddning får man ordna själv isåfall. MEN så länge det finns lite högre än affektiosnvärde i hojen och klåfingriga människor så är stölden värd att ha.

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Har du jämfört med trafik? Om du inte totalhavererar hojen så kan trafik bli billigast trots allt, se bara till att låsa hojen ordentligt..slår du ut vad din månadskostnad blir så kanske du spar 1000-1500 kr i månaden från hel till trafik =12 000-18 000 kr på ett år! Sen om du kanske har självrisk på 5000 kr, om du smäller, man kan laga en hoj ganska mycket för 17 000-23 000 kr per år...Kör du skadefri i 3 år så har du spart 51 000-69 000 kr enbart på att du valt en trafikförsäkring...visst är det ett vågspel, men du får väl själv räkna ut "din" potentiella olycksrisk i kalkylen.

det är klart,,,,ja har inte tänkt så mycket på det där, men jag har inget garage och i skåne känns det som att det finns jäkligt många som inte har något emot att sno saker... men d finns något i det du säger, eftersom ja hört från fler att de sparat mycket pengar på så sätt... vi får se ja kör bara ena halvåret också så ja kanske kan spara på så sätt(får bara klura ut hur ja ska göra med försäkringen eftersom den inte är avställningsbar)..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning